ad
door advan Dec 31, 2010 om 12:05
Auto & vervoer

Kosten apk en kleine beurt

Ik heb mijn auto (Volvo V40) naar een lokale garage gebracht voor de apk en een kleine onderhoudsbeurt.
Toen ik de factuur kreeg bleek dit een bedrag te zijn van 295,=Euro. Ik vindt dit schandalig veel geld voor maximaal anderhalf uur werk. Er waren geen bijzonderheden aan mijn auto geconstateerd. (250.000 km) Wel moeten er elk jaar bij de apk een aantal lampen vervangen worden. Terwijl ik altijd daags voor de keuring zelf alle verlichting controleer. Dus ook hieraan twijfel ik of dit terecht is.
De garage is overigens geen merkdealer maar wel een Bosch servicepunt.

40716 6 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jan 1, 2011 om 02:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Ad,

Het controleren van verlichting is een momentopname. Daar valt moeilijk iets over te zeggen. Vlak voordat je de auto afgeeft ter keuring kun je in korte tijd zelf de verlichting, ruitenwissers enz. zelf nog even controleren en bij de auto blijven is het beste.
Dat laatste is mij sinds de invoering van APK slechts 1 keer niet gelukt!
Willen ze niet dat je er bij blijft, dan zoek je een ander APK station waar het wel kan.
B.V. Kwik fit adverteert op hun website met klaar terwijl u wacht. (Voor mij: is dat bij de auto!)
Zonder gespecificeerde rekening van de uitgevoerde werkzaamheden, werktijd, gebruikte materialen enz. begin je niets! Ook hier bij Kassa niet.

Hardware ERror MAN.

grindweg
door grindweg - Jan 1, 2011 om 08:53
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het bete voor iedereen
er is zo geen touw aanvast te knopen zonder een gespecificeerde factuur.
waar ik werk mogen de klanten er bij blijven en krijgen dan nog een krantje er bij en een kopje koffie.
de klanten mogen ook met de monteur zelf overleggen over hun auto.
een bosch car service is bij de bovag aangesloten.
bij de bovag kunt u eventueel de redelijkheid van de factuur laten bekijken.

invalide
door invalide - Jan 1, 2011 om 10:46
787 Antwoorden / 5 Vragen

Er zijn enkele merken waar sommige lampen veel werk veroorzaken en dat goedkope lampje kan zomaar 1 uur werk opleveren!

Ook vooraf een prijs vragen en als duurder even bellen en dan zul je geen verrassing krijgen en meestal ook nog goedkoper.

re
door remi16 - Jan 2, 2011 om 14:42
101 Antwoorden / 41 Vragen

Het zelfde is dat er altijd op de rekening staar ruitensproei vloeistof bijgevuld daar deze toch echt vol zat bij het wegbrengen,niet echt een schokkend bedrag maar gaat om het principe.

€ 295 voor een Kleine beurt + APK is absurd dat is de prijs voor Grote Beurt + APK ,bel maar eens een rondje dan zult u zien dat ik gelijk heb.

Succes.......

edrick3
door edrick3 - Jan 2, 2011 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo advan,

Bij elke garagerekening vind ik dat het wel een hoog bedrag is.

Toch valt je rekening wel mee: betaalde de laatste keer voor een kleine beurt zónder APK al ruim 280 euro.
Werkplaatstarief 115 euro (ex BTW) + filters en olie. En dat laatste is bij een garage altijd een fors bedrag!

Met vr.gr.

re
door remi16 - Jan 2, 2011 om 15:11
101 Antwoorden / 41 Vragen

Geheel niet mee eens.........

Kijk eens op Mijngarage.nl
Selecteer hier maar eens je klus in dit geval Kleine Beurt + APK en vervolgens je kenteken.

Je zult zien dat je echt teveel betaald heb.....

Mvgr