stofzuigers
door stofzuigers Aug 28, 2012 om 18:45
Auto & vervoer

Kosten auto laten wegslepen buitenland.

Een kennis van mij heeft de auto verkeerd geparkeerd in het buitenland, het betreft hier om zuid spanje aan de costa.
Nu was deze weggesleept, de kosten zouden 75 euro zijn, zo zegt degene ( haar man ) die hem heeft opgehaald bij het ophaalpunt.

Nu vermoed onze kennis en wij ook, dat hij het wegsleep geld naar beneden heeft "gesnoept". Wij horen ook verhalen van 2 a 300 euro, boetegeld.

Heeft iemand hier ervaring mee? Natuurlijk hebben wij het ook aan meneer zelf gevraagt, maar meneer houdt het bij 75 euro, het verhaal is heel vaag, zo vindt onze kennis ook. vandaar dat wij deze vraag stellen.....

7308 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die kennis van je, mevrouw X, heeft de auto verkeerd geparkeerd in Spanje en die auto is afgesleept. Haar man, meneer X, heeft de auto opgehaald en zegt dat hij € 75,-- moest betalen.

Nu gelooft mevrouw X dat meneer X liegt en komt bij jou daarvoor ondersteuning vragen.

Laat dat echtpaar het lekker zelf uitzoeken.

Vladja

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag is me niet helemaal duidelijk?

Is de auto weggesleept een moet u aan een niet officieel ogende partij 75 euro betalen?

Dan lijkt me dat een gevalletje oplichting en daarvoor zou ik aangifte gaan doen bij de plaatselijke politie.

Graag wat meer uitleg

(nogmaals zodat de antwoorden bijeen staan)

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zelf uitzoeken heb ik ook tegen mijn kennis gezegd, het is hun huwelijk. aan mij is gevraagd of ik hier vertand van heb, - door mijn kennis - en dat heb ik niet, vandaar dat ik het hier vraag, maar jullie weten het ook niet...

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat bedoel je met naar beneden "gesnoept"? Als het bedrag toch 75 euro is ipv 300 dan is dat toch prima?

ve
door verwijderd - Aug 28, 2012 om 23:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedoelt U met naar beneden naar de middenlandse zee bij de zuidpunt?
dus hoe verder van nederland hoe beter voor de geld inner?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, hij, de man heeft geprobeerd de stommiteit van zijn vrouw er minder erg uit te laten zien, door haar te vertellen dat het bedrag dat hij heeft betaald slechts 75 euro was. In werkelijkheid zal het een veelvoud daarvan zijn geweest.

Ben je nu blij dat je dat weet? Nu mag jij bepalen, of je die man steunt in zijn leugen, of zijn vrouw de waarheid gaat vertellen. Eén van de twee zal niet blij zijn.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meneer heeft zelf daar de auto geparkeerd, was dus volkomen zijn schuld.
Dat hij liegt moet HIJ weten, het is ZIJN huwelijk, WIJ hebben niets met hem te maken, maar bevriend met haar. Hij rijdt hier in NEDERLAND ook met een BUITENLANDS kenteken, dat mag ook allemaal....vandaar deze vraag.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op dinsdag 28 aug 2012, 22:24: Wat bedoel je met naar beneden "gesnoept"? Als het bedrag toch 75 euro is ipv 300 dan is dat toch prima?

p.s. het wegslepen van een auto in NEDERLAND schijnt al 250 euro te zijn, laat staan in het BUITENLAND.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

stofzuigers schreef op woensdag 29 aug 2012, 18:57: Meneer heeft zelf daar de auto geparkeerd, was dus volkomen zijn schuld.
Dat hij liegt moet HIJ weten, het is ZIJN huwelijk, WIJ hebben niets met hem te maken, maar bevriend met haar. Hij rijdt hier in NEDERLAND ook met een BUITENLANDS kenteken, dat mag ook allemaal....vandaar deze vraag.
Stuk duidelijker nu. Nogmaals, normaal zou het 2 a 3 honderd euro zijn en hij heeft het naar beneden 'gesnoept' tot 75 euro. Wat is daar dan het probleem mee?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik begrijp ook niets van dat naar beneden snoepen. Had zijn vrouw liever gehad dat hij meer betaalde?

ve
door verwijderd - Aug 29, 2012 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

stofzuigers schreef op woensdag 29 aug 2012, 18:57: Hij rijdt hier in NEDERLAND ook met een BUITENLANDS kenteken, dat mag ook allemaal....vandaar deze vraag.

Nee, dat mag niet, maar wat heeft dat me dat met deze zeer onduidelijke vraag te maken? Meneer zegt dat iets 75 euro kost terwijl dit in werkelijkheid mogelijk (veel) meer is. Het probleem daarmee is....????