Kosten reparatie fiets
Beste lezer,
Ik heb mijn fiets weggebracht voor reparatie bij het fietsenhuis in Spijkenisse: http://www.hetfietsenhuis.nl/. Mijn achterband was geklapt en moest vervangen worden, dit zouden ze doen. Ik heb duidelijk vermeld dat ik alleen dit wilde laten repareren maar dat ik van tevoren eerst wilde weten wat het zou gaan kosten.
Er is 1 maal contact met mij opgenomen waarin men vroeg of ik de achterband wilde laten repareren. Aangezien dit de reden is waarom ik mijn fiets heb weggebracht zei ik natuurlijk ja. Een prijsindicatie heb ik toen niet gekregen, maar ik heb hier ik niet expliciet _nog een keer_ om gevraagd.
Vervolgens ben ik later op de dag weer gebeld met de mededeling dat mijn fiets gerepareerd was en dat ik hem kon ophalen. Ik vond het vervelend dat dit gedaan is zonder eerst aan mij een prijsindicatie door te geven. Maar goed, ik heb de fiets toch nodig dus ik vroeg wat het gekost heeft. Er werd mij een prijs van €62,40 doorgegeven, wat ik al erg duur vond maar over de telefoon heb ik het er bij gelaten.
Ik ben 's avonds naar het fietsenhuis gegaan om mijn fiets op te halen. Omdat ik de prijs nogal aan de hoge kant vond vroeg ik wat er allemaal gedaan is. Niet alleen bleek mijn achterband vervangen te zijn maar ook was er een onderhoudsbeurt a €37,50 uitgevoerd waar ik nooit om gevraagd heb en waarover ik ook niet geïnformeerd ben. Ik heb hierover duidelijk mijn ongenoegen geuit maar er was niks aan te doen zei men. Ik heb mijn fiets nou eenmaal nodig dus ik besloot te gaan betalen.
Halverwege het betalingsproces echter bleek dat ze vergeten waren om de montage/demontage kosten van het wiel te berekenen. Er kwam nu dus nog eens €12,50 bovenop de prijs en ik moest €74,90 betalen. Ik heb hier flink over geklaagd in de winkel maar men lachte mij uit, zei dat ze er niks aan konden doen, dat ik maar moest betalen en toen ik zei nooit meer terug te zullen komen zeiden ze letterlijk 'gelukkig maar, het kost ons toch te veel', refererend naar de gratis ophaalservice. Er was niet met de mensen van het fietsenhuis te praten en ik had geen keus dan betalen als ik mijn fiets mee wilde krijgen.
Ik heb uiteindelijk betaald (ik heb mijn fiets immers nodig) voor een onderhoudsbeurt waar ik nooit om heb gevraagd en ik heb meer moeten betalen dan de prijs die mij vooraf mondeling is toegezegd. Ik vraag mij af wat voor stappen ik kan nemen om aan dit soort wanpraktijken iets te doen.
Hallo
Wat ik niet begrijp is dat u betaald voor diensten waar u niet om gevraagd heeft, en dan ook nog eens 12,50 extra in rekening brengen, dat kan dus echt niet, en daar moet u echt werk van maken.
Als dit bedrijf is aangesloten bij de Bovag of een andere organisatie ( staat ook vaak ergens vermeld in de zaak) zou ik daar zeker een klacht indienen, en u te veel betaalde geld terug eisen.
Succes er mee.
U geeft opdracht om een band te vervangen en later krijgt u een telefoontje of u de band wilt laten vervangen.
Waarom niet gevraagd naar de kosten? Niet dat de kosten terecht zijn hoor.
Dat de ophaalservice te duur is, is natuurlijk geen argument. Dan moet die fietsenzaak een minimaal reparatiebedrag oid hanteren.
Waarom niet gevraagd naar de kosten? Niet dat de kosten terecht zijn hoor.
@marieke79
T.S. heeft hier dus wel om gevraagd maar niet gekregen en om dat hij dus niet zonder fiets kan het zo maar gelaten.
[quote=kaizah schreef op vrijdag 10 jun 2011, 14:01]
Er is 1 maal contact met mij opgenomen waarin men vroeg of ik de achterband wilde laten repareren. Aangezien dit de reden is waarom ik mijn fiets heb weggebracht zei ik natuurlijk ja. Een prijsindicatie heb ik toen niet gekregen, maar ik heb hier ik niet expliciet _nog een keer_ om gevraagd.
Dit moment bedoel ik, waarom toen niet gevraagd om een prijsindicatie?
Dit moment bedoel ik, waarom toen niet gevraagd om een prijsindicatie?
Hallo marieke 79
De fiets word aangeboden voor de reparatie van een band, dat is waar het hier om gaat, en dus heeft de fietsenmaker niet het recht om zonder goed overleg met de klant, de fiets ook maar even een onderhoudsbeurt te geven, daar gaat het hier om en nergens anders.
Dus dat bedoel ik maar even.
Gr, wolfenjong
Beste lezers,
Bedankt voor de reacties.
Ik wilde inderdaad mijn achterband laten repareren.
Toen de fietsenmaker mij belde en vroeg (ik citeer) 'wilt u uw achterband laten repareren', dacht ik dat de fietsenmaker niet duidelijk door had gekregen wát ik wilde laten repareren, vandaar dat ik instemmend antwoordde.
Ik verwachtte dat de fietsenmaker vervolgens pas echt ging kijken wat er mis was (wetende dat het alleen om de achterband gaat) en vervolgens een prijsindicatie zou geven, maar dit is niet gebeurt.
Maar goed, dat is nog het minste van de problemen, want die achterband moest immers ook gemaakt worden, dat wilde ik.
Ik wil er ook graag werk van maken maar juridische stappen o.i.d. nemen kost €150, meer dan wat ik besteed heb.
Wel ben ik blij met de suggestie te kijken naar de Bovag, ik zie net dat het fietsenhuis daarbij aangesloten is.
Ik zal daar dan ook een klacht indienen.
@Wolfenjong
Ik vroeg mij alleen af waarom in het telefoongesprek niet is gevraagd naar een prijsindicatie. Dat staat buiten de ongewenste onderhoudsbeurt.
@Kaizah
Het is me duidelijk waarom je er niet naar hebt gevraagd op dat moment. Ik hoop dat je er verder mee komt.
@kaizah,
Om hier nu nog iets aan te doen zal waarschijnlijk erg moeilijk worden.
U heeft hun totale rekening voldaan; d.w.z. dat u er mee accoord bent gegaan.
Als u echt door hun in de maling genomen bent, dan had u misschien beter even ter plekke de politie kunnen bellen , en het probleem aan hun voorleggen.
Dit lijkt zeer sterk op een geval van oplichting.
Bij bedrijven die zo handelen helpt volgens mij alleen: nooit geen zaken meer mee doen en tegen iedereen die het wil horen de manier van handelen van dit bedrijf vertellen.
Aragon:
Inderdaad, dit is een goed voorbeeld van oplichting.
Algemeen advies: Voortaan altijd vooraf prijsopgave vragen (en evt ook vastleggen) want anders krijg je dit soort toestanden.
Tot nu toe heb ik dit soort gemene praktijken nooit zelf meegemaakt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer