Lightinthebox - stuntprijzen waarbij importheffing buiten beschouwing wordt gelaten, maar wel als verkoopprijs gepresenteerd wordt!
Beste lezer(s)/lezeres(sen),
Tegenwoordig wordt het steeds gangbaarder via internet aankopen te doen, echter er zitten ook veel rotte appels tussen de webshops. Met name uit China, die zich in eerste instantie heel net voordoen en zich als een betrouwbaar Amerikaans bedrijf voordoen. Ze stunten met prijzen en er zouden al tal van mensen de koper voorgegaan zijn en zeer tevreden over het product zijn die je natuurlijk net wilt kopen. Ik ben gelokt met een autoradio (waarbij ook een navigatiesysteem zou zitten, het betreft een 2din radio), deze zou eerst €132,00 kosten, toen bleek het pakket 2 kg te wegen en daarom zou het (met 50% korting) € 30,00 extra (verzendkosten) gaan kosten. De bestellingsduur zou 3-5 dagen zijn, ik heb net de UPS man aan de deur gehad: of ik nog eens € 45,00 aan importkosten wilde betalen. M.a.w. de radio kost me geen € 132,00, ook geen € 162,00, maar € 207,00!
Ik heb het pakket niet aangenomen en de UPS man dit laten terugnemen. Nu kijk ik op de site van Lightinthebox hoe ik mijn geld kan terugkrijgen. Ik heb weinig hoop, het blijkt nu een Chinese groothandel te zijn, en het is een zeer omslachtige (vrijwel onmogelijke, want je blijft in cirkels draaien om dat formulier te vinden waarnaar ze verwijzen) manier, en als ik in weer een ander deel van hun website lees dan lijkt of ik slechts een deel op een nog voor mij onduidelijke manier kan terugkrijgen.
Zijn er meer van deze klachten over Lightinthebox?
Ik denk dat de Nederlandse markt gewaarschuwd moet worden voor dergelijke bedrijven die via internet stuntprijzen aanbieden, terwijl ze eigenlijk gewoon de importkosten weglaten. Ze beweren de koper (na de schok van bijkomende verzendkosten) te hebben betaald voor het artikel in zijn geheel, maar er komen dus nog heel veel aanvullende kosten bij: dit is gewoon misleiding!
Staat anders gewoon op hun site. Daarnaast is het natuurlijk waanzin en onuitvoerbaar om te verwachten dat een bedrijf in staat is om te gaan vermelden wat ieder afzonderlijk land qua belastingen en importheffingen gaat rekenen.
Dus nee, dit is geen misleiding, maar een kwestie van zelf wat onderzoek doen. Hier leest u daar meer over
Dat ze een Chinees bedrijf zijn staat gewoon op hun site. Dat u wellicht importheffingen moet betalen ook. Dus eerst lezen en dan wellicht bestellen.
Ze zijn wel via Apple iPhone als app goedgekeurd, en Lightinthebox adverteert met 'Eén wereld, één prijs', daarnaast gebruiken ze als bijna geen enkel buitenlands bedrijf iDeal om te betalen. Ze informeren foutief over het gewicht (geen 2 kg maar 0,5 kg) en als ze hun prijzen vergelijken met Nederlandse producten (waarop geen invoerrechten meer zitten), dan verwacht je ook geen aanvullende invoerrechten te hoeven betalen. Bovendien zij bieden hun product actief aan op de Nederlandse markt (de EU markt), daarnaast spreekt het al voor zich dat ze alles wat de prijs drukt je wordt ingewreven, en dat wat zij wel en anderen niet buiten beschouwing in hun prijs laten, kun je ergens achteraf tussen wel heel veel links die je voor je betaling niet in beeld krijgt dit terugvinden. Ik krijg haast de indruk dat 14peter en tijger1 aan affiliate-marketing doen voor Lightinthebox ....
=dennisvenray schreef op woensdag 20 aug 2014, 13:01: Beste lezer(s)/lezeres(sen),
Tegenwoordig wordt het steeds gangbaarder via internet aankopen te doen, echter er zitten ook veel rotte appels tussen de webshops. Met name uit China, die zich in eerste instantie heel net voordoen en zich als een betrouwbaar Amerikaans bedrijf voordoen. Ze stunten met prijzen en er zouden al tal van mensen de koper voorgegaan zijn en zeer tevreden over het product zijn die je natuurlijk net wilt kopen. Ik ben gelokt met een autoradio (waarbij ook een navigatiesysteem zou zitten, het betreft een 2din radio), deze zou eerst €132,00 kosten, toen bleek het pakket 2 kg te wegen en daarom zou het (met 50% korting) € 30,00 extra (verzendkosten) gaan kosten. De bestellingsduur zou 3-5 dagen zijn, ik heb net de UPS man aan de deur gehad: of ik nog eens € 45,00 aan importkosten wilde betalen. M.a.w. de radio kost me geen € 132,00, ook geen € 162,00, maar € 207,00!
Ik heb het pakket niet aangenomen en de UPS man dit laten terugnemen. Nu kijk ik op de site van Lightinthebox hoe ik mijn geld kan terugkrijgen. Ik heb weinig hoop, het blijkt nu een Chinese groothandel te zijn, en het is een zeer omslachtige (vrijwel onmogelijke, want je blijft in cirkels draaien om dat formulier te vinden waarnaar ze verwijzen) manier, en als ik in weer een ander deel van hun website lees dan lijkt of ik slechts een deel op een nog voor mij onduidelijke manier kan terugkrijgen.
Zijn er meer van deze klachten over Lightinthebox?
Ik denk dat de Nederlandse markt gewaarschuwd moet worden voor dergelijke bedrijven die via internet stuntprijzen aanbieden, terwijl ze eigenlijk gewoon de importkosten weglaten. Ze beweren de koper (na de schok van bijkomende verzendkosten) te hebben betaald voor het artikel in zijn geheel, maar er komen dus nog heel veel aanvullende kosten bij: dit is gewoon misleiding!
Het wordt je niet gemeld voor de aankoop van een product. Via Google zoek je je product, klik je erop dan kom je direct bij het artikel (dit is bewust door het bedrijf zelf zo aangegeven bij Google), kom je bij dit artikel dan kom je tot aan de betaling niets tegen over nog te betalen invoerrechten. Ik krijg toch echt de indruk dat u aan affiliate-marketing doet voor Lightinthebox.
=tijger1 schreef op woensdag 20 aug 2014, 13:45: Dat ze een Chinees bedrijf zijn staat gewoon op hun site. Dat u wellicht importheffingen moet betalen ook. Dus eerst lezen en dan wellicht bestellen.
Het is wel misleiding. Ik heb zelf wat onderzoek gedaan via Google, dan krijg je een link naar het gewenste artikel (dit is bewust zo aangegeven bij Google door Lightinthebox), dan word je tot na de betaling niet geïnformeerd over nog te betalen invoerrechten. Er wordt met geen woord over gerept. Wel vergelijken ze zichzelf met producten waarbij verzendkosten en invoerrechten al in de prijs zit. Ook geven ze tijdens de bestelling door dat het pakket 2 kg weegt, UPS geeft 0,5 kg aan. Daar begint dus al de misleiding (oplichting). Alleen als je dit van UPS hoort, dan heb je al betaald!
En wat u beweert over het niet bij te houden van invoerrechten en belastingen: ze bieden het wel actief in Nederland aan en vergelijken het actief met prijzen waarmee ze het niet zouden mogen vergelijken. Dit is weldegelijk en zeer bewust misleiden van kopers! U heeft het over gebrekkig zelfonderzoek mijnerzijds? Als ik u was zou ik zelf aan zelfonderzoek doen voordat u dat een ander aanbeveelt.
Ik krijg namelijk sterk de indruk dat u affiliate-marketing voor Lightinthebox doet. De misleiding van Lightinthebox veegt u wel erg gauw van tafel en u komt me net iets te gauw met verwijten richting de benadeelde klant.
=14peter schreef op woensdag 20 aug 2014, 13:10: Staat anders gewoon op hun site. Daarnaast is het natuurlijk waanzin en onuitvoerbaar om te verwachten dat een bedrijf in staat is om te gaan vermelden wat ieder afzonderlijk land qua belastingen en importheffingen gaat rekenen.
Dus nee, dit is geen misleiding, maar een kwestie van zelf wat onderzoek doen. Hier leest u daar meer over
Ja hoor Dennis, en ik werk ook voor diverse banken, luchtvaartmaatschappijen, verzekeringsbedrijven...
Feit blijft echter dat je in dit land invoerrechten/btw moet betalen als je iets van buiten de EU invoert, dat staat in de wet, en die behoor jij te kennen, niet één of ander in het buitenland gevestigd bedrijf
En dat van die invoerrechten etc staat dus wel op hun site, blijkens die eerste link die ik je gaf.
Die link krijg je niet te zien als je een product koopt. Je zoek via Google (of andere zoekmachine) en dan kom je direct op dat gezochte artikel uit. Zonder link naar nog te betalen invoerrechten. Ze vergelijken het wel met soortgelijke artikelen (waarvan de invoerrechten al betaald zijn). Alleen als je via de homepage inlogt en je er nadrukkelijk naar op zoek gaat, dan vind je het.
=14peter schreef op woensdag 20 aug 2014, 14:53: En dat van die invoerrechten etc staat dus wel op hun site, blijkens die eerste link die ik je gaf.
Uiteraard werk ik ook voor Light in the Box.
Maar weet u, als ik al iets via internet bestel, dan controleer ik eerst de voorwaarden en zelfs een klein kind weet dat China wijd weg is en niet bij Europa hoort, dus invoerrechten en btw betalen.
Dus voortaan nadrukkelijk op zoek gaan.
Het valt me op dat er zo weinig compassie is naar de benadeelde partij en hoe zo'n koopproces verloopt.
Er wordt wel heel erg simplistisch de wijzende vinger gewezen naar het slachtoffer (de opgelichte koper), dat zal wel typisch Nederlands zijn. Ik kwam hier voor hulp, wijze raad voor wat nu te doen.
Het is altijd het makkelijkst om iets te bekritiseren, het vergt moeite om je gelijk te krijgen als je benadeeld bent. Zo'n onvolwassen 'discussie' had ik toch zeker niet hier verwacht ...
=14peter schreef op woensdag 20 aug 2014, 14:53: En dat van die invoerrechten etc staat dus wel op hun site, blijkens die eerste link die ik je gaf.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer