sp
door speemarieke Oct 30, 2013 om 12:14
Auto & vervoer

Mag NS na 3 maanden weigeren geld terug te geven

Helaas ben ik in juni vergeten uit te cheken. Dit was op een reis die ik toen heel vaak maakte, van Amsterdam Zuid naar huis toe. Toen ik deze week het geld terug wilde vragen dat ik te veel had betaald. Gaf de NS aan dat dit niet mogelijk was, omdat het langer dan 3 maanden geleden is. Na extra lang aan de telefoon (10 ct/min) gehouden te zijn kreeg ik te horen dat ze niets voor mij konden betekenen. Is het geen diefstal van de NS om na 3 maanden het geld niet terug te betalen wat je bewijsbaar te veel hebt betaald?

1494 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ltmvz
door ltmvz - Oct 30, 2013 om 13:46
949 Antwoorden / 18 Vragen
0

Het is inderdaad één van de schaduwzijden van de OV-Chipkaart, maar die termijn van 3 maanden worden wij allemaal geacht te kennen. Als je dat dus niet weet of wist heb je gewoon pech.

Als dit het enige nadeel van de OV-Chipkaart was dan viel het nog mee.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 30, 2013 om 14:27
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Je kunt de NS beter niet bellen, zonde van het geld. Overigens kost dit nog niet eens 10 cent per minuut maar is een stuk duurder aangezien de kosten van jouw provider er nog bovenop komen en met dank aan het ACM nu ook vanaf je vaste telefoon..

Beter kun je online contact opnemen en ja dat is nogal omslachtig gemaakt (hebben ze uiteraard zo moeilijk mogelijk gemaakt, waarom zou je het ook klantvriendelijk zijn?). Er zit 'n voordeel aan, hierna beschik je over hun mail adres en wordt het een stuk makkelijker om contact te leggen (geheel zinloos overigens verder als standaard kopieer en plakwerk komen ze daar niet).
Maar als je 'n beetje blijft klagen neemt Rob Sluijsmans (Operationeel Manager Klantenservice), overigens betwijfel ik ten zeerste of deze persoon werkelijk bestaat volgens mij is het 'n pseudoniem van een van de directieleden, met een beetje geluk lost hij het we op.

Nog 'n sterke aanrader ga niet sarcastisch reageren, kunnen ze daar absoluut niet tegen, ow wacht dat moet je dus eigenlijk wel doen ;-).

melomaan
door melomaan - Oct 30, 2013 om 16:07
157 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 30 okt 2013, 14:27]
Maar als je 'n beetje blijft klagen neemt Rob Sluijsmans (Operationeel Manager Klantenservice), overigens betwijfel ik ten zeerste of deze persoon werkelijk bestaat volgens mij is het 'n pseudoniem van een van de directieleden.

Wanneer je de naam ff had gegoogled zou je geen twijfels hebben.

Voor wanneer je in complotten geloofd:

Speciaal voor lekkerisdat hebben ze ook een linkedinprofiel van Rob gemaakt ;-)

di
door diemenees - Nov 2, 2013 om 09:16
196 Antwoorden / 15 Vragen
0

je kan sinds enige tijd online een vergeten check-in rechtzetten.
Maar dan moet je wel zo slim zijn geweest tevoren een account op mijnns te hebben aangemaakt.
Die termijn van NS is vastgezet mede door advies van de privacy-commissie. Overigens is het bij veel chipkaartsystemen in deze wereld-NL is bepaald al lang niet meer de enige- korter. 1 maand is heel gewoon. En al die waardebonnen met vervaldatum-is vast ook allemaal diefstal als je ze niet op tijd benut??

ma
door matthijs30 - Apr 7, 2014 om 14:30
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

beste Mensen

Overal bestaat een alternatief nummer dan de 0900 nummers zowel van de bank als ns klantenservice het nummer van de ns klantenservice alternatief nummer is 0505866007 met dit nummer kom je precies bij het zelfde klantenservice en je betaald dan geen 10 cent per minuut meer maar gewoon alleen je normale belkosten

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

zw
zwanette jansen - Sep 16, 2024 om 16:50
Winkels & webshops

Valante produkt retourneren

Wat kun je doen als je een produkt retour hebt gestuurd aan Valante en ze weigeren je het geld terug te betalen. Ik heb bewijs van retourzending. Ze reageren niet op mail en pakken al helemaal geen telefoon op. Ook een incasso bureau krijgt geen contact met ze. Hoe krijg ik nu mijn geld terug? Gaat toch nog wel om € 129.95.
website is valante.nl en is gevestigd in Almere. Lees meer

MarciaGladys
MarciaGladys - Sep 12, 2024 om 23:10
Geldzaken & recht

Ervaringen met het NRBI

Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer

Pu
Pumuckl_NL - Sep 16, 2024 om 10:36
Auto & vervoer

Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour

Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?




 



... Lees meer