is
door issie1973 Sep 5, 2005 om 21:30
Auto & vervoer

Maxwell moederfiets - MegaBike

Ik heb bij Megabike een Maxwell Toronto moederfiets gekocht> Joepie eindelijk die kleine op de fiets weg brengen ipv lopend.

Als snel na dat ik hem had gekocht komen de gebreken, ik wacht todat ik een servicebeurt krijg. Op 21 mei is dat aan de orde, die fiest is dan 3 maanden oud. De gebreken, steeeds lege banden, stuur wat los zit, waggelend achterwiel, remmen die niet remmen (lekker veilig met een kind voorop) geef ik allemaal op en de andere dag kan ik de fiets halen want het is druk.

Na een maandje of 2 breekt er een spaak, helaas valt dit niet onder de garantie en komen de kosten voor mij. Ja ik ben gekke henkie niet dus is stuur een hele boze brief naar de directie, met weer alle bovenstaande klachten want daar was niet veel aan gedaan. Ik kan terug komen en met praten worden de problemen opgelost en alle gebreken verholpen op hun kosten. Toch nette service denk je dan.

Helaas vandaag zat weer mijn achterwiel los. Toen ik daarover belde naar meneer Kok was hij er NATUURLIJK niet en kreeg ik een ander aan de telefoon. Zij zei mij vriendelijk dat ik maar even langs moest komen en dat er dan even naar gekeken kon worden (helaas ben ik dan afhankelijk van iemand omdat het een lekker stuk fietsen is en ik ook nog 3 dagen in de week moet werken), hier was geloof ik geen begrip voor en moest ik maar snel even langs komen. Toe ik zei dat ik verdere stappen ging ondernemen moest ik dit vooral doen en dan hoefde ik helemaal geen service meer te verwachten.

Heeft er iemand raad of een iedee waar ik verder met deze klacht terecht kan want ik ga niet steeds minimaal 15 kilometer fietsen en dat dan eens in de 2 maanden omdat mijn achterwiel lekker los zit. Ik wil gewoon mijn geld terug (tot op de laatste cent) en dan koop ik bij mijn fitsemaker om de hoek een Sparta moederfiets en dan ben ik maar het dubbele kwijt geeft niets maar ik zet bij MegaBike geen stap meer binnen voor ik mijn geld dan terug heb.

4958 5 Rapporteer

johandv
door johandv - Sep 6, 2005 om 20:11
94 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom ging je niet meteen naar de man op de hoek? Goedkoop is duurkoop!!Je kunt proberen geld teruyg te krijgen op grond van de ned. wetgeving op dit ,punt.

pavala
door pavala - Sep 7, 2005 om 08:06
8 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een fiets bij een man die hem ook repareren kan.

De fietsenmaker dus. En net als mijn voorganger, goedkoop is duurkoop.

is
door issie1973 - Sep 15, 2005 om 21:29
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil niet heel erg vervelend doen maar ik geloof dat we op het ogenblik allemaal de goedkoopste oplossing kiezen om iets te kopen. U gaat vast ook op de aanbiedingen af!!!!!!!!!!!!!

is
door issie1973 - Sep 15, 2005 om 21:30
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan bij u precies het zelfde neer zetten als bij uw voorganger!!!!!

sc
door scoobydoo - Oct 12, 2005 om 08:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Batavus fiets. Ook bij megabike gekocht. Elke keer weer spaken gebroken. Ben toch voor de derde keer terug gegaan en ben elke keer op zeer nette manier geholpen. Ik begrijp dat men daar ook niet zit te wachten op elke keer problemen. In mijn geval hebben ze netjes het gehele wiel omgespaakt met allemaal nieuwe spaken. Sinds die tijd (12maanden geleden) heb ik geen problemen meer. Ik ken uit mijn kennissen kring ook iemand die dit probleem ook heeft meegemaakt met een fiets gekocht bij de plaatselijke fietsenzaak. Ik vind dus dat de opmerking goedkoop, duurkoop is niet van toepassing is. Ik zou nogmaals terug gaan en vragen of ook niet uw wiel geheel omgespaakt kan worden. Dit wordt ook door de fabrikant vergoed aan de fietsenhandelaar. Dan ben je van alle problemen af en kunt u gaan genieten van uw fiets.