pe
door peter123_1 Nov 5, 2003 om 22:55
Auto & vervoer

Meer ford autosleutels hetzelfde?

Ik stapte eergisteren per ongeluk in een verkeerde aut0; wel een ford, wel een mondeo, zelfde kleur, maar van iemand anders. De mijne bleek een rij verderop te staan. Maar ik kreeg de vreemde auto gewoon met mijn eigen sleutel open. Is dit bij alle merken zo? Ik he) (helaas) niet geprobeerd te starten, maar ben zeer verbouwereerd. Is iemand anders dit ook overkomen?

4574 6 Rapporteer

ro
door ronald750 - Apr 16, 2004 om 11:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb precies hetzelfde gehad met een citroën BX en ook niet geprobeerd te starten maar het komt dus bij meer merken voor.

kh
door khvdhel - Apr 16, 2004 om 11:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn vader stapte jaren geleden in zijn Simca 1501. Groen met een zwart kunststof dakje.
Hij reed weg, was reeds een paar km verder toen hij erachter kwam in een adere auto te zitten.Hij was helemaal eender, behalve dat er nu een radio cd speler in zat. Die had hij zelf niet! Hij is toen teruggereden en naar zijn eigen auto gezocht. Die stond om een hoekje op hem te wachten. Dus kan het inderdaad bij stom toeval gebeuren. Toen, en nu nog steeds. Maar t-blijft wel merkwaardig met zoveel sleutelinstellingen....

ha
door haakie - Apr 16, 2004 om 11:54
5 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is bij alle merken zo. Er worden nu eenmaal meer auto's gemaakt dan dat er sleutelvarianten zijn. De kans dat iemand in uw omgeving dezelfde sleutel heeft is wel erg klein. Desalniettemin is het laten inbouwen van een alarm of startonderbreker wel aan te raden.

in
door ina_1 - Feb 27, 2006 om 10:38
3 Antwoorden / 3 Vragen

hebben wij ook eens gehad er lag sneeuw op de auto het was erg laat hele auto schoon gemaakt blijjkt het een ander merk te zijn stom stom en laatst had ik mijn sleutel van een opel vectra in een andere opel vectra gedaan zelfde kleur maar nieuwer de sleutel ging hier niet in dus of het een ford kwaal is weet ik niet maar er zit wel een speciale sleutel op die je alleen bij je ford dealer kunt krijgen terwijl bij de meeste je hem kunt bij maken

grindweg
door grindweg - Nov 5, 2009 om 22:17
2308 Antwoorden / 28 Vragen

bij ford worden de sleutels na veel gebruik erg ruim van begrip.deze slijten ook op die platte kantjes erg snel af kijk er maar eens naar. als de plaatjes van de iets oudere auto"s in de sloten blijven hangen treed dat verschijnsel ook op. maar het contactslot is iets standvaster van geloof. het heeft niets met het aantal verkochte auto"s temaken en het aantal beschikbare combinatie:s

hilly
door hilly - Dec 14, 2009 om 18:57
37 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb het jaren geleden meegemaakt dat mijn Renault 4 kon worden opengemaakt met een sleutel van een VW kever.
Ik had mijn sleutel in de kofferbak laten liggen en verschillende mensen probeerden hun autosleutel en de Keversleutel pastte.