Sa
door Sarah Boet Jan 7, 2024 om 16:30
Auto & vervoer

Mijn neef heeft een auto gekocht zonder chassis nummer.

Zijn auto wordt niet goed gekeurd. Wie weet de gouden tip? De garage kan het chassisnummer namelijk ook niet vinden en zonder dit nummer mag je niet met de auto rijden. Hij heeft hem recentelijk gekocht voor 9000 Euro.

2025 10 Rapporteer
ne
door neodutchio - Jan 7, 2024 om 16:36
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Terug naar de verkoper gaan dan. Deze moet het probleem oplossen.

sira
door sira - Jan 7, 2024 om 16:57
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Wat voor een auto is het?

Bij mijn terreinwagen hebben we destijds ook enorm moeten zoeken. Het bleek dat het chassisnummer in de rechterbalk onder de auto stond. Mijn garagehouder heeft eerst beide balken moeten schoonmaken (vuil en modder) waarna we het vonden.

Hier zijn nog wat mogelijkheden: https://blog.kenteken.tv/2015/12/09/waar-kan-je-het-beste-je-chassisnummer-vinden/

Sa
door Sarah Boet Jan 7, 2024 om 20:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Sira,

Bedankt voor je tips! We vermoeden dat dit een schade auto is. Het kan zijn dat de onderkant vervangen moest worden waardoor het chassisnummer nu er niet meer in zit.

Hij heeft een Renault Clio 0.9 TCe.

sw
door swat1500 - Jan 7, 2024 om 18:22
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Als voor het voertuig een kenteken is afgegeven staat op het kentekenbewijs waar het VIN is ingeslagen.
Een auto mag alleen op de weg rijden en kan alleen een kenteken krijgen als deze van fabriekswege een ingeslagen VIN heeft.

U kunt ook bij de merk dealer vargen waar het VIN ingeslagen hoort te staan.

Is een auto niet voorzien van een VIN dan betreft het mogelijk een gestolen voertuig.

Als de auto echte geen VIN heeft en ook niet gestolen is dan koopovereenkomst ontbinden en terug betaling eisen. De verkoper heeft immers een ondeugdelijk product verkocht. Tenzij de verkoper bij de verkoop al heeft verteld dat er geen VIN is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 7, 2024 om 18:42
2071 Antwoorden / Vragen

Hoort het kenteken dan wel bij de auto? Zo nee kan je lachen hoor.

atlas1302
door atlas1302 Jan 7, 2024 om 19:09
341 Antwoorden / 13 Vragen

In dit geval denk ik dat het tranen met tuiten zijn, ik gok erop dat er weinig te lachen valt. Je laat voor dat bedrag de auto eerst keuren door ANWB, de kosten zijn het niet en je koopt dan op zeker een geregistreerde auto.

Zo zou ik het doen, als ik een auto zou kopen voor een behoorlijk bedrag, in goudeerlijk Holland.

Re
door Reinier182 - Jan 7, 2024 om 20:46
163 Antwoorden / Vragen

De auto heeft een kenteken neem ik aan en dan moeten de gegevens op te vragen zijn. Normaal wordt onderhoudbeurten en reparaties bij gehouden in Nederland. Is het een import auto dan kan de informatie er niet zijn maar dan krijgt een auto geen kenteken. Weet rijksdienst wegverkeer niets over deze auto? Vul daar de kenteken in en er komt informatie boven welke auto het is. Kan zijn dat er met de papieren gefraudeerd is en dan is aangifte doen bij de politie de weg. Klopt alle papieren wel dan moet het op te vragen zijn al is het bij de importeur van het merk.

Gr
door Grunn1 - Jan 7, 2024 om 22:31
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het chassisnummer (VIN nummer) van een Renault Clio vind je linksonder de voorruit (bestuurders kant). Is van buitenaf te lezen.

ro
door ronny530 - Jan 8, 2024 om 09:55
2786 Antwoorden / 41 Vragen

U kunt een op de website van het RDW een kentekencheck doen en bij voertuigegevens staat ook de plaats van het chassisnummer aangegeven.
Bij een soortgelijke Renault Clio is dat in de kofferruimte op de bodemplaat en dus niet in de motorruimte.

@q
door @qwerty@ - Jan 8, 2024 om 11:13
69 Antwoorden / 1 Vragen

VIN is dus op twee plaatsen te zien

wi
door wim koelewijn - Jan 8, 2024 om 12:23
69 Antwoorden / Vragen

recentelijk gekocht.? .dus wellicht vlak voor de/een  verplichte apk ? Als het chassisnummer niet te vinden is, elke auto c.q model heeft daar een vaste plek voor..wellicht weggevijld ? Dan is er een probleem en is de (aankoop/verkoop  van de) auto wellicht geen zuiver koffie..een auto voor 9000 kopen en vlak voor een verloop van een apk is al iets wat de nodige risico's meebrengt..ook al is er een C.nummer..