MIO 8670 geeft geen mobiele flitspalen (live tmc)
Ik heb enige tijd geleden een MIO 8670 gekocht met live tmc. Ben al 3 maanden bezig met MIO over dit onderwerp.
Mobiele flitspalen (onderdeel van live tmc), worden niet weergegeven in deze nieuw gekochte MIO. Mijn oude mio doet dit echter wel.
Praktijk is dus dat 1x per 3 maanden een update wordt uitgevoerd, en dat ik nu telkens in de auto op veel plekken (waar mogelijkerwijs een mobiele flitser staat) een signaal krijg. (Staan er dus niet maar zouden er eventueel kunnen staan).
Bij aankoop stond vermeld live tmc.
Door wijziging van kaartleverancier is dit probleem ontstaan. Zijn er meer mensen die dit hebben?
Navraag bij MIO geeft mij het volgende antwoord:
Geachte heer Vink,
Ik heb aan een van onze product experts nogmaals gevraagd om het even toe te lichten, hieronder is haar antwoord:
On ranges released before 2014, our safety camera data was provided by Road Pilot and delivered in monthly subscriptions via MMD. On certain SKUs in the Netherlands, we also offered the ‘Live TMC’ service which was in addition to the standard TMC and safety camera data. The Live TMC feature gave customers an enhanced traffic services which included safety cameras – so essentially, customers had two safety camera databases, the one provided by Road Pilot and the one provided by Live TMC.
We have since changed this, and we no longer offer the enhanced Live TMC and the safety cameras are now provided by TomTom. The TomTom safety camera data is delivered with the map update, so the camera database is updated 4 times a year – once you install a map update, you install the latest safety camera database as these are embedded in the maps.
For mobile safety cameras, the camera ‘hot spot’ is what the device will alert you to and not the actual location of the mobile camera – as mobile cameras move, there will be times when you are alerted to a potential hot spot, but on that day the camera won''t be in that specific location. As these cameras move locations, the device doesn’t know where a camera is on any given day, hence why the ‘hot spot’ is covered in the map data. If there are instances where you are being alerted to a location which is no longer used for a mobile camera site, then we can amend the data accordingly.
Het komt er dus op neer dat de mobiele veiligheidscamera''s telkens worden vernieuwd bij een nieuwe kaartupdate, omdat deze door TomTom hierbij geleverd worden. Het kan dus inderdaad zo zijn dat u op bepaalde plaatsen een melding krijgt van een mobiele veiligheidscamera, terwijl deze er op dat moment niet staat. Het toestel weet namelijk niet waar deze camera''s op welk specifiek moment staan.
Als u zich nou eens aan de geldende maximum snelheid houdt! En..... schakel uw cruisecontrol in en stel die op 5 km/h lager in dan de geldende maximum snelheid. Probleem opgelost!
Het beste stuurlui aan wal antwoord: zedenprediking!
En overal hetzelfde antwoord plaatsen is geen zedenprediking?
Ben het volledige met Costnix en de anderen eens: gewoon aan de maximum snelheid houden en dat is veiliger voor iedereen en ook nog eens beter voor het milieu.
@tjilpend.
Af en toe slaat het @PC oftewel @1953 in de bol.:-))
Hoeveelste vermomming is dit van onze huistrol?
Hij zal wel een dagje verlof hebben.
Gewoon niet te hard rijden dan kunt u naar alle mobiele flitsers, of ze er nu zijn of niet, vriendelijk zwaaien.
Het beste stuurlui aan wal antwoord: zedenprediking!
Ik lach me altijd rot tijdens programma’s als “Stop! Politie” als er weer ens iemand te voet naar huis toe moet omdat deze meer dan 50 km/h te hard rijdt. Geen zedenprekering maar leedvermaak van het zuiverste water :-D
@costnix. Ik vind de politie in dat programma nog altijd erg soepel. Te soepel.
Vertrek gewoon op tijd en overlaadt je agenda niet. Enne, je kan zomaar door een politieauto in burger (videoauto) gesnaaid worden.
Het beste stuurlui aan wal antwoord: zedenprediking!
Paola, zeker lid van een bepaald partij?
Zelf uw snelheidsmeter in de gaten houden scheelt hopen aan negatieve energie en lost uw probleem in één keer op.
Het beste stuurlui aan wal antwoord: zedenprediking!
@paola_castor: Uw plaat blijft hangen!
Stond in de verkoopdocumentatie dat mobiele flitspalen worden ondersteund? Het feit dat live TMC deze informatie mogelijk bevat wil nog niet zeggen dat ieder apparaat het ook weergeeft.
Tmc geeft o.a. verkeersinformatie door. Dit wordt gekoppeld aan verkeersinformatie die via een externe antenne of de radio wordt weergegeven. Maar hoe denkt u dat mobiele flitscontroles worden weergegeven? Als de politie niet naar buiten brengt waar ze gaan staan kan een tmc dat ook niet opvangen. Enkel de informatie die tmc doorgeeft kan gekoppeld worden.
Nu geeft Mio al aan geen live tmc te hebben, dus hoe kan er uberhaupt dan up to date info binnenkomen?
Overigens is er geen enkel apparaat die kan weergeven waar er een mobile flitser staat. Simpelweg doordat radarverklikkers niet zijn toegestaan. U krijgt dus te zien waar er mogelijk een flitser is. Beter is om gewoon niet te hard te rijden, hoeft u ook niet af te remmen bij een mogelijke hotspot, hoeven de bestuurders achter u ook niet te schrikken en harder te rijden en ontstaan er ook minder files.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer