se
door september1 Sep 12, 2011 om 18:14
Auto & vervoer

Navigatiesysteem

welk navigatie systeem kan ik het beste aanschaffen?

Alleen benelux is voldoende.

Met rijweg aanduiding het liefst

2638 12 Rapporteer

fa
door fa - Sep 12, 2011 om 18:38
107 Antwoorden / 53 Vragen

Zelf heb ik al drie jaar een tomtom bevalt prima.

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2011 om 18:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo september1,

Kijk en vergelijk eens hier.

Gebruik zelf een Navman naar alle tevredenheid.

mahadma
door mahadma - Sep 12, 2011 om 19:15
11574 Antwoorden / 51 Vragen

Welke je ook koopt, let op de datum van de kaart! En op eventuele update's.
Persoonlijk vind ik tom tom een goede keuze en heb ik prettige ervaringen mee.

wi
door willems123 - Sep 12, 2011 om 20:42
117 Antwoorden / 16 Vragen

Met de Navigon 40 Easy nam ik afgelopen vakantie mee de naar Duitsland en Luxemburg, makkelijk in gebruik en goedkoop in aanschaf, zeer tevreden, ong. 4 maanden in bezit.

tr
door trappist - Sep 12, 2011 om 21:23
240 Antwoorden / 0 Vragen

de "leeftijd"van een navigatiesysteem is sterk afhankelijk van de verkrijgbaarheid van nieuwe kaarten,
komen er geen nieuwe kaarten meer dan kunt u mischien nog een jaar doorrijden, maar dan wordt het tijd voor een nieuwe...
dus neem dat mee in uw beoordeling.

abarth
door abarth - Sep 12, 2011 om 21:29
845 Antwoorden / 19 Vragen

Heb zelf een Navigon gehad (beste keus consumentenbond) not
Nu een TomTom tot volle tevredenheid.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 12, 2011 om 21:43
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Had jaren een Garmin Nuvi, was ik erg tevreden over. Nu heb ik een Tom Tom XL, heb hem pas 1x gebruikt maar ben ik tot nu toe ook tevreden over.

wolfenjong
door wolfenjong - Sep 13, 2011 om 12:17
859 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo

Garmin geeft nu bij verschillende types navigatie voor een eenmalige bedrag levenslang updates voor de gekochte garmin.

Succes met u keus verder.

to
door tom1944 - Sep 14, 2011 om 12:33
24 Antwoorden / 1 Vragen

Heb jaren lang TomTom gebruikt. Zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk via Internet te updaten. Als u met caravan gaat geeft Garmin nog wel eens een verkeerde route ook als u heeft opgegeven dat u met caravan rijd.
U kunt kiezen voor Benelux of Europa kaart.
Tom

jk
door jkoops - Sep 14, 2011 om 13:24
51 Antwoorden / 9 Vragen

Tom Tom, zonder meer.
Zorg er wel voor dat u de kaart Midden Europa neemt. Op West-Europa staat b.v. Nederland niet.
Gebruik al jaren Tom Tom . Nu Tom Tom XL.

Wel uitkijken dat u de juiste afslagen neemt; dit doet u door niet alleen te luisteren , maar ook erg goed op het pijltje op het scherm te letten.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 14, 2011 om 21:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb meerdere navigatiesystemen.
Tomtom is de slechtste en laat je omrijden.
Zelfs als je hem nieuw koopt blijkt dat er verouderde kaarten opstaan.
Ik kon klagen wat ik wou : ik moest betalen voor nieuwe kaarten.
Hun slogan : nieuwste kaart garantie, klopt niets van.
Ik kocht hem nota bene via het internet rechtstreeks bij tomtom.

ko
door koningsjpc - Sep 15, 2011 om 11:55
68 Antwoorden / 4 Vragen

Er zijn weinig slechte systemen. Zelf heb ik een Navman en de Navigon 6310 gehad. Nu heb ik er een van Toyota, origineel ingebouwd, incl. blu-tooth handsfree telefoon etc. Ingebouwd werkt sneller, bij starten van de auto direct verbinding met GPS, geen accu opladen. Nadeel is wel, dat deze systemen vrij prijzig zijn. Nadeel van alle losse apparaten is, dat de accu bij geen gebruik vrij snel leeg is, dit betekent dus vaak opladen. In de tijd dat ik Navman en Navigon ca. 3-4 weken niet gebruikte, was de accu leeg. Ook zijn de kaarten na ca. 2 jaar verouderd en moet je nieuwe kopen. Deze zijn vaak prijzig en is het goedkoper om een geheel nieuw systeem aan te schaffen. Navigon heeft bij aanschaf vaak de aanbieding om 2 jaar de kaarten te updaten voor € 19,95. Anders systemen geven vaak gratis een levenslange update. Maar wat te denken van een smartphone. Nokia geeft bij haar telefoons gratis navigatie bij aanschaf van de telefoon met gratis updates. Heb zelf de Nokia 5230 incl. navigatie en dat werkt ideaal als ik te voet in een mij onbekende stad wandel en daar ergens naar toe moet. De losse systemen kunnen dit uiteraard ook, maar die hebben dan weer als nadeel, dat ze vrij groot zijn en dat de accu dan dus vrij snel leeg is (na 5-6 uur max.)
Alle systemen zijn dus goed, maar allemaal hebben ze meer of minder gebruiksmogelijkhheden en hier is de prijs dan ook weer naar.