NS = No Service
Beste deskundigen,
Ik heb een NS dalvoordeelkaart besteld en betaald op 6 december, geldigheidsingangsdatum 30 december. Vandaag is 29 december. Ik heb nog geen kaart ontvangen.
Ik heb vandaag gebeld, wegens storing kunnen ze me niet helpen. Ik moet morgen weer 10 cent per minuut bellen!
In principe mag ik vanaf vanavond na 12 uur met korting reizen maar zonder kaart kan dat niet. Ik betaal dus voor de service die ik niet krijg. Kan dat zo maar? Wat kan ik doen?
Alvast bedankt.
Ik zou morgen nog even afwachten,misschien krijgt u de kaart wel.
Als u hem morgen niet ontvangt, dan toch maar bellen en klagen. Mijn ervaring hiermee met de ns, toen ik mijn jaarkaart een paar dagen te laat ontving, is dat ze dit goed hebben opgelost, ik heb toen enkele gratis dagkaarten ontvangen.
Dus gun ze de kans om het op te lossen.
Off Topic: No Service vind ik totaal niet opgaan voor de NS (en Nee, ik werk er niet). In verschillende gevallen dit jaar waren er probleempjes die meer dan correct zijn opgelost. Geen sevice vind ik een overdreven stelling in deze.
On Topic:
Vanwege de drukte in december met o.a. post.nl zal er zeker enige vertraging kunnen ontstaan.
@mahadma:
"No Service" overdreven. Akkoord.
Maar op 6 december betaald en op 29 december nog niets hebben ontvangen: dat is wel 3 weken wachten!
NS = Niet Snel
[quote=tsuitc schreef op donderdag 29 dec 2011, 22:22]@mahadma:
"No Service" overdreven. Akkoord.
Maar op 6 december betaald en op 29 december nog niets hebben ontvangen: dat is wel 3 weken wachten!
NS = Niet Snel
Dus de schuld ligt gelijk bij de NS? Al eens gedacht aan de TNT? Ik denk eerder dat het daar misgegaan is dan bij de NS, aangezien het bij de NS dagelijks wel misgaat. En het is ook wel een beetje je eigen schuld dat je niet eerder hebt gemeld dat je de kaart niet hebt ontvangen, nu is er voor de NS natuurlijk geen ruimte meer om die kaart bij je te krijgen.
Ik kreeg vandaag nog kerstkaarten, met een poststempel van 22 december. Is ook niet de schuld van de afzender.
Beste timfelix
Ik heb niet voor niets 30 december als ingangsdatum gekozen. Ik kon niet eerder melden dat ik de kaart niet heb ontvangen.
Het gaat niet om wie schuldig is. Mijn vragen waren: ik betaal dus voor de service die ik niet krijg. Kan dat zo maar? Wat kan ik doen?
Mijn opmerkingen over de NS zijn misschien cynisch. Het antwoord van Getty vind ik het beste antwoord.
Beste Peedee,
Vandaag pas kerstkaarten van 22 december ontvangen is niet leuk, maar het kost je, denk ik, geen geen geld.
Ik kan morgen niet met 40% korting reizen terwijl ik betaald heb, vind ik ook niet leuk.
[quote=tsuitc schreef op donderdag 29 dec 2011, 23:07]Beste timfelix
Ik heb niet voor niets 30 december als ingangsdatum gekozen. Ik kon niet eerder melden dat ik de kaart niet heb ontvangen.
Het gaat niet om wie schuldig is. Mijn vragen waren: ik betaal dus voor de service die ik niet krijg. Kan dat zo maar? Wat kan ik doen?
Mijn opmerkingen over de NS zijn misschien cynisch. Het antwoord van Getty vind ik het beste antwoord.
Ja, dat kan dus "zomaar". Dit is omdat je geen handeling hebt ondernomen om zeker te stellen dat je van de dienst gebruik kan maken, dat is niet de schuld van de NS.
Dit geldt overigens alleen als de kaart daadwerkelijk verzonden is, waar ik wel van uit ga.
Beste timfelix,
Dus als ik een afspraak met de loodgieter heb (en vooruit heb betaald) en hij zegt dat hij overmorgen zal komen, moet ik hem morgen bellen om "zeker te stellen dat je van de dienst gebruik kan maken"?
[quote=tsuitc schreef op donderdag 29 dec 2011, 23:58]Beste timfelix,
Dus als ik een afspraak met de loodgieter heb (en vooruit heb betaald) en hij zegt dat hij overmorgen zal komen, moet ik hem morgen bellen om "zeker te stellen dat je van de dienst gebruik kan maken"?
Nee, werkt iets anders een brief kan jou namelijk niet bellen dat hij niet komt. NS heeft geen plicht naar jou toe om te controleren of de kaart is aangekomen, zou een drukke boel worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer