Omafiets Karwei
Ik heb 2 weken geleden bij de Karwei een omafiets gekocht, gisteren wou ik met me fiets weg en mijn virend ging achterop zitten, tot onze schrik klapt het wiel helemaal dubbel.
Filiaal van aankoop gebeld, maar willen dit niet vergoeden, want mag niet als 25 kg achterop, heb geen ineens een kloppend boekje wat bij fiets hoort.
Lokale fietsenwinkel gevraagd wat hun doen in deze situatie, deze melden dat dit niet moet kunnen en het gewoon onder de garantie valt.
Horen ze het nu wel of niet vergoeden? wat kan ik doen?
Hallo,
25 kilo maar achterop dat lijkt me sterk dan kun je niet eens een kind achterop vervoeren.
kan wel zijn dat er totaal draagvermogen van fiets bestaat,( kon er niet echt iets over vinden),maar dat zal afhankelijk zijn van de fietsuitvoering/kwaliteit.
maar als jullie bv samen zeg 2x80 kilo wegen kom je met 160 kilo wel op een hoge belasting uit.
ik heb zoiets nog nooit gehoord dus ik twijfel wel over de kwaliteit van deze fiets. Zit er een folder bij waarin er iets over de draagkracht vermeldt wordt? Mijns inziens moet Karwei de fiets gewoon omruilen want dit kan toch niet goed zijn..........
informeer eens bij de fietsersbond hierover;
http://www.fietsersbond.be/Index.asp?pageurl=/Archief/PersconfWZW_mei2001.asp
en hier info over fiets/garantie ed :
http://www.staiksterk.nl/StaIkSterk/TransportReizen/Fiets.htm?cat=TransportReizen&w=1
Succes,
De opmerking over het boekje vind ik wat onduidelijk. Staat er in het boekje over de fiets dat er niet meer dan 25kg op de bagagedrager vervoerd mag worden? Werd dit boekje direct bij de aankoop meegeleverd?
Vergeet niet dat de fiets van de lokale fietsenwinkel hoogstwaarschijnlijk van een betere kwaliteit is dan de aanbieding van de week van de Karwei, dus de opmerking van de fietsenwinkel is aardig, maar of het steek houdt ...
maar als ze zeggen dat je niet meer dan 25 kilo achterop mag hebben zou ik nog verwachten dat de bagagedrager af zou breken,dat heb ik wel eens meegemaakt maar niet dat je wiel het begeeft........
er zat een boekje in de doos, maar die klopte niet met de fiets die in de doos zat, fietsenwinkel zei dat zowiezo niet de wiel mag dubbel klappen watvoor kwalitiet ook...
In dat geval ben je niet verwijtbaar fout bezig geweest. De winkel had het product moeten leveren met de juiste gebruiksaanwijzing.
Ik ben het op zich met de fietsenwinkel eens dat een wiel niet mag dubbelvouwen ongeacht de kwaliteit. Stel je bent zwaarlijvig, zou dan het wiel ook dubbelvouwen? Enfin, kijk maar naar de StaIkSterk link en doe je beklag bij Karwei. Desnoods bij de filiaalhouder of het hoofdkantoor in Leusden. Geen punt bij Karwei toch?
ik vond dit nog, maar de link werkt niet meer..............
Bestandsformaat: PDF/Adobe Acrobat - HTML-versie 199.- 159.-. Fabrieksgarantie 10 jaar op frame en vork. en 2 jaar op overige onderdelen. Klassieke omafiets. Zwart. 179.-. 149. -. KARWEI toppers! OP=OP! ... www.karwei.nl/elements/KW0503.pdf - Toegevoegde zoekresultaten - |
Als dit hem is heb je dus een karwei-topper te pakken met 10 jaar fabrieksgarantie en 2 jaar op overige onderdelen !!!!
Terugbrengen die misdruk dus !!
Dag Monica,
ingevolge artikel 17 Burgerlijk Wetboek (boek 7) moet een zaak (in deze die fiets) aan de overeenkomst beantwoorden.
Indien niet heel duidelijk vermeld is, dat je niet meer dan 25 kilo achterop mag hebben, voldoet die fiets dus niet aan de koopovereenkomst. Zou je dus van te voren op de hoogte geweest zijn van dit maximale gewicht (achterop), was je wel accoord gegaan en had je nu weinig kunnen zeggen.
Ik kan mij enigzins voorstellen dat, als er twee personen opzitten die 150 kg per persoon wegen, de fiets (het achterwiel) het opgeeft......, maar onder normale omstandigheden, mag dit zowiezo niet gebeuren.
Karwei is in deze volledig verantwoordelijk voor (alle) schade en dient die fiets weer te (laten) repareren. Karwei is ook verantwoordelijk voor de gevolgschade, dus eventueel een beschadigd kledingstuk.
Indien Karwei die fiets reapareert en dan zegt, dat u niet meer dan 25 kilo achterop mag hebben, kunt u de koopovereenkomst ontbinden en het geld (aankoopbedrag) terug vragen. Die fiets voldoet dan niet aan de koopovereenkomst. Dus de verkoper mag niet achteraf zeggen: "ja maar, ........" enz.
Laat je niet afschepen, je hebt gewoon recht op een goede en vooral een veilige fiets.
Ik zit zelfs te denken om de Voedsel en Waren Autoriteit (zeg maar de keuringsdienst van waren) in te schakelen, daar het hier een toch wel gevaarlijk mankement is en deze fiets m.i. helemaal niet in de handel gebracht mag worden.
Gr. Hutch
het niet zo zijn dat een achterwiel zo maar dubbel klapt ook niet als er iemand achterop springt waarschijnlijk zijn de spaken niet goed be spannen geweest en is dus de winkel in gebreke door ondeugdelijk materiaal te verkopen dus moet de winkel de klacht serieus nemen en fiets terug nemen of deugtelijk repareren , als ik u was zou ik ook heel goed nog een keer naar de fiets kijken of er niet nog meer gebreken zittten .
succes simpelman.
Een kwaliteitsfiets kost vele eurootjes meer. Die aanbiedingen van supermarkten, bouwmarkten en grote warenhuizen zijn natuurlijk van een inferieure kwaliteit. Een Koga Miyata kost vele duizenden euro's. U moet niet denken, dat de kwaliteit van Uw fiets daar maar aan kan tippen. De kretelogie van die instellingen moet U maar met een flinke korrel zout nemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer