Vr
door Vriend77 Oct 31, 2017 om 02:24
Auto & vervoer
Ongevallenverzekering betaald na tien jaar niet uit bij blijvend invaliditeit.

Beste lezer,
voor een vriend wil ik graag bijval in welke vorm dan ook. Hij is meer dan elf jaar geleden gedupeerd door een auto-ongeval. Hierbij droeg hij geen schuld, dat is duidelijk. Nu zou hij een bovengemiddelde carrière tegemoet treden in de sportieve sector. Doordat zijn Heup zwaar is benadeeld, met als resultaat rond middelbare leeftijd in een rolstoel.
Helaas is er tot op heden geen enkele regelmaat in betalingen van voorschotten. (Lijkt erop dat deze op sociaal minimum gehouden worden.) Natuurlijk wilde, zelfs ook zijn raadsheer, schikken. Hij weigerde en wenste schadevergoeding met een maandelijkse uitkering. Hierover wordt men het niet eens.
hier komt mijn vraag.
Waarom kan er niet regelmatig een voorschot worden gedaan? Liefst riant, gezien de toch behaalde diploma's.
Treurig is dat zijn clinics voor hemzelf lichamelijk  niet haalbaar waren. Door de fluctuerende betalingen die via advocaat naar advocaat naar verzekeringsmij.....traag zodoende aanmaningen zelfs deurwaarders. Bemerk dat dit in loop van jaren niet in koude kleren gaat zitten, hij is ten einde raad. Zelfs zijn huisarts vertrouwt hij niet en doorverwijzing naar pro persona, een hulp instantie in de buurt, wordt niet gewaardeerd. Dit wordt gezien als complot tegen hem ism artsen raadsheren en verzmij... kortom tijd voor uitsluitsel! Bedankt voor uw tijd en interesse

Wie weet raad?

groeten, een vriend

1695 5 Rapporteer

emcede
door emcede - Oct 31, 2017 om 07:45
960 Antwoorden / 4 Vragen

Een ongevallenverzekering keert normaal gesproken geen voorschot uit. Deze verzekering keert een percentage van het verzekerde bedrag uit bij blijvende invaliditeit na een ongeval.

Bedoelt u misschien dat de WA-verzekering van de veroorzaker de betalende partij is? Als er na 11 jaar nog niet is afgerond - wat zeer ongebruikelijk is - dan zal dit niet de plek zijn waar dat opgelost kan worden ...

Vr
door Vriend77 Oct 31, 2017 om 18:37
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor uw meedenken. Naar mijn weten is alles omtrent auto/verkeer uitgesloten op de wa.

emcede
door emcede Oct 31, 2017 om 23:19
960 Antwoorden / 4 Vragen

Edit.

jo
door jorisw - Oct 31, 2017 om 08:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als mensen in dit soort situaties aan complotten tegen hen gaan denken moet dat eerst opgelost worden. Dat een verzekering niet direct uitkeert kan (soms zijn zaken die overduidelijk lijken niet zo overduidelijk en dat moet onderzocht worden) maar gaan denken dat je huisarts dan in het complot zit... Daar zit eerder het probleem dan bij het uitblijven van een mogelijke uitkering.

Vr
door Vriend77 Oct 31, 2017 om 18:41
2 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Joris, ook bedankt. Het doemdenken komt voort uit constante onzekerheid. Een en ander zat en zit ook niet mee. De hoogte van de gederfde inkomsten zijn mijn inziens juist het hete hangijzer. Ik ken geen getallen, maar als golf pro valt er wel wat te verdienen, zie ik zo om me heen. Goede avond allen.

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2017 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het over een ongevallen verzekering, maar ook over ern auto-ongeluk. Welke verzekering is er nu door uw vriend aangesproken?

De WA verzekering van de auto, of had hij zelf een ongevallenverzekering?

Blijkbaar worden aan hem al voorschotten betaald, maar niet regelmatig en niet hoog genoeg naar zijn zin.

Of hij goud zou zijn gaan verdienen met golfen, valt nog te bezien.

Is er toentertijd geen letselschadeadvocaat ingeschakeld?

Vr
door Vriend77 Oct 31, 2017 om 20:16
2 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt Tijgert, ik ga dat navragen.... naar ik weet is het de wa verzekering van de auto van de tegenpartij, deze is aansprakelijk gesteld. Hij heeft een advocaat, maar heeft eerder andere(n) gehad. De hoogte van schadevergoeding staat ter discussie. Hij ontvangt op eigen verzoek telkens een bedrag. Ik noem dat voorschot en erg matig. Hiervan kan hij net zichzelf onderhouden, maar niet zijn woning. Hij zou graag zorgen dat deze vast aangepast wordt aan een leven met een rolstoel. Er is ook veel achterstallig onderhoud. Sparen hiervoor is bijna niet mogelijk. Ik adviseerde hem de offerte door te sturen aan zijn advocaat met het verzoek om het bedrag. Hij wordt dus al jaren aan het lijntje gehouden door strijdende raadsheren. Zijn gezondheid leidt er zichtbaar onder. Goede avond

tijger1
door tijger1 Oct 31, 2017 om 20:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus de titel van het topic is onjuist. Het is niet een ongevallenverzekering en er wordt wel betaald.

Blijkbaar is zijn invaliditeit nog niet definitief vast te stellen, waardoor er gematigde voorschotten worden betaald. Dat is in principe in dergelijke gevallen haast standaard.

Bljkbaar was hij ook niet in loondienst en/of had zelf ook geen arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Het doorsturen van die offerte lijkt mij zinloos, maar kan verder geen kwaad.

Als niet te verwachten is dat zijn arbeidsongeschiktheid zich zal wijzigen, ten goede of ten kwade, zou hij zijn advocaat achter de broek moeten zitten om de claim definitief af te wikkelen.

Vr
door Vriend77 Oct 31, 2017 om 21:40
2 Antwoorden / 2 Vragen

U wijst mij terecht op foute benaming. Probeer ik te wijzigen. Voor mij is het toch abracadabra, wens enkel stabiliteit voor die kennis. Uw tip om de claim definitief te maken lijkt de logische stap. U heeft gelijk qua werk, maar hij was wel zzp-er. Helaas is hoogte van claim niet geaccepteerd, dus niet goed genoeg onderbouwd. Hierin botsen verschillende verantwoordelijkheden, naar artsen van ziekenhuis, deze zouden de toestand niet genoeg hebben verbeterd enz... allemaal poespas, want zonder ongeval had van dat alles nooit sprake geweest. De hoogte van claim moest worden aangetoond door collega PFA gediplomeerden van zijn leeftijd. Een gemiddelde van hun inkomen zou als indicatie dienen. Hoe krijgt hij de claim zsm rond?

Vr
door Vriend77 - Oct 31, 2017 om 21:42
2 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas noemde ik het een ongevallenverzekering, maar het gaat om Wettelijke aansprakelijkheid van voertuig.

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2017 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De titel krijgt u niet meer gewijzigd, maar dat is geen ramp. Ik heb geen idee wat PFA gediplomeerden zijn, is voor mij ook verder niet belangrijk.

Als uw vriend het idee heeft dat de verzekeraar van de tegenpartij, oftewel hun advocaten de boel traineren, zou zijn eigen advocaat stappen moeten zetten. Dus door die organisatie van PFA te raadplegen en  financiële experts, en uiteindelijk zou hij, die advocaat dus, een kort geding kunnen starten om eindelijk schot in de zaak te krijgen.

Letselschades vergen vaak een lange adem, maar verzekeraars rekken dat vaak zolang dat het slachtoffer compleet buiten adem is en dan maar simpelweg akkoord gaat.

Zijn eigen advocaat moet veel fermer optreden, want 10 jaar is echt te gek.