ha
door hadjememaar Jan 2, 2008 om 13:23
Auto & vervoer

Opzeggen Voordeelurenabonnement NS

Op 22-102007 heb ik per brief mijn Voordeelurenabonnement bij de NS opgezegd. Dit abonnement was geldig van 10-12-2006 t/m 09-12-2007. Per brief heeft NS met spijt deze opzegging bevestigd, met de waarschuwing dat de Voordeelurenpas uiterlijk binnen 7 dagen na vervaldatum bij NS moet zijn ingeleverd, met vermelding van het retouradres. Op 10-12-2007 heb ik de pas met begeleidende brief aan dit adres opgestuurd. Nu ontvang ik bericht van NS dat ze de pas niet hebben ontvangen en dat hierdoor het contract automatisch is verlengd met een jaar, dus tot 10-12-2008. Het abonnementsgeld van 69,00 euro zal opnieuw worden geind. Er wordt nog vermeld dat het niet mogelijk  is deze verlenging ongedaan te maken. Tegelijk ontving in een andere envelop de 7 keuzedagen. Ik ben uiteraard op zijn zachtst gezegd niet blij met deze gang van zaken. Maar ik besef dat ik vrij machteloos sta omdat ik de brief met pas niet aangetekend heb verzonden (dit staat overigens ook niet in hun voorwaarden) m.a.w. mijn ja is hun nee. Bovendien kan ik nu geen gebruik maken van het abonnement omdat ik niet meer in bezit ben van mijn Voordeelurenpas (die heb ik immers op 10-12-07 opgestuurd). Ik heb op de NS-site gezien dat een vervangende pas aanvragen 11 euro kost. Dat ben ik dus niet van plan. Dan maar geen gebruik maken van dit abonnement. Maar dan doemt het volgende probleem op: wanneer ik het abonnement (aangetekend) opzeg per 10-12-2008 kan ik geen Voordeelurenpas overleggen. Heeft iemand zo'n situatie al eens meegemaakt? Hoe te handelen?


met vriendelijke groet, Peter


 


 


 

3186 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Jan 2, 2008 om 13:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Hoi,


Ik verwacht dan je dan op deze manier min of meer verplicht de vervangende pas zult moeten aanschaffen, overleg anders even met NS naar de mogelijkheden.


Ik zou toch de vervangende pas halen, nu je er toch nog een jaar voor moet betalen zul je er misschien toch nog eens gebruik van kunnne/willen maken dit jaar.


Dat het niet in de voorwaarden staat dat je aangetekend moet verzenden is omdat dit ook niet verplicht is, het is je eigen keus hoe je het verzend, maar bij waardevolle of belangrijke dingen is dit wel altijd beter - voor je eigen `veiligheid/bewijs `- zoals je nu hebt ervaren helaas.


Succes,

kroonmeester
door kroonmeester - Jan 2, 2008 om 13:59
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

Ik snap de NS niet dat zij de 'voordeelurenpas' weer van u terug wilde hebben.


NS is toch bij machte om de 'voordeelurenpas' op afstand te blokkeren, ik denk hierbij aan verlies van de pas. De conducteur kan dan controleren of uw pas al dan niet geblokkeerd is middels zijn scanapparaat.


U hebt zich aan de voorwaarden gehouden, conform de instructies van de NS gehandeld, m.i. treft u geen blaam.


U kunt het bedrag door uw bank laten terug storneren. Tenslotte heeft u uw voordeelurenabonnement opgezegd, welke door NS schriftelijk werd bevestigd. Dat het een administratief rommeltje is bij de NS is, daar hoeft u niet de dupe van te zijn. Hoeveel ex gebruikers zullen hiermee al geconfronteerd zijn?


Misschien dat de redactie van Kassa of van RADAR hier iets mee kunnen, om zo meer gedupeerden op te sporen.

stacey
door stacey - Jan 2, 2008 om 14:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

-U hebt zich aan de voorwaarden gehouden, conform de instructies van de NS gehandeld, m.i. treft u geen blaam-


Zo werkt het dus niet, Voorwaarde is dat ze de pas terugkrijgen, die hebben ze nu niet teruggekregen en dus zit je fout als je Niet kunt aantonen deze wel te hebben verstuurd. Leuk of niet, Zo simpel ligt het.

kroonmeester
door kroonmeester - Jan 3, 2008 om 10:26
457 Antwoorden / 45 Vragen
0

@Stacey!


De persoon in kwestie heeft gehandeld conform de instructies van de NS. Dat de NS een administratieve rompslomp op na houdt, dat doet niet af aan de handeling die vraagsteller heeft gedaan: de voordeelurenkaart van NS geretourneerd.


Wat heeft de vraagsteller aan een 'voordeelurenkaart' die niet meer wordt gebruikt. NS heeft de mogelijkheid de 'voordeelurenkaart' op afstand te blokkeren. Ik vergelijk het maar even met de creditcard, die hoeft ook meestal niet meer geretourneerd of in tweeën geretourneerd te worden. Mijn smartcard digitale radio en televisie wordt ook op afstand ge(de)activereerd door de kabelbaron.


De vraagsteller treft geen blaam, alleen is hij in een 'wellens nietens' situatie terecht gekomen, die NS op hun hals heeft gehaald met hun (onredelijke) voorwaarden.


 

stacey
door stacey - Jan 3, 2008 om 12:15
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

@Stacey!   ??   @ Bever !!


---De persoon in kwestie heeft gehandeld conform de instructies van de NS. Dat de NS een administratieve rompslomp op na houdt, dat doet niet af aan de handeling die vraagsteller heeft gedaan: de voordeelurenkaart van NS geretourneerd.----   GEEN BEWIJS VAN !


 


Sorry hoor, Je klets onzin, Ze moeten de pas retour krijgen- dat staat ook in de voorwaarden -  en ze hebben hem niet PUNT.  


Of ze hem zelf zoek gemaakt hebben of TNT zal niemand weten, er is geen bewijs van verzending dus je bent gewoon de klos.


 


En dat ze hem kunnen blokkeren zal allemaal best maar je hebt accoord verklaard met algemene voorwaarde en die = Inleveren , punt – simpel.   Je kunt in dit geval op je kop gaan staan, maar je bent gewoon de klos, voorwaarden zijn voorwaarden en daar heb je Niet Controleerbaar aan voldaan.


 


( ----het past niet in een keer, wordt vervolgd ----)


 

stacey
door stacey - Jan 3, 2008 om 12:16
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

(-VERVOLG)


 


---Wat heeft de vraagsteller aan een 'voordeelurenkaart' die niet meer wordt gebruikt---  


  


Wat heb je aan een ANWB abonnement als je geen auto meer hebt maar te laat of fout  hebt opgezegd ????????   Niets, maar je hebt hem nog wel een jaartje ……..    Wat heb je een aan kabel abonnement als je geen tv of pc meer hebt ??????  Ook Niets, maar daar zit je ook aan vast tot einddatum……..


 


--hun (onredelijke) voorwaarden.--- Het zijn geen onredelijke voorwaarden, want dan zouden ze verboden/nietig zijn en dat is niet het geval, het  zijn gewoon algemene voorwaarden.


Dat vraagsteller verzuimd heeft aangetekend te verzenden valt NS niet te verwijten, enkel vraagsteller zelf. Hij zal gewoon moeten betalen, hoe vervelend ook.          


Je geeft mensen valse hoop door te zeggen wat ze feitelijk graag willen horen, maar wat niet zo is, en ook totaal niet klopt, en dat vindt ik kwalijk. Zou leuk zijn en misschien stuk eerlijker voor klant als het wel zo werkte maar dat is nu eenmaal niet het geval.


Groetjes, 

ha
door hadjememaar - Jan 3, 2008 om 14:48
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik wil beide briefschrijvers hartelijk danken voor de tijd en energie die ze in de antwoorden hebben gestoken.


Ik denk dat ik juridisch gezien, zoals is aangegeven, nog een jaar zal moeten accepteren. Je kunt inderdaad vraagtekens zetten bij de administratieve afhandeling bij NS.  Ook de telefonische behandeling laat  qua beleefdheid en kennis vaak sterk te wensen over. Mijn vrouw heeft in het najaar een Voordeelurenabonnement genomen en dat was in de kortste tijd correct afgehandeld. Het gevolg is wel dat beide abonnementen opgezegd gaan worden. We hebben nog een auto om ons te verplaatsen. Maar zoals het vaak ook gaat bij het afsluiten van overeenkomsten met providers, uitgevers, energiemaatschappijnen en ga zo maar door,  word je met trompetgeschal binnengehaald, maar als je eenmaal binnen bent is de klantvriendelijkheid vaak ver te zoeken. En dan heb ik er het nog niet over als je de behandeling zat bent en de relatie wilt beeindigen.


Nogmaals bedankt.

zv
door zv64 - Feb 7, 2008 om 13:35
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

U hoeft de abonnementsverlenging niet te accepteren. De oude pas die u heeft teruggestuurd was nl. niet meer geldig na 09-12-07, daarvoor had de NS u een nieuwe pas moeten sturen. Indien zij de pas om wat voor reden niet hebben ontvangen, dan nog blijft de opzegging van kracht. Het is nl. niet zo dat u nog gebruik kon maken van deze pas. De nieuwe pas aangetekend opsturen en weigeren te betalen. (Indien u al betaald heeft, terugboeken). Bij "dreigementen" verwijzen naar u tijdige opzegging.


Uit eigen ervaring weet ik dat dit werkt.

ha
door hadjememaar - Feb 7, 2008 om 14:26
2 Antwoorden / 2 Vragen
0

Bedankt voor uw reactie.


Het vreemde is dat NS de Voordeelurenabonnementen afsluit voor de periode van 1 jaar; echter de bijbehorende pas is 2 jaar geldig.


De door mij geretourneerde pas was geldig tot 09-12-2008.


Achteraf denk ik dan ook dat bij het weer opzeggen van het abonnement per 09-12-2008 er geen probleem is voor wat betreft het overleggen van een pas, want die zou dan verlopen zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer