Ov chip en het NS maandtrajectabonnement incl.2 zone bus/tramkaart
Hallo,
ik hoop dat iemand me hier kan helpen want ik word door de OV bedrijven, NS, Connexxion en het GVB en de organisatie van de OV Chipkaart van het kastje naar de muur gestuurd en iedereen verwijst naar elkaar zonder antwoord te geven op mijn vraag.
Ik reis dagelijks op en neer tussen Hoofddorp en Amsterdam Lelylaan met de NS, daarnaast moet ik in Hoofddorp met de bus vanuit de wijk waar ik woon met de bus van Connexxion naar het station van Hoofddorp om daar de trein te nemen en in Amsterdam moet ik dan weer de bus of de tram van het GVB nemen om naar mijn werk te gaan. Hiervoor gebruik ik de papieren maandtrajectabonnement met daarbij een 2 zone bus/tramkaart die uitgegeven wordt door de NS en die ik maandelijks via het automaat van de NS op het station koop voor veel geld. Ik reis dus nog met een papieren abonnement op en neer tot op heden. Maar zoals jullie weten hebben ze voor de regio Amsterdam besloten dat vanaf 3-6-2010 er alleen met de OV chipkaart gereisd kan worden. Kan iemand mij vertellen of ik nog met het hiervoor beschreven papieren abonnement uitgegeven door de NS kan reizen of moet ik met een persoonlijke OV chipkaart nog iets doen.
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want moet volgende week een nieuw abonnement kopen en ben al een week bezig om deze informatie boven water te krijgen wat we bij geen van de organisaties, zowel telefonisch als per mail is gelukt tot op heden.
![spooky01](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/3191411.3223912.jpg)
Geen strippenkaart meer
De strippenkaart is vanaf 3 juni in Amsterdam dus niet meer geldig. Dat geldt voor GVB (het openbaarvervoerbedrijf in Amsterdam) en voor de busmaatschappijen Connexxion en Arriva. In de Amsterdamse metro was de OV-chipkaart al geruime tijd verplicht. Papieren abonnementen blijven vooralsnog wel geldig. Maar in de Stadsregio Amsterdam stopt eind mei de verkoop van strippenkaarten en papieren abonnementen.
Dit vond ik op de site van ov-chipkaart, verder kon ook er niks meer op vinden.
Sterkte Ingrid
Hallo,
Ik heb een keer een maandtrajectabonnement gehad met 1 ov-zone. Voor de metro in Amsterdam (waar al een tijdje poortjes staan) kon ik bij een NS-loket een GVB maand kaart ophalen om de poortjes mee te openen, misschien is er ook zoiets voor jouw probleem. Zou eens informeren bij een balie (niet op Hoofddorp station, daar kunnen ze je niet helpen)
Succes Joyce
![cameo](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/232889.568649.jpg)
Jackiek, ik worstel met exact hetzelfde probleem. Ik heb een NS maandabonnement met 1 zone tramvervoer in Amsterdam. Ongeveer een maand geleden begonnen de campagnes dat vanaf 3 juni enkel nog een ov-chipkaart geaccepteerd zou worden in Amsterdam. Daarop direct zo'n kaart besteld, maar via de kaartautomaat is niet duidelijk wat je precies moet doen.
Ik heb inmiddels alle betrokken informatie-punten benaderd, maar deze verwijzen enkel naar elkaar. NS-Info verwijst naar OV-Chipkaart, OV-Chipkaart info verwijst naar GVB en GVB zegt weer doodleuk dat NS me moet kunnen helpen. Heel frustrerend.
Heb sinds donderdag 3 juni al driemaal een vervelende discussie gehad in de tram. Daarbij doet personeel erg arrogant en verwijst me zonder verdere uitleg naar de NS balie. De NS balie weet echter nog steeds van niets. Vanmorgen had ik opnieuw een vervelend contact in de tram, waarbij de controleur me aangaf dat ie "me eigenlijk uit de tram moest zetten", maar dat hij "me zou matsen deze keer". Op de vraag HOE ik e.e.a. dien aan te passen had ook hij geen antwoord en dat was volgens zijn eigen zeggen ook niet zijn probleem. Dit schoot mij in het verkeerde keelgat. Daar sta je dan met je goede gedrag, met keurig een abonnement in de hand, maar je wordt bijna als een schooljongetje behandeld en dus niet serieus genomen.
Als iemand weet hoe ik en de andere Maandtrajectabonnement houders deze situatie op dienen te lossen, laat het dan aub even weten. Ik wil me aanpassen, maar verneem dan graag wél hoe.
Bij geen verandering in dit "beleid" ben ik genoodzaakt weer met de auto naar de zaak te gaan vanaf 1 juli. Heeft ook zo zijn voordelen, maar ik dacht dat we juist met z'n allen moesten proberen de auto wat meer te laten staan?
Cameo
![freya](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/693539.freya_r.jpg)
@ ^^,
Ik heb verder geen ervaring met abonnementen in combinatie met zonekaarten, dus ik weet niet hoe dat nu precies met de OV-chipkaart geregeld is, maar op Tweakers.net loopt al sinds oktober 2008 een topic over de OV-chipkaart. Wellicht is het handig om je vraag daar eens te posten.
zie: [u]OV-chipkaart[/u]
Freya
![cameo](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/232889.568649.jpg)
@freya, dank voor de link. Zal me er aanmelden en de vraag ook daar neerleggen. Niet geschoten is immers altijd mis.
Maar boven alles vind ik het bijzonder teleurstellend dat we het antwoord op deze toch wel basale vraag over het gebruik niet bij de verantwoordelijke instanties kunnen neerleggen.
Cameo
![cameo](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/232889.568649.jpg)
@freya, je link werkt helaas niet. Ook als is aangemeld ben komt er een foutmelding.
Zojuist overigens weer een aanvaring gehad in de tram. Norse tramconducteur wou niet naar mij luisteren. Ze hebben bepaalde instructies gekregen. Direct bij CS A'dam wederom naar de NS Info gelopen. Nu kreeg ik betere info dan eerder.
Het abonnement zoals ik dat heb kan nog niet overgezet worden op OV Chip. Zowel GVB als OV info zijn hiervan op de hoogte gebracht. Het traditionele papieren abonnement blijft hiermee tot nader order volledig toegestaan. Zodra het product "Maandtraject met zone" geschikt gemaakt is voor OV Chip, komt er een overgangsperiode waarbinnen iedereen over dient te stappen naar het plastic kaartje.
Advies van de NS aan alle mensen met een papieren "Maandtrajectabonnement met zone" is om je vooral niet te laten wegjagen door GVB medewerkers die onvolledig of verkeerd zijn geïnformeerd. Blijf rustig en beleefd bij een conflict, maar hou vast aan het feit dat je een volledig geldig vervoersbewijs bezit.
Ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben. Ik maak mijn maand af en ga intussen kijken hoe ik met de auto op locatie kan komen. De lol is er voor mij nu helemaal af met het OV.
Cameo
![freya](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/693539.freya_r.jpg)
@cameo:
Ik zie dat je op tweakers eerst ingelogd moet zijn, en dan werkt de 'link' wel. Klik dus eerst op onderstaande 'link', maak een account aan en als je ingelogd bent klik je op de 'link' uit mijn eerdere post en dan moet het werken.
[u]Tweakers forum[/u]
Freya
Nieuw op Vraag & Beantwoord
![opaplop](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/76b7d46e85c86d6619cb61e74a1bfaf98728a909c78378e1fd030e83508bb064.png)
Post NL
Heb spullen besteld, die zouden via Post nl komen, alles afgesproken, dag,tijd en ook een plaats waar ze het mogen neerzetten. Nu krijg ik bericht,uw pakket komt niet. U kan een andere dag en tijd afspreken, maar dan is het zo, dat ik er weer extra voor moet betalen als ik het sneller zou willen hebben.
Is dit gebruikelijk bij Post NL????
Lees meer
Overstap voor aansluiting glasvezel, oplegging boete gerechtigd?
In juni 2022 sloot ik via de glasvezelaanbieder/aanlegger in mijn regio bij provider 1 een abonnement af voor afname internet en tv via glasvezel. Mijn huidige aansluiting is via VDSL, dus ik dacht erop vooruit te gaan. Over mijn VDSL-provider, provider 2, ben ik al jarenlang heel tevreden. Scherpe prijzen en goede service. Een abonnement afsluiten tijdens de aanleg bespaart aanlegkosten, reden wa ... Lees meer
Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?
Goedemorgen forumleden,
Bij het afspelen van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsname
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
![hehaha](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/99c5aec833fd39e76e38e5544827675c7035fd33cf0d92d37e126cab78103da5.png)
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer