to
door tonyvanwaas Feb 15, 2013 om 13:32
Auto & vervoer

Ov chipcard

Heel benieuwd wat Translink te zeggen heeft.
Een ritje van mijn huis naar mijn werk was 1 Euro met de strippenkaart (1 zone), 20% duurder nu zou te begrijpen zijn. Het is nu met overstap 1.55 Euro, het wisselt soms zelfs, via een iets andere weg (met stukje bus) zelfs boven de 1.60 Euro, dus 60% duurder, dat lijkt mij op jaarbasis wel erg veel. Dat is oplichting en diefstal lijkt mij.

771 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2013 om 14:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tonyvanwaas,

.....Heel benieuwd wat Translink te zeggen heeft.....

Maar wij zijn translink niet.

.....Dat is oplichting en diefstal lijkt mij......

Dat soort opmerkingen moet je niet zo maar plaatsen.

Als je wilt weten wat anderen van die verhoging vinden kun je een Discussie starten.

Met vr.gr.

sw
door swat1500 - Feb 15, 2013 om 19:35
3855 Antwoorden / 0 Vragen

Daarnaast biedt Translink alleen de betaalmethode en bepalen de vervoersmaatschappijen het eenheidtarief (vaak per kilometer).

De tarieven zijn openbaar dus u kunt uitrekenen wat een bepaalt ritje u gaat kosten. Dus is er geen sprake van oplichting of diefstal.

bultn
door bultn - Feb 16, 2013 om 06:40
54 Antwoorden / 9 Vragen

ik neem aan dat 1 zone 2 strips waren? instaptarief en het zonetarief? dat betekend dat de afgelegen afstand in uw eigen zone regio valt?
kunt u deze niet met de fiets afleggen? meestal is een zone, van maar 1 strip, de stad (of deel van een stad), of een dorp waar u woont.
en u zei dat u 1,55 tot 1,60 kwijt bent per rit? dit terwijl het instaptarief al 86 cent is, en dus al meer dan de helft van de hele rit kost? stel dat het kilometer tarief op 13 cent ligt, 1,55 - 0,86 / 0,13 = 5,3. (altijd van de goedkoopste rit uitgaan want de duurdere rijd dan altijd om).
op de fiets kunt u vaker kortere routes nemen dus hoogstens maar 5 km...
en wees eens eerlijk, als u op de fiets zou gaan, zou dat u niet veel meer tijd besparen op zo een korte rit? zoals wachttijden, instap/uitstap passagiers, lopen naar bestemming etc...
tsjah, als u echt wilt besparen... het is maar waar uw prioriteit ligt... over luiheid gesproken zeg :')
en bekijk het aan de positieve kant, je hebt je half uurtje beweging voor die dag alweer gehad.
en ik hoor u ook niet over een abbonnement. misschien is er een voordelig dorps/stads vervoer voor kleine afstanden abbonnement waardoor de prijs (aanzienlijk) daalt? kijk even op de site van uw OV bedrijf en zoek de naar uw gewenste abbonnement, en dat kan u echt heel veel geld besparen en misschien uw ritje weer tot een prijs van een euro brengen.
en zoals al eerder vermeld, translink doet alleen de transacties die heeft hier 0,0 mee te maken.
net zoals de vele webshops ook alle i-deal transacties laat doen door derden die het dan weer doorbetalen naar de webshop die het geld moet hebben.

en aangezien de toon die u slaat met uw vraag is niemand berijd u normaal op een goedgemanierde wijze u antwoord te geven. maar ik kan het mis hebben (?).
ik geef u alleen maar antwoord omdat ik het een belachelijke aanname vind...
fijne dag nog.

to
door tonyvanwaas - Feb 16, 2013 om 08:55
9 Antwoorden / 9 Vragen

Via de discussiesite heb ik gelukkig al enige antwoorden gekregen waar ik wat aan heb. Dat ik meestal niet in de gelegenheid ben te fietsen (een prive-kwestie) is de oorzaak dat ik met het OV zal moeten; lopen kan en doe ik als ik in staat ben dat te doen en het is ook nog leuker. Hoe dan ook; ik weet nu dat er meer mensen zijn die 50 á 60% duurder wel echt te gortig vinden, een strip overslaan maakte die ritprijs ongeveer 1 Euro, de kaart was rond de 7.50 met 15 strippen. Het gaat tenslotte niet over 10 of 20%, wat te verwachten was. Discussiemensen; alvast bedankt.

bultn
door bultn - Feb 16, 2013 om 09:30
54 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=tonyvanwaas schreef op zaterdag 16 feb 2013, 08:55]Via de discussiesite heb ik gelukkig al enige antwoorden gekregen waar ik wat aan heb. Dat ik meestal niet in de gelegenheid ben te fietsen (een prive-kwestie) is de oorzaak dat ik met het OV zal moeten; lopen kan en doe ik als ik in staat ben dat te doen en het is ook nog leuker. Hoe dan ook; ik weet nu dat er meer mensen zijn die 50 á 60% duurder wel echt te gortig vinden, een strip overslaan maakte die ritprijs ongeveer 1 Euro, de kaart was rond de 7.50 met 15 strippen. Het gaat tenslotte niet over 10 of 20%, wat te verwachten was. Discussiemensen; alvast bedankt.

mijn excuses dat ik zo makkelijk aannam dat u wel kon fietsen.
maar zelfs lopen? dat is erg netjes.
50, 60% vind ik ook inderdaad erg veel.
hebt u dan al een abbonnement gevonden wat bij u past?
want ik weet dat sommige vervoeders een aanzienlijke korting geven binnen de grensgebieden van een dorp of deel van een stad. ik hoop dat u er uit komt.

ro
door ron530 - Feb 16, 2013 om 11:20
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De vervoersbedrijven hebben de ritprijs fors verhoogd, dat moet natuurlijk in de vergelijking wel meegenomen worden. De strippenkaart was meen ik begin 2012 einde oefening, in mijn woonplaats werd reizen met het ov hevig gesubsidieerd je kon voor één euro heen en weer terug zolang dat maar op de zelfde dag gebeurde. Nu betaal je 2 euro voor een enkele reis met een overstap binnen het uur. Met de ov chipkaart maak je winst op de rit.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 16, 2013 om 15:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Bij Trans Link System zeggen helemaal niets, daar lachen ze zich de ballen uit hun broek en gaan ze weer verder met het tellen van "hun" geld.

Om je gerust te stellen, valt deze prijsstijging nog reuze mee, persoonlijk zou ik 'n fiets kopen, die heb je binnen no-time terugverdiend.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 16, 2013 om 16:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

+ elektrische