to
door tonyvanwaas Oct 6, 2014 om 13:04
Auto & vervoer

OV chipcard

Graag wil ik het volgende weten,
Ik was door omstandigheden niet uitgecheckt bij het GVB (3 mensen checkten tegelijk uit in een overvolle tram en in vermoedde dat het fout was gegaan. Een week later wilde ik het geld terug gaan vragen via het formulier van teruggave, echter mijn rit stond er niet tussen. Wel was er 4 euro teveel van mijn OV chipcard af, dat was omdat ik zelf oplaad gemakkelijk te berekenen. Ik belde met het GVB, (gelukkig wist ik dag en tijdstip). Zij hebben ook een lijst van mijn in- en uitcheckgedrag en zagen mijn ritje er wél tussen staan, ik krijg mijn geld dus terug. Zelf kon ik het niet terugvorderen want de rit stond er dus niet bij.
De volgende dag heeft het GVB mijn onzichtbare rit ertussen gezet. Als ik het niet in de gaten had gehad dat ik niet had uitgecheckt was ik dus nu weer 4 euro kwijtgeweest. Iemand bij het GVB in Amsterdam maakt dus die ritten onzichtbaar zodat je ze ook niet kan terugvinden en zo maakt dit bedrijf nog meer winst, dit is toch fraude? Opletten dus, houdt uw ritjes goed in de gaten, ik wist het alleen omdat mijn 20 euro wel érg snel op was!!

656 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 6, 2014 om 18:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

"Wel was er 4 euro teveel van mijn OV chipcard af" Hoe wist u dit? Kon u dit ergens aan zien?

to
door tonyvanwaas - Oct 6, 2014 om 19:14
9 Antwoorden / 9 Vragen
0

antwoord aan lekkerisdat, ja ik had in 5 dagen 2x 20 euro op mijn kaart gezet en de ritprijzen van mijn gemaakte ritten opgeteld omdat ik vond dat ik zo snel mijn geld had opgebruikt. Nadat ik het GVB belde konden zij zien dat ik inderdaad had ingecheckt en niet uitgecheckt. Maar.... juist dát ritje stond er bij mij niet tussen. Ik had wel de datum opgeschreven van het vermoedelijke niet-uitchecken (en de tijd.)
Daarna hebben ze die rit er wél tussengezet bij mij! Als ik dus niet had geweten wat ik had verreisd dat had ik het nooit gemerkt! en gewoon gedacht: wat is mijn kaart snel leeg!! als het niet belangrijk is voor andere mensen dan laten ze gewoon die 4 euro zitten ten gunste van de vervoerder.

diumenge
door diumenge - Oct 6, 2014 om 19:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Waarschijnlijk als je naar een automaat was gegaan en de laatste transacties had uitgeprint had je het ook gezien. Als dat zo is dan ik er kennelijk iets fout gegaan bij het opslaan van de transacties in je online account, het is techniek en er kan dus wel eens iets fout gaan.

GVB zet na contact met je netjes die transactie erbij. Om nu dus gelijk over fraude te spreken is zwaar overdreven. Het is wel een signaal dat het systeem nog steeds niet feilloos werkt, zal ook wel nooit gebeuren.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 6, 2014 om 19:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Dan klinkt het mijn inziens 'gewoon' in een vertraging van het verwerken van de transacties.

Aangezien jij en het GVB beide dezelfde bron gebruiken bij het inzien hiervan.

Mocht het dat niet zijn, is het dus levensgevaarlijk om te reizen met het GVB, inchecken wordt dan niet, of niet correct, geregistreerd, dan is het wachten dat je 'n boete krijgt en probeer dat dan nog maar eens ongedaan te maken..

to
door tonyvanwaas - Oct 6, 2014 om 19:55
9 Antwoorden / 9 Vragen
0

Nee, het was geen 'gewone' vertraging van de transacties, er stonden bij mij namelijk al transacties op van de dagen erna. De rit die er niet tussen stond zat in het midden van de andere ritten. En een medewerker zette hem de volgende dag er dus ook in het midden van de andere transacties weer tussen. Dus men, de vervoerder, kan er ritjes uitlaten en ze er weer tussen zetten, voor mij riekt dit wél naar fraude, zij stoppen het geld tenslotte in hun zak als jij het niet kan zien waar het fout gaat!! Maar andere mensen waarderen vaak automatisch op en denken dan dat het wel goed zal gaan.

diumenge
door diumenge - Oct 6, 2014 om 20:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Als het wel was gelukt om uit te checken was de rit waarschijnlijk ook niet zichtbaar geweest, welk voordeel halen ze daar dan uit? Of denk je werkelijk dat ze niet uit gecheckte ritten verwijderen uit de gegevens? Als je dat kan aantonen, dan heb je een punt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer