OV chipcard met NS
Zijn in en uitcheckpoortjes bekend bij iedereen?
Van en naar Zandvoort vanaf Amsterdam ging prima, bij de poortjes in Zandvoort kan men in en uitchecken bij alle poortjes(paaltjes). Maar vanaf perron 14/15 ga je naar beneden, je checkt uit (denk je, maar je checkt weer in!) en 20 Euro armer die je weer moet zien terug te krijgen. Ik vertelde het in de trein, niemand wist het (20 mensen ongeveer). De baliemedewerker zei op het station al grappend; u weer toch dat de NS daar graag geld mee binnenhaalt! Goed uitkijken iedereen dus en leesbril op bij alles (je denkt dat dat niet nodig is als de de chipcard langs het poortje schuift).
Voor de duidelijkheid; je wilt eigenlijk zeggen dat je dan aan de verkeerde kant van de poortjes 'uit' checkt, en dit dan 20 euro kost?
[quote=lekkerisdat schreef op maandag 28 jul 2014, 19:51]Voor de duidelijkheid; je wilt eigenlijk zeggen dat je dan aan de verkeerde kant van de poortjes 'uit' checkt, en dit dan 20 euro kost?
Ja er zijn incheckpoortjes en uitcheckpoortjes (in Amsterdam) gebruik je per ongeluk de incheckpoort omdat je niet goed kijkt op het display, dan check je weer, nogmaals in en ga je naar huis. In kleinere plaatsen staan incheckpaaltjes zoals in Zandvoort, daar kan je op in én uitchecken.
Maar.... dan check je dus nergens meer uit en is het incheckbedrag van 20 Euro er af, dat kan je dan weer terugvragen, dat is toch veel werk.
Altijd naar binnen gaan bij een poortje met een GROENE pijl en het kan niet misgaan. Wel de kaart STIL houden bij het in-/uitchecken.
[quote=tonyvanwaas schreef op maandag 28 jul 2014, 20:35]Maar.... dan check je dus nergens meer uit en is het incheckbedrag van 20 Euro er af, dat kan je dan weer terugvragen, dat is toch veel werk.
Helemaal duidelijk nu, klopt precies wat je zegt (in de toekomst zullen er nog veel volgen). Dit is geheel volgens de logica en klantvriendelijkheid van de NS. Als je nu nog heel eenvoudig online jouw centjes terug kon krijgen, ook dat hebben ze zo omslachtig mogelijk gemaakt.
Overigens is het ook vreemd dat zo'n baliemedewerkster niet verder komt dan enkel bijdehante opmerkingen (niet beseffende dat jij haar salaris mogelijk maakt), een benevolent bedrijf die de zaakjes wel in orde heeft, zou linea recta terugboeken. Maar die mogelijkheid is er niet, je moet maar gaan bellen naar hun 09x nummer..
[quote=tonyvanwaas schreef op maandag 28 jul 2014, 20:35][quote=lekkerisdat schreef op maandag 28 jul 2014, 19:51]Voor de duidelijkheid; je wilt eigenlijk zeggen dat je dan aan de verkeerde kant van de poortjes 'uit' checkt, en dit dan 20 euro kost?
Ja er zijn incheckpoortjes en uitcheckpoortjes (in Amsterdam) gebruik je per ongeluk de incheckpoort omdat je niet goed kijkt op het display, dan check je weer, nogmaals in en ga je naar huis. In kleinere plaatsen staan incheckpaaltjes zoals in Zandvoort, daar kan je op in én uitchecken.
Maar.... dan check je dus nergens meer uit en is het incheckbedrag van 20 Euro er af, dat kan je dan weer terugvragen, dat is toch veel werk.
Bedankt voor de waarschuwing. Ik heb dit overigens nog niet opgemerkt en ik woon in Amsterdam. In mijn beleving zijn er alleen in- en uitcheckpaaltjes bij de ingang van het station en bij het IJ.
Maar ik zal er een volgende keer dat ik met de trein reis eens op letten.
Algehele waarschuwing; om o.a. bovenstaande beweeggrond daarom ook nooit automatisch opwaarderen aanzetten. Als je dit overkomt ben je totaal het overzicht kwijt, sowieso is deze al niet overzichtelijk, qua afschrijvingen. Mocht je toch met de NS op pad gaan, zorg altijd dat je je pinpas bij hebt (of een flinke zak met kleingeld), anders kom je niet meer thuis of met 'n boete van 35 euro.. En het woordje coulance komt niet in het vocabulaire voor van NS.
Daarom is deze slogan ook volstrekte nonsens.
[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 29 jul 2014, 16:43]
Helemaal duidelijk nu, klopt precies wat je zegt (in de toekomst zullen er nog veel volgen). Dit is geheel volgens de logica en klantvriendelijkheid van de NS. Als je nu nog heel eenvoudig online jouw centjes terug kon krijgen, ook dat hebben ze zo omslachtig mogelijk gemaakt.
...
Je kan je geld gewoon online terug vragen...
[quote=diumenge schreef op dinsdag 29 jul 2014, 17:58]Je kan je geld gewoon online terug vragen...
In de situatie die TS omschrijft, is dit niet mogelijk in 'mijn ns'. Wel schijnt het te kunnen wanneer je vergeet uit te checken, echter heb ik deze optie binnen 'mijn ns' nog niet kunnen vinden.
Daarnaast kun je wel omslachtig via Eva contact opnemen met de klanten'service' van NS en het vragen of ze het terugstorten. Daar zijn ze enkel niet zo happig op.
Wat is het verschil tussen per ongeluk inchecken of vergeten uit te checken? In beide gevallen check je niet uit. Lijkt me dus dat je gewoon de volledige 20 euro terug kan vragen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer