Ov chipcard
Ja; ik weet dat het nu per kilometer wordt berekend maar dan nog; is 60% duurder niet heel veel méér dan 'men' had voorspeld? Het scheelt ook per tram, de ene keer is het nu 1.50 Euro, de andere keer 1.60 Euro. Maar die verhoging van 50 á 60 % is in mijn ogen erg veel, ik zou willen weten of er veel mensen zijn die zóveel meer op kosten worden gejaagd of wellicht vinden de meeste mensen dit wel heel gewoon en ben ik de enige die dit percentage te groot vind?
Petitie:
--SP protest tegen te hoge OVChipkaart tarieven
De SP zal in februari een online enquete starten met als doel inzicht te krijgen naar de hoogte van de OV Chipkaart tarieven.
Als extra ondersteuning vragen wij u om ook hier
uw ongenoegen over de hoge tarieven hier kenbaar te maken.--
- Teken de petitie Hier -
--OPROEP! Boycot de Ov-chipkaart ....... -- - Geen Stijl :-) -
Vreemd, die petitie staat nog in concept en is nog? niet te ondertekenen, even in de gaten houden maar.
Anders deze petitieversie maar nemen, die moet ook nog even onder de aandacht blijkbaar gebracht..... - Klik Hier -
Gezien de al heel lang durende berg klachten over de hoge tarieven en niet functionerende kaarten en opwaarderingen ed is het mij een raadsel dat er geen animo voor protestacties en petities is.........je moet toch ergens beginnen om de klachten te bundelen en een stem te krijgen
Die OV chipkaart is één groot tranendal. Laatst had ik bij de NS uitgechecked bij de paal voor de NS. Ernaast stond een paal van de GVB (gemeentelijk vervoer bedrijf) in Amsterdam. Omdat ik met de metro verder wilde reizen, daar ingechecked. Dacht ik toch want ik hoorde een piepje en er stond ook nog 'goede reis'. Altijd leuk, toch? krijg ik controle en er werd mij ijskoud vertelt dat ik niet ingechecked had. Gelukkig trof ik een niet sjaggerijnige controleur die mijn verhaal accepteerde. Maar ik heb ook wel gezien dat mensen door een super-sjaggerijn werden gecontroleerd die leukweg een boete kregen. Op de vraag waarom er niet of weinig geprotesteerd wordt tegen dit 'unieke' systeem? denk ik het antwoord wel te weten. Men is aan het eind van de rit vol onvolkomenheden en strubbelingen zó blij überhaupt thuis gekomen te zijn, dat er geen of weinig energie over is om ook nog eens te gaan protesteren, want afgezien van dit knullige OV systeem, worden velen van ons ook nog geconfronteerd met alle uitwassen van de financiële depressie waarin we verkeren en daar gaat ook heel veel energie in zitten. Die daar in Den Haag op het pluche, met hun vette salarissen,hebben geen idee wat ze de Nederlandse bevolking aandoen.
Dit hele systeem moet op de schop en door mensen die er wérkelijk verstand van hebben vernieuwd worden. Waarom lukt dat niet hier in Nederland en in andere landen, bv Engeland, wel?
Ik heb met de OV geen probleem. Ik ben nu student dus heb ik een studentekaart heel handig. Als je genoeg op de OV hebt staat voor de bus meer dan 10euro en voor de trein meer dan 20euro.
Op zich is de Ov chipkaart wel handig. je hoeft nu niet meer op de tijd te letten.
verder vind ik het raar dat als je een bestelling doet via internet dat je dan alsnog je kaart bij een automaat op moet halen. In de trams van HTM (incl randstadrail) zijn deze automaten niet aanwezig. dat is dan erg lastig in het weekend.
Ook is het voor mensen die hier op bezoek uit het buitenland komen erg lastig want het is voor deze mensen niet echt duidelijk hoe het werkt.
En de OV chipkaart is zowiezo al duur. 7,50 betalen voor een kaartje waar je nog niet mee kan reizen.
ik ben zelf geen gebruiker van Openbaar vervoer om diverse redenen. Maar wil wel graag mijn persoonlijke ervaring aan dit onderwerp geven die mijn vrouw en ik in Azie hebben gemaakt in 2004 en 2006 met het openbaar vevooer aldaar en het gebruik van de chipkaart. In Hong Kong wordt deze kaart Octopussy genoemd en is ontwikkeld ja jegelooft het niet door een nederlands bedrijf en ja je gelooft het niet hetzelfde als onze OV Chipkaart. Nu zijn wij totaal geen openbaar vervoer gebruikers maar in een dergelijke stad heb je geen andere keuze maar let wel het aanbod is optimaal, je kunt met de bus,de trein ,de metro,de ferry,de tram en de taxi op alle lijnen gebruikmaken van de Octopussy. We hebben dit als een geweldig middel gebruikt voor alle vervoer tijdens ons verblijf en kunnen alleen maar zeggen dat we onerervaren zoals we waren NOOOOOIT enig probleem gehad hebben, niet met uit en inloggen of opwaarderen etc. En dat doen miljoenen Chinezen Hong Kong neze met ons. Wat een gewledige uirvinding van die Nederlandse firma.Wij hebben nergens ook meer ontevreden reizigers gezien of problemen met chauffeurs etc.
Dus vraag ik me echt af waar gaat in nederland überhaupt deze discussie over. Moeten wij weer overal het wiel opnieuw uitvinden en het slimste jongetje van de klas zijn.
We Dutch are big in small problems.......................!!
Als het ontwerp van die OV-chipkaart daar in Hong Kong dus van hetzelfde bedrijf komt als die van ons, hoe kan het dan dat het daar wél werkt en hier zoveel problemen oplevert? Zijn al die vervoersmiddelen zoals, taxi, trein, bus, ferry etc etc. dan van één en dezelfde vervoersmaatschappij? Zijn wij nou echt zo van: ach ja, als je het ook moeilijk kunt doen, waarom zou je het dan makkelijk maken????
Dat bedrijf dat die OV-chipkaart voor Hong Kong maakte, moet dan toch óók weten waarom het hier niet werkt? Want dat is wel duidelijk, HET WERKT HIER NIET. Moeten dan de NS en al die andere vervoersmaatschappijen zich niet eens op het hoofd krabben en er iets aan gaan doen? Nu, en niet morgen. Geen manjana mentaliteit AUB.
zoals ik al eerder zei ik was totaal geen gebruiker van Openbaar vervoer in Nederland.
toen wij echter het geweldige aanbod in de stad Hong Kong zagen en de eenvoud hoe meer dan 6 miljoen chinezen hiermee omgingen zijn wij de Octopussy ( OV Chipkaart) elke dag veelvuldig gaan gebruiken op ALLE openbaar vervoer en met 1 tariefpartner. Het heeft ons dan ook verbaasd dat wij in Nederland het systeem dat we zelf in HongKONG notabene bijna 10 jaar geleden met succes hebben ingevoerd hier in dit kleine kikkerlandeje niet van de grond krijgen. Je zou haast geneigd zijn te veronderstellen men wil het gewoon niet. Of kom niet aan mijn openbaar vervoer. want wat moet het anders zijn. We hebben een zelfde ervaring gahd in Malaisia Kuala Lumpur.
Nog even we zijn echt een achtergebleven regio in de wereld rijp voor ontwikkelingshulp.
Stuur die nederlandse Bobos maar eens naar Hong Kong op een studiereis.OV Chip kaart.
En reken na terugkomst met hun af via een enquete onder de nederlandse bevolking.
Het schoot zomaar ineens door mij heen. Iedere vervoersmij hier in Nederland heeft natuurlijk van die bobo's aan het hoofd staan. Eigen managers, eigen bestuur etc., en ja,........... dat zijn van die mannetjes met heeeeeeeeeeeeele diepe zakken en een hele dikke vinger in de pap. Ofwel, de graaiers, toch?
Nou dat is axact het probleem in dit landje, allemaal eigen koninkrijkjes,grensjes,regeltjes,baasjes.
Daarom zullen wij ook afglijden in Europa ondanks ons vingertje.
Wij willen steeds opnieuw het wiel uitvinden.
daarom let maar op deze discussie over de OV chip kaart is over 10 jaar nog steeds actueel.
Men wil gewoon niet
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer