Ov chipkaart
Mijn Ov chipkaart is verlopen. Ruim voor het verlopen van de kaart heb ik via NS de kaart verlengd incl toezenden foto. Inmiddels is mijn kaart verlopen en ik heb nog steeds geen nieuwe kaart ontvangen. Bellen geprobeerd, maar na een half uur nog geen contact. Via website contact werd ik ver 7 eur7wezen naar ov-chipkaart nl. Daar hoorde ik dat ik daar de nieuwe kaart kon aanvragen! NS had mijn aanvraag niet tijdig in behandeling genomen. Snap er niks van. Nu opnieuw aangevraagd via Ov chipkaart nl, kost 7,50 euro.
Klopt dit? Ik begin ineens te twijfelen. En waarom niet via NS ? NS heeft wel onlangs nog 20 euro op mijn verlopen kaart gezet!
Hallo Hannad ,
Wanneer u een abonnement heeft bij NS , ontvangt u gratis een nieuwe Ov chipkaart , echter wanneer u geen abonnement van NS heeft moet u via Translink (Ov-chipkaart.nl ) een nieuwe kaart aanvragen de nieuwe kaart kost inderdaad € 7,50 , zie hier klik op de rode regel .
http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html
Om uw € 20,- terug te krijgen , dit bedrag is lager dan € 30,- kunt u op een station aan de balie uw € 20,- terugvragen .
Dit kost wel € 1,- aan administratiekosten .
Staat er een NS abonnement op die kaart én wat is ruim van te voren volgens u? De NS zet geen geld op uw kaart overigens, waarschijnlijk staat automatisch opladen aan.
De laatste regel is juist , ik heb mijn reactie aangepast thanks .
Je hebt een persoonlijke OV chipkaart en een abonnement van de NS?
Dan heb je ruim van tevoren bericht gehad dat je OV chipkaart bijna verlopen is en je een nieuwe moet aanvragen.
Als je geen nieuwe foto wilde, dan kon je gratis een nieuwe OV chipkaart krijgen via de NS met je oude foto er op.
Verlopen OV-chipkaart
Een OV-chipkaart is vijf jaar geldig. De geldigheid staat aangegeven op uw OV-chipkaart. Met een verlopen OV-chipkaart kunt u niet meer reizen. Als u in het bezit bent van een NS-abonnement, zorgt NS ervoor dat u automatisch een nieuwe gratis OV-chipkaart ontvangt, voordat uw oude kaart verlopen is. Eventueel vragen we u om een nieuwe pasfoto op te sturen.
http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.htmlHeb je geen abonnement, dan moet je zelf een nieuwe OV chipkaart aanvragen en je geld terugvragen via deze site:https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm
@panter22 , Je hebt gekozen voor een nieuwe foto. Dan moet je zelf een nieuwe OV chipkaart aanvragen , dit is niet juist . Als Ts een abonnement heeft bij NS gaat dit automatisch . Een vriend van mij heeft een abonnement van NS , kreeg bericht van NS dat de kaart bijna was verlopen , nieuwe foto opgestuurd binnen 10 dagen had hij de nieuwe kaart .
Klopt Marita5, ik had het intussen ook nagekeken. Heb zelf een abonnement en verlengd met dezelfde foto, maar herinnerde mij dat niet alle verlenging gratis is.
Er is een verschil tussen een NS abonnement en een OV chipkaart. Het abonnement wordt u verstrekt door NS die ook voor verlenging zorgt. De OVchipkaart wordt verstrekt door Translink en bij het verlopen dient u daar een nieuwe kaart aan te vragen.
Als u geen NS abonnement heeft staat u bij hen ook niet geregistreerd en kan NS u geen andere (OV)kaart verstrekken. En het is ook Translink, en niet NS, die geld op uw kaart zet als deze op automatisch opladen staat.
In juni is er geld afgeboekt van mijn rekening voor verlenging van mijn NS abonnement. Eind augustus was het probleem opgelost.
Ik dacht simpel even te bellen naar klantenservice van NS. Daar werd ik niets wijzer van. Ze adviseerden mij naar het forum te gaan om daar mijn klacht te deponeren. Dat is helemaal een puinhoop . Op een gegeven moment moest ik naar de moderator een privee bericht sturen, ik vroeg om het privee E-mail adres maar dat was niet de bedoeling ik moest op de foto klikken en dan ging het bericht buiten het forum om naar de moderator. Dus de echte problemen komen niet in het openbaar, dat is goed voor de score bij de tweede kamer.
Ik denk simpel een E-mail adres als bijvoorberld klachten@ns.nl met een slotje er op, zodat niet iedereen kan mee lezen. Normsle afhandeling van de klacht en niet allerelei barrières om het indienen van een klacht te bemoeilijken.
Mijn vrouw heeft ook een probleem met NS en dt is na bijna drie maanden nog steeds niet opgelost.
De toenmalige staatssecretaris, mevr Huizinga uit Heerenveen heeft zich goed bij de neus laten nemen, ze had beter in haar kauken kunnen blijven i.p.v. ons land met een heel slecht gebruikets onvriedelijk systeem op te zadelen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer