Ha
door Hannad Aug 30, 2017 om 20:24
Auto & vervoer

Ov chipkaart

Mijn Ov chipkaart is verlopen. Ruim voor het verlopen van de kaart heb ik via NS de kaart verlengd incl toezenden foto. Inmiddels is mijn kaart verlopen en ik heb nog steeds geen nieuwe kaart ontvangen. Bellen geprobeerd, maar na een half uur nog geen contact. Via website contact werd ik ver 7 eur7wezen naar ov-chipkaart nl. Daar hoorde ik dat ik daar de nieuwe kaart kon aanvragen! NS had mijn aanvraag niet tijdig in behandeling genomen. Snap er niks van. Nu opnieuw aangevraagd via Ov chipkaart nl, kost 7,50 euro.
Klopt dit? Ik begin ineens te twijfelen. En waarom niet via NS ? NS heeft wel onlangs nog 20 euro op mijn verlopen kaart gezet!

7494 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 31, 2017 om 06:14
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hannad ,

Wanneer u een abonnement heeft bij NS , ontvangt u gratis een nieuwe Ov chipkaart , echter wanneer u geen abonnement van NS heeft moet u via Translink (Ov-chipkaart.nl ) een nieuwe kaart aanvragen de nieuwe kaart kost inderdaad € 7,50 , zie hier klik op de rode regel .

http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html

Om uw € 20,- terug te krijgen , dit bedrag is lager dan € 30,- kunt u op een station aan de balie uw € 20,- terugvragen .
Dit kost wel € 1,- aan administratiekosten .

diumenge
door diumenge - Aug 31, 2017 om 07:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Staat er een NS abonnement op die kaart én wat is ruim van te voren volgens u? De NS zet geen geld op uw kaart overigens, waarschijnlijk staat automatisch opladen aan.

marita5
door marita5 Aug 31, 2017 om 07:12
11519 Antwoorden / 15 Vragen

De laatste regel is juist , ik heb mijn reactie aangepast thanks .

panter22
door panter22 - Aug 31, 2017 om 08:45
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt een persoonlijke OV chipkaart en een abonnement van de NS?
Dan heb je ruim van tevoren bericht gehad dat je OV chipkaart bijna verlopen is en je een nieuwe moet aanvragen.
Als je geen nieuwe foto wilde, dan kon je gratis een nieuwe OV chipkaart krijgen via de NS met je oude foto er op.

Verlopen OV-chipkaart

Een OV-chipkaart is vijf jaar geldig. De geldigheid staat aangegeven op uw OV-chipkaart. Met een verlopen OV-chipkaart kunt u niet meer reizen. Als u in het bezit bent van een NS-abonnement, zorgt NS ervoor dat u automatisch een nieuwe gratis OV-chipkaart ontvangt, voordat uw oude kaart verlopen is. Eventueel vragen we u om een nieuwe pasfoto op te sturen.

http://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/ov-chipkaart-verlopen.html
Heb je geen abonnement, dan moet je zelf een nieuwe OV chipkaart aanvragen en je geld terugvragen via deze site:https://www.ov-chipkaart.nl/vervangen-of-beeindigen/wat-te-doen-met-een-bijna-verlopen-kaart.htm

marita5
door marita5 Aug 31, 2017 om 08:56
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@panter22 , Je hebt gekozen voor een nieuwe foto. Dan moet je zelf een nieuwe OV chipkaart aanvragen , dit is niet juist . Als Ts een abonnement heeft bij NS gaat dit automatisch . Een vriend van mij heeft een abonnement van NS , kreeg bericht van NS dat de kaart bijna was verlopen , nieuwe foto opgestuurd binnen 10 dagen had hij de nieuwe kaart .

panter22
door panter22 Aug 31, 2017 om 10:28
6599 Antwoorden / Vragen

Klopt Marita5, ik had het intussen ook nagekeken. Heb zelf een abonnement en verlengd met dezelfde foto, maar herinnerde mij dat niet alle verlenging gratis is.

gerbera
door gerbera - Aug 31, 2017 om 16:32
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Er is een verschil tussen een NS abonnement en een OV chipkaart. Het abonnement wordt u verstrekt door NS die ook voor verlenging zorgt. De OVchipkaart wordt verstrekt door Translink en bij het verlopen dient u daar een nieuwe kaart aan te vragen.
Als u geen NS abonnement heeft staat u bij hen ook niet geregistreerd en kan NS u geen andere (OV)kaart verstrekken. En het is ook Translink, en niet NS, die geld op uw kaart zet als deze op automatisch opladen staat.

johanv1100
door johanv1100 - Sep 1, 2017 om 15:47
63 Antwoorden / Vragen

Die € 20 kunt je op de website kostenloos overzetten op de nieuwe OVcard

w-
door w-en-am - Sep 1, 2017 om 19:09
15 Antwoorden / 0 Vragen

In juni is er geld afgeboekt van mijn rekening voor verlenging van mijn NS abonnement. Eind augustus was het probleem opgelost.
Ik dacht simpel even te bellen naar klantenservice van NS. Daar werd ik niets wijzer van. Ze adviseerden mij naar het forum te gaan om daar mijn klacht te deponeren. Dat is helemaal een puinhoop . Op een gegeven moment moest ik naar de moderator een privee bericht sturen, ik vroeg om het privee E-mail adres maar dat was niet de bedoeling ik moest op de foto klikken en dan ging het bericht buiten het forum om naar de moderator. Dus de echte problemen komen niet in het openbaar, dat is goed voor de score bij de tweede kamer.
Ik denk simpel een E-mail adres als bijvoorberld klachten@ns.nl met een slotje er op, zodat niet iedereen kan mee lezen. Normsle afhandeling van de klacht en niet allerelei barrières om het indienen van een klacht te bemoeilijken.
Mijn vrouw heeft ook een probleem met NS en dt is na bijna drie maanden nog steeds niet opgelost.
De toenmalige staatssecretaris, mevr Huizinga uit Heerenveen heeft zich goed bij de neus laten nemen, ze had beter in haar kauken kunnen blijven i.p.v. ons land met een heel slecht gebruikets onvriedelijk systeem op te zadelen.