Ma
door MarkSpaargaren Sep 29, 2019 om 08:51
Auto & vervoer

Parkeerboete blauwe kaart vergeten

Beste Kassa,

gister heb ik een boete ontvangen voor een blauwe parkeerzone.ik was vergeten mijn kaart goed te zetten. hij lag dus op de verkeerde tijd. nu kan ik met Google timeline aantonen dat ik binnen de gestelde tijd heb geparkeerd en dus niet te lang.

Kan ik hiermee succesvol bezwaar aantekenen. Het doel van de blauwe zone is volgens mij om (te) lang parkeren tegen te gaan en niet om mensen die iets vergeten te bestraffen...

ik hoor graag van u!

24958 28 Rapporteer

panter22
door panter22 - Sep 29, 2019 om 09:02
6599 Antwoorden / Vragen

Blauwe zone is bedoeld voor bezoekers van degenen die in de straat wonen of een winkel hebben. Niet om gratis te parkeren.
Maar je kunt het eens proberen. Bezwaar maken is gratis.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2019 om 09:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In een blauwe zone moet je een parkeerschijf gebruiken. En daar parkeer je gratis,

En de Ts heeft daar de verkeerde tijd op ingesteld.

gerbera
door gerbera Sep 29, 2019 om 10:12
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@panter22 U bent in de war met een bezoekerspas, die is voor bezoekers van bewoners waarvoor een parkeervergunning in de straat geldt.

de
door deduivel Sep 29, 2019 om 10:22
2 Antwoorden / Vragen

Zo zie je dat er door sommige hier maar half gelezen word wat er gevraagd word en maar antwoorden voor punten schijnbaar, dat een TS niks eraan heeft nemen we op de koop toe.

@panter22 als je niet weet wat een blauwe zone is das geen ramp maar reageer dan a.u.b. ook niet op vragen waar je geen verstand van hebt.

panter22
door panter22 Sep 29, 2019 om 10:34
6599 Antwoorden / Vragen

@de duivel, je bent wat te snel met je oordeel.
Ik woon in een wijk waar de blauwe zone geldt. Je hebt hier geen bezoekerspas voor een paar uur.
De blauwe zone is ingesteld om bewoners en hun bezoek gelegenheid te geven om hun auto te parkeren.
In de naaste omgeving zijn veel kantoren, Omdat veel mensen te zuinig zijn om gebruik te maken van de parkeergarage of betaalde parkeerplaatsen stond de hele wijk vol met auto's van deze medewerkers. Er bleef geen plek meer over voor de bewoners. Nu staat de parkeergarage nog steeds leeg en staan de auto's in een andere wijk en op elk plekje wat er maar te vinden is.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 29, 2019 om 10:49
16774 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER, lees dit. https://www.blauweparkeerschijf.nl/c-2751854/regels-parkeerschijf/ maar ook in de context dat het op deze site 'niet verboden is' om op basis van eigen mening een mogelijk toch fout antwoord te geven. @DEDUIVEL is geen moderator van deze site! Daar heeft BNNVARA medewerkers voor die meestal ook alert zijn op negatief kritische reacties.

de
door deduivel Sep 29, 2019 om 10:53
2 Antwoorden / Vragen

Ja en een blauwe zone blijft een blauwe zone heeft compleet niks met bewoners of winkeliers te maken.

Een blauwe zone is niks anders dan een openbare parkeerplek voor iedereen die op die plek moet zijn voor max 2 uur die mag daar zijn of haar auto parkeren.
Dit is gewoon een ontmoedigingsbeleid van gemeenten om de parkeergarages vol te krijgen immers velen die gaan winkelen doen dat uren en visites blijven ook langer dan 2 uur.

Bewoners kunnen gewoon een ontheffing aanvragen en evt ook voor bezoek.

Dit is gewoon ontmoedigingsbeleid om lang parkeren tegen te gaan.
Als het voor bewoners was om parkeren voor hun mogelijk te maken ivm veel winkel publiek hadden ze daar wel vergunningen ingesteld

@ Hermietkreeft Wat heb je aan foute antwoorden helemaal niks je zet er mensen mee op het verkeerde been

gerbera
door gerbera Sep 29, 2019 om 11:19
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@deduivel, zoals gewoonlijk heeft u weer commentaar zonder zelf een reactie te geven. Het antwoordt van @panter22 kunt u anders lezen, nml dat bezoekers van bewoners en winkelend publiek hun auto met parkeertschijf kunnen parkeren. En het is afhankelijk van de tijdsduur, die op het bord staat aangegeven, dat men daar mag staan.
@panter22 heeft het nergens over dat bewoners daar onbeperkt kunnen staan. Dus zo fout is het antwoordt nog niet het is maar net hoe je het leest. Maar dan nog is het niet aan u om forumleden te corrigeren met uw sarcastische opmerkingen.

panter22
door panter22 Sep 29, 2019 om 11:20
6599 Antwoorden / Vragen

@de duivel, je hebt je mening klaar. Je boft er met geweld bovenop.Maar begrijpend lezen dat je een ander verwijt dat hij/zij het niet kunnen, niet ook niet jouw sterkste punt.
Trouwens het instellen van de blauwe zone in onze wijk was op initiatief van de wijkvereniging en niet van de gemeente. Geen ontmoedigingsbeleid van de gemeente. En de parkeergarage is gebouwd voor de medewerkers van de kantoren. Dus je roept maar wat.

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2019 om 11:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@DeDuivel

Ik heb uw horkerige reacties maar even gemeld.

Magnum007
door Magnum007 Sep 29, 2019 om 12:03
594 Antwoorden / 2 Vragen

Erg flauw Tijger om meteen te klagen (te “jammeren” om jouw eigen woorden te gebruiken....)

Deed je dat vroeger ook op school?

marita5
door marita5 Sep 29, 2019 om 12:03
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@deduivel , dictatoriale gedrag mag u in uw priveleven houden , of moet ik zeggen @trostomaat

tijger1
door tijger1 Sep 29, 2019 om 13:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@DeDuivel
Meteen te klagen? U hebt nog geen ern fatsoenlijke reactie geplaatst op het forum.

marita5
door marita5 Sep 29, 2019 om 13:34
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , dit was @deduivel niet , maar @magnum007

pino123
door pino123 Sep 30, 2019 om 09:58
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Maar Duivel heeft wel een punt, dat een aantal forumleden hier zonder te lezen een antwoord neerkwakken (los even van de toon), welke de TS op een verkeerd been zetten.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2019 om 10:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5

Inderdaad, maar ook Magnum heeft nog geen normale reactie geplaats. Alleen maar klagen en jamneren.

Donuts
door Donuts Sep 30, 2019 om 10:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Pino, natuurlijk heeft duiveltje een punt, maar er zit hier een handjevol mensen die dit forum terroriseren omdat zij menen dat het HÚN forum is. Dat blijkt ook het door hen veelvuldig gebruikte woordje WIJ. Zij melden elkaars off topic of onbeschofte reacties ook niet, alleen die van reaguurders buiten hun groepje. Zolang de redactie zijn verantwoordelijkheid niet neemt en alleen de tegenstanders van dit foute regime een ban geven, zullen er net als in Noord-Korea altijd weer nieuwkomers op staan om te ageren tegen fout beleid.

tijger1
door tijger1 Sep 30, 2019 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@graspollen

U bent off topic, wend u tot de redactie.

Zeeg
door Zeeg Sep 30, 2019 om 13:05
39 Antwoorden / 0 Vragen

Onderlimg gehakketak en de vrager krijgt geen fatsoenlijk antwoord

Donuts
door Donuts Sep 30, 2019 om 13:14
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Tijgertje ik ga u zeker uw pleziertje niet ontnemen,  so be my guest. Gegroet.

fa
door fairman Sep 30, 2019 om 23:24
22 Antwoorden / 3 Vragen

Kan die tijger niet eens een jaartje geweerd worden van dit forum?

panter22
door panter22 Oct 1, 2019 om 08:40
6599 Antwoorden / Vragen

Het is heel gemakkelijk een ander te bekritiseren. Maar wat zetten jullie er zelf tegenover? Niets. Dus kom op met die goede antwoorden waar ts wat aan heeft.

tijger1
door tijger1 - Sep 29, 2019 om 09:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja volgens uw timeline was u daar, maar dat wil nog niet zeggen dat u de auto geparkeerd hebt.

ju
door juliomariner - Sep 29, 2019 om 09:32
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Lijkt me kansloos maar proberen kunt u het altijd

newmikey
door newmikey - Sep 29, 2019 om 09:58
830 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, natuurlijk niet. Je mag ook geen wekker in de auto leggen of met een zandloper aankomen of met een vriendin die zweert dat je exact 20 minuten bij de AH was. Er staat een bord dat je een blauwe parkeerschijf moet gebruiken, niet meer en niet minder. Wat die schijf aangeeft bepaalt of je een boete krijgt of niet.

Dingen zijn nooit zo ingewikkeld als ze lijken en je moet ook niet voor elk foutje bezwaar willen aantekenen - dat houdt weer een hoop mensen onnodig van hun werk.

Donuts
door Donuts - Sep 29, 2019 om 10:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Niet geschoten is altijd mis, dus ik raad u zeker aan het te proberen en bezwaar aan te tekenen.

edrick3
door edrick3 - Sep 29, 2019 om 10:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik was vergeten mijn kaart goed te zetten.
Tja, en dat levert je dus een boete op. ;-(
Het doel van de blauwe zone is volgens mij om (te) lang parkeren tegen te gaan en niet om mensen die iets vergeten te bestraffen...
Maar als je 'vergeet' om je parkeerschijf op de goede tijd te zetten word je dus wél bestraft.
Regels zijn er nu eenmaal niet voor niets. Er zou veel meer gehandhaafd moeten worden!

ro
door ron503 - Sep 29, 2019 om 10:19
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Uw vergeetachtigheid maakt nog niet dat u niet hoeft te betalen. De parkeerwachter heeft geconstateerd dat u in overtreding was omdat uw auto buiten de toegestane tijd een parkeerplaats bezet hield. Daarbij is het uw verantwoordelijkheid om de juiste tijd in te stellen en dat heeft u niet gedaan en lijkt mij de boete terecht opgelegd te zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 29, 2019 om 10:42
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas zal er ook naar mijn mening niets aan te doen zijn en bezwaar maken lijkt mij zinloos. Maar proberen kan uiteraard altijd. Wie niet waagt die niet wint mnaar in dit geval zou ik niet eens wagen. Een tip: leg de blauwe parkeer kaart altijd opo een direct pakbare plaats.

diumenge
door diumenge - Sep 29, 2019 om 10:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat kan je met je Google timeline helemaal niet aantonen. Dat zou mooi zijn haha, elke moordenaar een alibi: "Nee edelachtbare, ik was op dat tijdstip niet op het plaats delict, kijk maar naar mijn Google timeline."

Tr
door Trostomaat Nov 1, 2019 om 22:03
239 Antwoorden / Vragen

Die vlieger gaat niet op. De echte moordenaar kan natuurlijk alleen maar aantonen dat hij wél op de plaats delict was.

diumenge
door diumenge Nov 1, 2019 om 23:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk...

me
door mein33 - Sep 29, 2019 om 11:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR MARKSPAARGAREN 29 SEP. 2019 Ik was vergeten mijn kaart goed te zetten. hij lag dus op de verkeerde tijd. nu kan ik met Google timeline aantonen dat ik binnen de gestelde tijd heb geparkeerd en dus niet te lang.

Binnen de gestelde tijd geparkeerd ??
Over welke gestelde tijd heeft u het dan en dat is vast en zeker niet het tijdvak welke uw parkeerschijf aangaf op het controle moment.
Echter het tijdvak op uw parkeerschijf is wel leidend voor de parkeercontroleur, dat week af van de werkelijkke tijd en daarmee bent u simpelweg in overtreding, met alle gevolgen vandien.
Bezwaar maken is altijd mogelijk, maar dat heeft in degelijke gevallen geen enkele kans van slagen.

Maar als ik u was dan zou ik het wel doen, al was het alleen maar om zekerheid te krijgen en de blijvende twijfel hierover weg te nemen.

ne
door neodutchio - Sep 29, 2019 om 11:25
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik had laatste vergeten te betalen voor mijn boodschappen. Ik vergat ook te stoppen voor rood licht. Ik vergat ooit zelfs mijn kleren aan te doen en liep ineens naakt over straat.

Fouten maken is menselijk, maar in sommige gevallen levert een fout ook een overtreding op. De betreffende verbalisant schrijft een bekeuring uit op basis van de gegevens die er zijn. Uw tijd op de parkeerschijf kwam niet overeen met de tijd van de dag. Jammer van de fout, duur leergeld en de volgende keer dus niet doen.

Beroep aantekenen heeft weinig zin, tenzij u camerabeelden opvraagd van omliggende winkels waar duidelijk zichtbaar is dat u komt aanrijden, inparkeerd en weer weggaat.

diumenge
door diumenge Sep 29, 2019 om 11:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij niet dat camerabeelden relevant zijn in dit geval.

me
door mein33 Sep 29, 2019 om 11:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

 tenzij u camerabeelden opvraagd van omliggende winkels waar duidelijk zichtbaar is dat u komt aanrijden, inparkeerd en weer weggaat.

Zo werkt het niet, die beelden staan niet zomaar aan iedere passant ter beschikking en dat is maar goed ook !

Ka
door Kassagebruiker Sep 29, 2019 om 12:04
683 Antwoorden / 5 Vragen

In geval van ècht ernstige misdaden zouden die beelden bruikbaar en opvraagbaar zijn, voor een "vergeten" bluwe kaart niet.

me
door mein33 Sep 29, 2019 om 12:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In geval van ècht ernstige misdaden zouden die beelden bruikbaar en opvraagbaar zijn,

En dan alleen nog maar door justitie !!

ne
door neodutchio Sep 29, 2019 om 12:42
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Vandaar ook de woorden daarvoor, het zal weinig zin hebben. TS zal moeten bewijzen op welke tijdstippen er daar geparkeerd is. Oftewel, kansloze missie.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 29, 2019 om 12:02
683 Antwoorden / 5 Vragen

Kan ik hiermee succesvol bezwaar aantekenen.

U kunt onderf alle omstandigheden bezwaar aantekenen, echter, de kans op slagen is per geval apart.
Ik schat uw kans om uw "vergeten" af te wentelen op nihil.

Magnum007
door Magnum007 - Sep 29, 2019 om 12:04
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mark,

Het antwoord is :nee.

hutch
door hutch - Sep 29, 2019 om 12:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi Mark,

bezwaar aantekenen heeft geen zin, bespaar je de moeite. Het gaat in deze niet om hoe lang u daar staat / hebt gestaan, maar puur om het feit dat u de parkeerkaart niet hebt gebruikt, dan wel niet op de juiste wijze hebt gebruikt. En dat is dus een 'klein' verschil.

Artikel 25 RVV:
"Op de parkeerschijf staat aan de getoonde zijde slechts één cijferreeks, die een aanduiding geeft van de kalenderuren, en die vanaf het begin van het parkeren in duidelijk leesbare cijfers tegen een contrasterende achtergrond in hele of halve uren het tijdstip weergeeft waarop met het parkeren is begonnen."

aurora1
door aurora1 - Sep 29, 2019 om 13:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wonderlijke opvatting heeft u over (het gebruik van) de blauwe parkeerkaart.
De regels zijn u bekend en daar heeft u zich niet aan gehouden. Als u vergeet een treinkaartje te kopen betekent dat ook niet dat u gratis kunt reizen. Als u verkeersborden over het hoofd ziet, betekent het ook niet dat voor u die niet gelden.
Ik zie niet dat u met het aantekenen van bezwaar succes zou kunnen hebben. Alleen dat daarmee ambtenaren - en dus belastinggeld - hun tijd daaraan moeten verspillen terwijl ze belangrijker zaken te doen hebben. Doe het dus maar niet.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 29, 2019 om 15:02
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ik ga even advocaat van de duivel spelen, stel dat @MarkSpaargaren de BOA/verbalisant was, wat zou hij dan gedaan hebben als hij bij een geparkeerde auto komt en geen blauwe (verplichte) kaart aldaar NIET zichtbaar/op een verbaliseerbare tijd aantreft? Juist, bekeuring/naheffing maken.

r.kemperman
door r.kemperman - Sep 30, 2019 om 10:51
423 Antwoorden / 4 Vragen

Er bestaan tegenwoordig wettelijk toegestane apparaatjes welke je op je voorruit kan plakken.

Bij stilstand spring deze automatisch naar het eerst volgende half uur.

Kan je hem nooit vergeten en nooit verkerrd instellen.

Voor nu je verlies nemen. Je was in overtreding

aurora1
door aurora1 Sep 30, 2019 om 14:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En niet vergeten nieuw batterijtje te plaatsen als die leeg is....

jan koops
door jan koops - Sep 30, 2019 om 12:06
20 Antwoorden / 1 Vragen

Het is wel omslachtig, maar het moet kunnen.

johanna66
door johanna66 - Sep 30, 2019 om 12:12
48 Antwoorden / 6 Vragen

Iedereen vergeet wel eens de blauwe parkeerkaart. Koop een electronische parkeerkaart. Die plak je op de voorruit (aan de binnenkant) en geeft altijd de juiste tijd aan. Geen zorgen meer  "met vergeten". Duur zijn ze niet. Ik heb er een kunnen kopen met een dagaanbieding op internet voor 19,95 en ben er heel blij mee.
Verder geef ik u weinig kans om onder de bekeuring uit te komen.

jo
door jorisw Sep 30, 2019 om 20:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je spreekt hopelijk over jezelf. Heel veel mensen, waarschijnlijk de meesten, kijken eerst voordat ze ergens gaan parkeren en leggen in het geval een blauwe parkeerkaart nodig is dat ding gewoon op hun dashboard. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon na te denken.

In
door Ina van Kastel - Sep 30, 2019 om 12:31
3 Antwoorden / Vragen

Nee geen bezwaar aantekenen. Dat kost de gemeenschap weer extra geld! Je hebt je niet aan de regels gehouden dus je moet gewoon betalen.

marijke77
door marijke77 - Sep 30, 2019 om 13:45
156 Antwoorden / 3 Vragen

In Google timelijn kun je de tijd zelf aanpassen, dus daar zullen ze niet intrappen, je kunt het proberen door gewoon eerlijk te zijn en anders dikke pech.

mo
door mof - Sep 30, 2019 om 15:46
3619 Antwoorden / 3 Vragen

MET Google Timeline?
uiteraard kunt u altijd bezwaar aantekenen.
maar u moet onomstotelijk kunnen aantonen dat u terecht heeft geparkeerd. Als u dat kunt met Google timeline, ok.
dan heeft u kans bij de rechter.
echter houdt er rekening mee dat de bekeuring TERECHT is uitgeschreven. De parkeerwachter heeft uw kaart danwel op de foute tijd zien liggen en daarop gereageerd danwel uw kasrt niet kunnen zien liggen en daarop gereageerd. U kunt niet van de parkeerwachter verwachten dat hij bij u in google timeline kan meekijken.
U bent vergeten de kaart te zetten dus het is aan u om onomstotelijk uw gelijk aan te tonen. Het kan zijn dat de bekeuring wordt nietigverklaard.

lo
door lopaka - Sep 30, 2019 om 16:36
70 Antwoorden / 47 Vragen

Niet geschoten is altijd mis
succes

Be
door Bentley2016 - Sep 30, 2019 om 19:14
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Even snel een grote zak hondevoer bij de dierenwinkel ophalen de hond stond in de auto dus ik had haast en vergat de kaart neer te leggen. Mijn redenatie was de hond zit in de auto ik was hooguit 10 min. binnen heb ze waarschijnlijk net gemist. Omdat de hond in de auto zat vond ik dat je er van uit kon gaan dat ik geen 2 uur zou staan daarom heb ik bezwaar gemaakt op de boete en dit in de omschrijving gezet. Het bezwaar werd afgewezen ik moest gewoon betalen. Nu kon je op deze afwijzing ook weer bezwaar maken wat ik niet heb gedaan. Nadien werd ik door een rijschoolinstructeur verteld dat ik dit wel had moeten doen dan schijnt het voor te komen en kun je uitleg geven hij had op die manier al diverse boetes kwijtgescholden gekregen. Als je dus bezwaar gaat maken raad ik je aan als het afgewezen wordt het voor te laten komen hopelijk lukt het dan wel als je een goede uitleg kunt geven.

jo
door jorisw Sep 30, 2019 om 20:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hooguit 10 minuten maar? Goed, dan gaan we dat gedogen. Maar dan moet 15 of 20 minuten ook kunnen. Dat is immers slechts een paar minuten langer.

En dat er een hond in de auto zit zegt natuurlijk helemaal niks. Genoeg voorbeelden van sukkels die hun hond lang in een (warme) auto laten zitten. Ik vind 10 minuten trouwens al best wel lang om een hond alleen te laten.

hutch
door hutch Sep 30, 2019 om 20:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zoals ik boven al geschreven heb, gaat het (formeel gezien) niet om de overschrijding van de parkeertijd, maar om het niet (op de juist wijze) gebruik(en) van de parkeerschijf.

hutch
door hutch - Sep 30, 2019 om 19:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik lees hier net dat een paar 'gebruikers' een parkeerschijf adviseren, die (simpel gezegd) met de tijd meelopen. Het is niet te hopen dat dit parkeerschijven zijn die ook met de tijd meelopen tijdens het stilstaan (parkeren), dus dat men, theoretisch gezien, onbeperkt kan parkeren.

Deze parkeerschijven zijn wel wettelijk verboden. Zie hier voor artikel 25, lid 3 RVV:

"Op de parkeerschijf staat aan de getoonde zijde slechts één cijferreeks, die een aanduiding geeft van de kalenderuren, en die vanaf het begin van het parkeren in duidelijk leesbare cijfers tegen een contrasterende achtergrond in hele of halve uren het tijdstip weergeeft waarop met het parkeren is begonnen. Een parkeerschijf voorzien van een mechanisme dat tijdens het parkeren het tijdstip van aankomst automatisch verschuift, mag niet worden gebruikt."

Mocht iemand het met mij niet eens zijn (gelukkig kan en mag dat....), dan graag onderbouwen. Eventuele artikelnrs., jurisprudentie (uitspraken) enz.

r.kemperman
door r.kemperman Oct 1, 2019 om 11:57
423 Antwoorden / 4 Vragen
hutch
door hutch Oct 1, 2019 om 20:22
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Idd....   Maar deze loopt ook niet met de tijd mee, zoals bedoeld in genoemd wetsartikel.

Tr
door Trostomaat Nov 1, 2019 om 22:10
239 Antwoorden / Vragen

Dat lijkt me sterk dat ze legaal zijn. Dan kun je het systeem net zo goed afschaffen.

hutch
door hutch Nov 2, 2019 om 00:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Waar kun je die met de tijd meegaan kopen? Ik woon in Duitsland, daar zijn ze legaal"

Ook (!) in Duitsland zijn parkeerschijven, die met de tijd meelopen, verboden! (klik * hier *)
"Verboten sind allerdings mitlaufende Parkscheiben die sich „selbst weiter drehen“!"

"Wer auf einem Parkplatz an dem die Benutzung einer Parkscheibe vorgeschrieben ist, eine mitlaufende Parkscheibe benutzt, verstößt gegen § 13 Absatz 2 StVO."

Gewone electronische parkeerschijven zijn wel toegelaten.

Dus @Bilspleet: als men iets kan kopen, wil nog lang niet zeggen dat deze ook toegelaten (legaal) zijn / gebruikt mogen worden, waar voor deze bedoeld zijn.

he
door henkie.penkie - Sep 30, 2019 om 22:20
148 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom geen parkeerschijf gebruikt dit is echt dom, als je in de blauwe zone je auto parkeerd heb je ook nog voordeel bij goed gebruik. Wist je dat je maximaal 90 minuten kan parkeren met zo'n kaart. Voorbeeld de tijd van aankomst is bijvoorbeeld 14.31u,  dan mag je de parkeerschijf op 15.00 instellen. Zo ook als de aankomst bijvoorbeeld  14.50 u is dan mag je ook weer deze op 15.00 u instellen. Alleen als je klokslag 14.30 of 15.00 aankomt dan moet je deze op 14.30 of 15 u instellen.Dan geld de parkeertijd van maximaal 1 uur. Op deze manier kun je jou parkeertijd verlengen. Je kunt er bezwaar tegen maken maar dit helpt niets omdat ten eerste is geconstateerd dat je geen parkeerschijf hebt gebruikt. en daarom zul de plank misslaan en zul je de parkeer boete moeten betalen. Dit is niet meer dan terecht, de blauwe strepen hebben ze niet voor niets aangebracht.

r.kemperman
door r.kemperman Oct 1, 2019 om 13:44
423 Antwoorden / 4 Vragen

Tijdsduur is verschillend. Loopt van 30 minuten tot max 2 uur

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2019 om 02:21
16816 Antwoorden / 108 Vragen

En als mosterd na een lange maaltijd, nota bene de volgende dag (ja, wilde nog wat terugkijken) een blauwe zone is @markspaargaren voor het gratis parkeren voor 1 of 2 uur. Vergeten is: jammer dan. Gedane zaken nemen geen keer. En een ieder zie u vertelt dat het voor bezoek, familie, of wat dan ook bedoelt is: die blauwe kaart is voor niets anders dan boodschapjes kunnen doen zonder parkeergeld behoeven te betalen. De opmerkingen over bezoek: dan moet dat aangemeld worden, dus heeft ook niets met blauwe kaart te maken. Nodig naar nestje toe. En betaal die "boete" maar: dat heeft u aan zichzelf te danken. Goede morgen trouwens.

r.kemperman
door r.kemperman Oct 1, 2019 om 12:02
423 Antwoorden / 4 Vragen

Er staat gelukkig nergens in de wet wat je moet doen als je parkeert in een blauwe zone
Als ik in die twee uur op bezoek ga bij iemand of in een restaurant ga eten dan mag dat.

Ik hoef niet perse boodschappen te gaan doen.

Sterker nog: ik hoef niet eens in die straat te blijven. Ik mag ook de stad in gaan mits ik op tijd terug ben

tijger1
door tijger1 Oct 1, 2019 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Men mag zelfs een uurtje naar bed als je daar een uur mag staan. :-))

aurora1
door aurora1 Nov 1, 2019 om 22:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lekker toch? Het leven is vol verrassingen. Tijdens blauwe schijf tukje doen.