SD
door SD1 Feb 26, 2016 om 10:58
Auto & vervoer

Parkeren op bedrijventerrein

mijn man (vrachtwagenchauffeur) heeft mijn auto om 4 uur snachts op een parkeerterrein bij een bedrijf gezet, omdat hij vroeg moest werken, het is niet afgesloten en direct bereikbaar via de weg, ik wilde met om 8,15 ophalen en het personeel had voor en achter mijn auto een container schroot neergezet zodat ik er niet uit kon, een personeelslid schreeuwde tegen mij dat het prive terrein was en de volgende keer zou hij mijn auto wegzetten met de heftruck in ik moest zelf maar zien hoe ik hem terug kreeg , mag dit allemaal zomaar????

18625 21 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 26, 2016 om 11:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, als je man die auto op een prive parkeerterrein geplaatst heeft ....
Neem toch aan dat dat aangegeven staat of dat er een hek om het terrein staat.
Je zal de eerste niet geweest zijn en vandaar dat er zo onvriendelijk gereageerd wordt.
En ... toch nog de auto er tussenuit gekregen oftwel ... ze hebben een container weggehaald?
Anders lijkt me een bemiddeling van een agent een oplossing.

racingweirdo
door racingweirdo - Feb 26, 2016 om 11:45
23 Antwoorden / 6 Vragen

Ja in inprincipe is dat terrein prive en heb je daar niks te zoeken.

beschadiging of gijzeling mag uiteraard niet

SD
door SD1 - Feb 26, 2016 om 11:48
91 Antwoorden / 50 Vragen

Nee Edrick 3 er staat geen hek omheen, er staan geen borden eigen terrein,
er staan geen borden verboden te parkeren, en ligt aan de openbare weg
dus voor iedereen bereikbaar

hutch
door hutch Feb 26, 2016 om 11:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoe weet u dan dat dit een privéterrein is? Of alleen door de uitspraak van die persoon?

hutch
door hutch - Feb 26, 2016 om 11:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dat laatste is (met een heftruck verwijderen) eenvoudig te beantwoorden: dat is verboden en levert een misdrijf op: vernieling (artikel 350, lid 1 WvSR).

Dat eerste (het blokkeren) is nog maar de vraag. Dat is niet verboden indien er duidelijk aangegeven is dat het privéterrein is en dat daar niet geparkeerd mag worden. Als dat niet duidelijk is aangegeven, dus alsof het lijkt dat het een openbare parkeerplaats is, mag dat ook niet.

Maar zoals het door u geschetst wordt, wist uw man dat het een privéterrein was en heeft daardoor (bewust of onbewust) het risico van blokkeren genomen.

Hoe heeft u nu uw auto weer mee kunnen nemen?

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 26, 2016 om 19:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Beste Hutch, je schets de mogelijkheden indien er sprake zou zijn van een priveterrein maar TS geeft boven je antwoord aan dat dit dus niet het geval is.
Mvg Diewilik

hutch
door hutch - Feb 26, 2016 om 11:55
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Kunt u het adres vermelden van dat terrein?

SD
door SD1 - Feb 26, 2016 om 12:01
91 Antwoorden / 50 Vragen
SD
door SD1 - Feb 26, 2016 om 12:03
91 Antwoorden / 50 Vragen

sorry mijn auto stond rechts in beeld

pierre60
door pierre60 - Feb 26, 2016 om 13:02
132 Antwoorden / 14 Vragen

Indien er niets staat aangegeven en de plaats is niet met hekken beveiligd dan mag u uw auto daar parkeren. Blokkeren is dan onwettig. Stel, u moet daar zijn dan moet u uw auto daar toch kunnen parkeren ook als het privé terrein is. U man zette de auto daar neer en ik neem aan dat hij ook voor dit bedrijf werkt dan is het logisch dat hij daar mag parkeren. Dat u de auto komt ophalen maakt helemaal niets uit. Ik zou, als ik u was, de directie daarover aanspreken.

SD
door SD1 - Feb 26, 2016 om 13:05
91 Antwoorden / 50 Vragen

Pierre 60

Mijn man werkt niet voor dat bedrijf, hij parkeert alleen zijn vrachtauto daar als elders geen plaats is op het bedrijventerrein wij hebben een afspraak met een ander bedrijf op het bedrijventerrein dat hij daar de vrachtauto
kan stallen mits er plek is dus het gebeurd eigenlijk zelden dat hijhier zijn auto neerzet

tijger1
door tijger1 - Feb 26, 2016 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar heeft u uw auto nu terug?

SD
door SD1 - Feb 26, 2016 om 13:13
91 Antwoorden / 50 Vragen

Ja ik heb mijn auto terug na een scheld kanonade van een personeelslid

carla van hoorn
door carla van hoorn - Feb 26, 2016 om 13:16
5 Antwoorden / Vragen

Iedereen die zegt dat parkeren op privéterrein van anderen gewoon mag als er geen hek om staat mag zijn hand op steken. Dan kom ik langs om mijn auto bij diegene op de oprit te parkeren. Daar staat toch ook geen hek om of een bord privéterrein. De eigenaar van het terrein had de auto kunnen laten wegslepen en de eigenaar van de auto voor de kosten kunnen laten opdraaien. Dat hij de auto heeft geblokkeerd is een mooi signaal. Uiteraard mag vernielen niet, maar daarvan is geen sprake.
Het lijkt me een grote ergernis dat je als bedrijf geen zeggenschap meer hebt over je eigen terrein.
Ik vind het trouwens heel bijzonder dat de vraag hier gesteld wordt. Je weet toch zelf ook wel dat het onfatsoenlijk is? Je blijft van een ander zijn terrein af. Punt!

r.kemperman
door r.kemperman Feb 27, 2016 om 08:34
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ho. Stop.
Er is een groot verschil tussen een parkeerplaars en een oprit!
Wist u zelfs dat bordjes op een parkeerterrein met gereserveerd niet eens een wettige status hebben. Ook niet sls er een naam of kenteken op staat?  Alleen parkeerplaarsen met het officiele P-bord en onderbord zijn geldig.

Als een terrein niet afgezet is, is het openbare weg en mag in principe iedereen er parkeren
Als iemand mijn auto dan weg zou slepen of een wielklem aanbrengt. Dan krijgt diegene een grote schadeclaim van mij

SD
door SD1 - Feb 26, 2016 om 13:23
91 Antwoorden / 50 Vragen

of het onfatsoenlijk is dat ik daar parkeer is niet aan de orde, om 4 uur snachts is het terrein leeg, om 8,15 haal ik hem op het bedrijf start om 8 uur, ik zie het probleem niet dat ik daar dus een kwartier te lang sta, het is een bedrijventerrein en ook deze meneer had het mij FATSOENLIJK kunnen uitleggen dat het niet gewenst was en niet schreeuwen en schelden en de auto stond niemand in de weg gewoon in een parkeervak

carla van hoorn
door carla van hoorn Feb 26, 2016 om 13:46
5 Antwoorden / Vragen

Ik neem aan dat het niet de eerste keer is dat een onbevoegde daar parkeert. Het incasseringsvermogen van het personeel wordt zo wel heel erg op de proef gesteld en dan vraag jij je af waarom ze zo agressief reageren? Ik snap dat wel. Het houdt een keer op!

jo
door jorisw Feb 26, 2016 om 20:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ben benieuwd hoe mevr. Geenacker zou reageren als ze op haar werk komt en de parkeerplaatsen zijn weer door anderen (die daar niet werken) bezet. Waarschijnlijk gaat ze dan iedere dag poeslief aan de parkeerders vragen of ze heel misschien alsjeblieft de auto zouden willen weghalen.

audb
door audb - Feb 26, 2016 om 15:37
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als nergens een aanwijzing staat dat het eigen terrein is dus geen bord van verboden te pakeren of eigen terrein dan mag uw man zondermeer zijn auto daar neer zetten.

Nu hebben ze zelfs de auto ingebouwd en gedreigt dat als het weer gebeurt ze de auto gijzelen wat u man dan moet doen is meteen politie inschakkelen en geen discussie aangaan met personeel.

Als er aangifte is opgenomen dan kan uw man daarmee naar de gemeente stappen en eisen dat ze de firma op het matje roeppen immers is openbaar terrein geen eigendom van het bedrijf en mag iedereen gewoon parkeren.

Wel kan het zo zijn dat het verboden is om een vrachtauto te pakeren maar dat moet aangegeven staan of de pakeervak moet een dus danige legte hebben dat het duidelijk is dat het alleen voor personen auto`s is bedoeld.

Het in nemen van medere pakeerplaatsen is namelijk ook niet toe gestaan.

ho
door honza23 - Feb 26, 2016 om 15:48
262 Antwoorden / 3 Vragen

bij een gemiddeld huis met oprit staat ook geen hek er omheen, staat ook geen bord eigen terrein, staat ook geen bord verboden te parkeren, en ligt de oprit ook aan de openbare weg dus voor iedereen bereikbaar; en ja, je mag je auto dus niet zomaar bij iemand op z'n oprit parkeren....Heel simpel gezegd: het is privé terrein en daar mag je dus niet parkeren.

h.
door h.terpstra - Feb 26, 2016 om 19:24
202 Antwoorden / 1 Vragen

Waaruit blijkt, dat het prive' terrein is.? Omdat die aso dat schreeuwde?
Gemeentes leggen wel vaker parkeerplaatsen aan bij bedrijven. Onderdeel van een overeenkomst.
Wij zijn blij dat u zich hier vestigt als bedrijf.
Mevrouw geenacker, Dit gedrag mag niet.. Stuur een brief naar de directie van dat bedrijf en het gemeente bestuur.
Krijgt u informatie hoe het werkelijk zit. Dit is niet het eerste bedrijf wat parkeer gelegenheid confisceeerd..
De reacties van je zet je auto niet op de oprit van een ander slaan nergens op. Appels en pruimen. Geen peren.

koekeloer
door koekeloer - Feb 26, 2016 om 21:23
562 Antwoorden / 18 Vragen

uiteraard mogen ze uw auto niet beschadigen. Als er al een bord staat dat je hier niet mag parkeren kan het zijn dat U wegsleepkosten moet betalen. Maar niet met een heftruck. Wellich kan Uw man zijn vrachtwagen daar eens voor de ingang parkeren.

besseldekker
door besseldekker - Feb 26, 2016 om 21:38
123 Antwoorden / 0 Vragen

De plaats waar u parkeerde was niet voor "direct laden en lossen" bedoeld?

Ik moet zeggen dat de situatie nogal onduidelijk is. Het is makkelijk er een mening over te hebben, maar dat is dan nog geen gefundeerde mening.

SD
door SD1 - Feb 26, 2016 om 21:42
91 Antwoorden / 50 Vragen

Beeate besseldenker

Ik denk een duidelijk is dat het om één parkeervak gaat bij een bedrijf zoals te zien op de foto van het bovenaanzicht dus geen laad en loszone

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2016 om 01:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is het handiger als u antwoordt op de vraag welk industrieterrein het betreft, en welk bedrijf daar. De foto geeft niet genoeg duidelijkheid.

pi
door pieterwolters - Feb 27, 2016 om 09:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je de locatie op Google maps aangeven? Dan kunnen we een wat gefundeerder antwoord geven dan op basis van de informatie die we nu hebben.