Ja
door Jacky X Apr 29, 2020 om 15:29
Auto & vervoer

Q-park pinnen bij binnenkomst

Vandaag moest ik voor mijn werk in de binnenstad van Breda zijn en reed de parkeergarage van Q-park aan de Markendaalseweg te Breda in.
Bij binnenkomst krijg je geen kaartje meer, om te betalen bij een betaalautomaat bij vertrek, maar dien je je pinpas aan te bieden waarna de slagboom zich opent en kunt parkeren. Bij het uitrijden van de parkeergarage wordt je kenetken gescand en reken je af.

Mijn vraag is.
Als men dit voor elkaar krijgt, waarom lukt het dan niet om per minuut parkeren af te rekenen?
Je betaald dus een vol uur voor een paar minuten parkeren. Ik weet dat dit ook zo in de oude situatie met kaaartje afreken was. Maar het zou Q-park sieren als men de software aan zou passen en een uurtarief van 2.40 euro per minuut parkeren af zou schrijven van rekening klant.
Dit lijkt mij niet moeilijk in te regelen.

2315 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2020 om 15:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stel het eens voor aan Q park. Hier worden geen parkeergarages beheerd.

diumenge
door diumenge - Apr 29, 2020 om 15:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En wat was de reactie van Q-park op die vraag?

marita5
door marita5 - Apr 29, 2020 om 15:39
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jacky X ,

Klantenservice

Heb je een vraag? We helpen je graag verder.

Je kunt op verschillende manieren contact opnemen met Q-Park. Neem elke werkdag tussen 09:00u en 17:00u gemakkelijk en snel contact op via Facebook en Twitter

Naast Facebook en Twitter kun je ook contact opnemen via telefoon of e-mail. Klik hier.

ju
door juliomariner - Apr 29, 2020 om 15:42
1329 Antwoorden / 2 Vragen

U zou toch zelf wel kunnen verzinnen waarom ze dit niet graag zullen doorvoeren?

rj
door rjw - Apr 29, 2020 om 15:43
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Dat je niet per uur kunt betalen is geen technisch issue, maar een zakelijke beslissing (van de garageexploitant, of van de gemeente). Net zoals de bakker geen losse sneetjes brood verkoopt, en een supermarkt vlees van vaste eenheden aanbiedt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 29, 2020 om 15:55
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Er zijn Q-park garages waar je wel per tijdseenheid kunt betalen en dat is voor zover ik kan nagaan het geval in Gemeentes waar ook m.b.t parkeren elders een soortgelijke regeling is resp. dit zo in die Gemeente  (meestal/vaak eigenaar van de parkeergarage die Q-Park in beheer heeft).

aurora1
door aurora1 - Apr 29, 2020 om 16:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dit al aan Q-park voorgesteld?

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2020 om 16:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

. Maar het zou Q-park sieren als men de software aan zou passen en een uurtarief van 2.40 euro per minuut parkeren af zou schrijven van rekening klant.
Vind ik ook, maar zie het nog niet zo gauw gebeuren.

ne
door neodutchio - Apr 29, 2020 om 17:43
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Ook in de tijd van de papieren kaartjes hadden ze al parkeren per minuut kunnen instellen. Wat dat betreft veranderd er dus niets.

Magnum007
door Magnum007 - Apr 29, 2020 om 18:22
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Jacky,

Het is geldklopperij of met een mooi woord: een verdienmodel.

Soms ben je voordeliger uit als je op straat parkeert.

Ik raad je aan om vooraf even te googlen als je naar een voor jou onbekende stad gaat.

rj
door rjw Apr 29, 2020 om 20:44
3268 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom is dit geldklopperij? Reken eens voor. Of ga jij wel 5 minuten werk doen voor een euro of zo? Geloof ik ook niks van. Je zult toch op zn minst een paar uur betaald willen krijgen. Uiteindelijk zal per minuut betalen duurder uitvallen. Nu wordt er een uurtarief (of meestal al in kleinere stappen) bepaalt met bepaalde marges. Dus er wordt bijvoorbeeld van uitgegaan dat er gemiddeld 50 minuten wordt geparkeerd per betaald uur. Een parkeerplek kan dus theoretisch binnen dat uur iets meer opbrengen dan als iedereen er exact een uur zou staan. Als je per minuut gaat betalen vervalt dat en wordt de uiteindelijk uurprijs hoger om dat verlies te compenseren. En qua investering valt een parkeergarage ook vies tegen. De ROI is behoorlijk laag. Weinig geldklopperij hoor.

Magnum007
door Magnum007 Apr 29, 2020 om 21:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo RJW,

Bij parkeergarages bij een winkelcentrum vallen de tarieven wel mee.

Maar bij sommige ziekenhuizen is het een ander verhaal.

sv
door svdende - May 29, 2020 om 17:02
11 Antwoorden / Vragen

Wat denk je hiermee te bereiken? Ik heb ooit gewerkt voor een parkeerexploitant. Een tarief per minuut gaat zorgen voor een 20% stijging van de prijs. Denk maar niet dat Q-park gaat inleveren op hun rendement van hun parkeergarages. Dus als je een keer voor lange tijd moet parkeren dan ben je met een prijs per minuut veel duurder uit.

Parkeren op straat wordt ook steeds schofteriger. De parkeergelden zijn voor gemeentes een geldkoe. Zeker de grote steden waar Groenlinks het voor het zeggen heeft. Als je afhankelijk bent van je auto stem geen Groenlinks aub.