zw
door zwanen_1 May 28, 2010 om 23:04
Auto & vervoer

Rederij

Wie heeft ervaring, of weet hoe het verschepen van een auto in zijn werk gaat.
Ik heb een auto te koop zien staan op marktplaats, na gemaild te hebben blijkt de auto niet in Nederland te staan maar in Ierland.
De auto heeft een Nederlands kenteken omdat de huidige eigenaar in Nederland woonde maar nu met de auto in Ierland zit.
De eigenaar zou de rederij opdracht geven de auto te verschepen en vervolgens de betalingsvoorwaarde laten afhandelen, wanneer de auto in Nederland is, zou ik 5 dagen de tijd krijgen om de auto wel of niet te accepteren.
In het laatste geval zou restitutie van het geld plaatsvinden en zou de auto kosteloos retour gaan.

Wie heeft advies of heeft zoiets al eens meegemaakt?

mvg.

1229 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

...........of heeft zoiets al eens meegemaakt?...........Dit is oplichterij van de bovenste plank! Niet aan beginnen! Wat is trouwens het advertentienummer van de advertentie?

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwanen

Advies: niet op ingaan, tenzij je opgelicht wilt worden.

ReadAC.

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog wat auto's in de aanbieding, toevallig staan ze wel allemaal in het buitenland marktplaatsoplichting

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou deze advertentie melden aan marktplaats, want zoals al vermeld wordt je hier opgelicht. Groeten Ingrid

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog wat leuke oplichtersverhaaltjes (toevallig ook een policeman)opgelichtopinternet

Genoeg waarschuwingen, lijkt mij.

ve
door verwijderd - May 28, 2010 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn er vandaag de dag dan nog werkelijk mensen die hier intrappen?
Als er nog niet betaald is, zal daar wel spoedig om gevraagd worden of om op z'n minst een aanbetaling te doen. Vervolgens komt die auto niet en ben je je aanbetaling dus kwijt......

De auto was natuurlijk een aanbieding die 'te mooi was om te laten lopen'? En dan moet de verkoper nog onkosten maken door de auto te laten verschepen? En desondanks gaat er nog geen lichtje branden?

Regelmatig komt deze 'vraag' in min of meer dezelfde vorm steeds weer terug. Wel typisch dat het vaak om Ierland gaat. Ik zou zeggen probeer eens telefonisch contact te krijgen. Waarschijnlijk krijg je iemand aan de lijn met een Oost-Europees accent......

Freya

ve
door verwijderd - May 29, 2010 om 02:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ zwanen:

Wedden dat de betaling via Western Union loopt? Eenmaal betaald komt het geld nooit weer terug, zo anoniem is dat.

Op deze truc is op radio en tv al vaker gewaarschuwd. Waar zat je intussen? Op Mars?

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 29, 2010 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op vrijdag 28 mei 2010, 23:37:
Zijn er vandaag de dag dan nog werkelijk mensen die hier intrappen?
*knip*
Freya

Ja hoor, al zouden er duizenden kassa-vara's of tros-radar's zijn, dan nog trappen mensen wel ergens in.

Overigens, als je zoekt op " zwanen ", zie je dat deze persoon wel vragen stelt maar nooit meer retour komt met enige feedback.

ve
door verwijderd - May 29, 2010 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had er al iemand gezegd dat dit oplichting is?
Als je een paar duizend euro in rook op wil zien gaan, dit is je kans.
Mocht je het geld liever besteden aan een echte auto waar je ook daadwerkelijk in kunt gaan rijden, meld deze verkoper dan bij Marktplaats zodat ze 'm kunnen aanpakken en zoek een auto die niet too good to be true klinkt en waar je wel een proefrit in kunt maken.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

zwanen,

Hallo allen die antwoorden hadden op mijn vraag.

Toen wij aangegeven hadden dat er alleen betaald zou worden als de auto in Nederland gezien kon worden, de papieren in orde zouden zijn en wij daar direct 2 delen van konden krijgen, heeft de adverteerder niets meer geantwoord en de advertentie van de sites marktplaats, speurders verwijderd.
Wij hebben melding bij deze sites gemaakt.

Overigens werd er zo gezegd gehandeld vanuit Heemskerk op een adres waar de bewoners van niets wisten.

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is deze keer dus met een sisser afgelopen.
Heel verstandig dat je die voorwaarden hebt gesteld (en hou jezelf er ook aan).

ve
door verwijderd - May 31, 2010 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou ook met Paypal kunnen betalen dan krijg je geld altijd terug.