ja
door jan geurden Jul 17, 2012 om 09:03
Auto & vervoer

Reisvergoeding

Onze vlucht de HV 6653 van transavia op 24-06-2012 te Eindhoven is meer dan drie uur vertraagd. Wij werden als vee behandeld. Moesten 10 minuten wachten buiten in de regen en mochten het vliegtuig niet in en werden daarna weer naar de vertrekhal gedirigeerd. Geen informatie wel na aandringen van de passagiers. IK heb een claim gelegd bij transavia van € 800,00. Ik heb een huilverhaal ontvangen oa.
1. Zijn het niet eens met deze europesche wetgeving.( tjonge hoe dom kan je zijn)
2.Vertraging was geen drie uur maar 3 minuten minder. Klopt niet dat kan je met je klompen aanvoelen.
wat nu?

1372 13 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jul 17, 2012 om 09:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Wanneer gelden de regels voor vertraging?
klik hier
dan kunt u lezen welke stappen en vervolgstappen u kunt nemen.

Cookies
door Cookies - Jul 17, 2012 om 11:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......IK heb een claim gelegd bij transavia van € 800,00......

Ben benieuwd hoe je aan dit bedrag bent gekomen. Voor 10 minuten in de regen staan?

pavoordf
door pavoordf - Jul 17, 2012 om 11:29
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 17 jul 2012, 11:24]......IK heb een claim gelegd bij transavia van € 800,00......

Ben benieuwd hoe je aan dit bedrag bent gekomen. Voor 10 minuten in de regen staan?

Neen, voor 3 uur vertraging

stacey
door stacey - Jul 17, 2012 om 11:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=pavoordf schreef op dinsdag 17 jul 2012, 11:29Neen, voor 3 uur vertraging

Het geldt niet zozeer 3 uur verraging maar een 3 uur Verlate Aankomst,
als ze beetje doorvliegen en 10 minuten in lopen ben je met 3 uur vertraagd vertrek toch nog maar 2 en 50 te laat aangekomen en heb je pech ;-)

stacey
door stacey - Jul 17, 2012 om 11:40
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Nu nog ff duidelijk(er) leesbaar ;-)

=pavoordf schreef op dinsdag 17 jul 2012, 11:29:

Neen, voor 3 uur vertraging

Het geldt niet zozeer 3 uur verraging maar een 3 uur Verlate Aankomst,
als ze beetje doorvliegen en 10 minuten in lopen ben je met 3 uur vertraagd vertrek toch nog maar 2 en 50 te laat aangekomen en heb je pech ;-)

pavoordf
door pavoordf - Jul 17, 2012 om 11:43
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 17 jul 2012, 11:40]Nu nog ff duidelijk(er) leesbaar ;-)

[quote=pavoordf schreef op dinsdag 17 jul 2012, 11:29]

Neen, voor 3 uur vertraging

Het geldt niet zozeer 3 uur verraging maar een 3 uur Verlate Aankomst,
als ze beetje doorvliegen en 10 minuten in lopen ben je met 3 uur vertraagd vertrek toch nog maar 2 en 50 te laat aangekomen en heb je pech ;-)

klopt, mijn reaktie was echter op de opmerking van carola.83 in combinatie met het verhaal van TS. De 10 minuten in de regen was slechts een onderdeel en voor een vergoeding verder niet relevant

Cookies
door Cookies - Jul 17, 2012 om 11:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Neen, voor 3 uur vertraging.....

En dat kost 800,- euro? Ben ik toch wel benieuwd wat de totale reissom was, als 3 uur al 800,- kost!

stacey
door stacey - Jul 17, 2012 om 11:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Trouwens wel ruimte voor `fraude ` op die manier, zet de aankomst een uurtje later neer dan werkelijk te verwachten aankomst en dan heb je wat speling als je vertraging oploopt ;-)

--Kwam je meer dan drie uur later dan gepland op je eindbestemming aan? --Ja of nee invullen

Maar ben geen fan van al dit soort compensaties, sigaar uit eigen doos, die kosten worden gewoon weer overgeslagen op de ticketprijzen dus dat betaal je uiteindelijk (geheel of gedeeltelijk) je volgende vliegreisjes zelf weer.
En alles blijft maar stijgen en stijgen en op onderhoud ed wordt dan wellicht bezuinigd om de balans juist te houden, straks gaan er nog vogels uit de lucht vallen als ze voor die tijd niet failliet zijn........

pavoordf
door pavoordf - Jul 17, 2012 om 12:05
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 17 jul 2012, 11:44]......Neen, voor 3 uur vertraging.....

En dat kost 800,- euro? Ben ik toch wel benieuwd wat de totale reissom was, als 3 uur al 800,- kost!

Quote
Komt u door de vertraging drie uur of later aan op uw eindbestemming? Dan hebt u recht op een vergoeding. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die u vliegt. Hieronder leest u welk bedrag u kan krijgen:

EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn.

Cookies
door Cookies - Jul 17, 2012 om 12:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn......

Duidelijk. Je zou als vakantieganger bijna gaan hopen dat je een fikse vertraging krijgt.

di
door diemenees - Jul 18, 2012 om 13:37
196 Antwoorden / 15 Vragen

MAAR-wat ieder altijd vergeet als ie €€€€rruikt: er zijn ook UITzonderingen en gevallen waar het niet van toepassing is-lees dat ook eerst eens heel goed door.
en wat stacey schree:dat gebeurt dus inderdaa strijk en zet-en steeds meer, al is het niet 1 uur maar bvb 20/30/40 etc minuten-die airlines weten heus wel van wanten nma zoveel jaar.
ieder weet dat in die goedkope vluchten je altijd+overal als kleine kleuters dan wel als ''v'' wordt behandeld-ik heb eigenlijk nooit veel anders meegemaakt.
Kijk eens op een zonnige dag op Schiphol hoe vroeg somige kisten al geland zijn......... (screens daar of website).
Overigens: de spoorwegen doen dat ook-omdat enkel de eindvertraging (op eindstation van de rit) telt/wordt gemeen, maar dat is minuten en geen uren.

soepkiep
door soepkiep - Jul 18, 2012 om 13:57
529 Antwoorden / 75 Vragen

800,00 euro? volgens mij ben je op geld uit
hoe kom je aan dit bedrag?
heb wel vaker en langer moeten wachten
maar dit kwam nooit bij me op
volgens mij ben je net terug van vakantie
en wat dacht je even klacht invullen
en we hebben een goed kopen vakantie gehad
ik hoop dat ze er niet intrappen

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2012 om 14:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jan geurden,

Kijk eens hier bij EUclaim voor alle info op een rijtje.
Je kunt ze ook een claim voor je laten indienen op basis van no cure no pay.
Bij een positief resultaat krijg je dan 73% van de vergoeding minus € 25 uitgekeerd.
Kijk eens hier.

Suc6