ma
door martine50 Nov 12, 2004 om 17:31
Auto & vervoer

RT3 systeem van Peugeot

Ik heb nu 5 maanden een nieuwe Peugeot 307 Sw met af-fabriek navigatie, vanaf de eerste dag heeft het niet goed gewerkt, nu na een update werk het nog niet goed, de dealer(Peugeot Nefkens Apeldoorn) verschuilt zich nu achter navtech de maker van de kaarten.

Nu heb ik maar een Engin4 van de ANWB ernaast in de auto die is echter perfect.

Wat zijn mijn juridische mogelijkheden tegen de dealer,cq Peugeot Nederland??

2638 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 12, 2004 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag martine50,

De verkoper moet zorgen dat het produkt wat hij geleverd heeft werkt zoals dat behoort te werken. Dat heeft hij namelijk met het sluiten van de koopovereenkomst aan je toegezegd. Dat is in jouw geval na (begrijp ik) een x aantal pogingen niet gelukt. Onder de nieuwe consumentenwet van 1-5-2003 Koop en Garantie kun je dan de verkoper ingebreke stellen en schadevergoeding eisen. Als je dat binnen zes maanden na de koop doet dient de verkoper het produkt te kosteloos te repareren (lukt dus niet) of te vervangen. De koper mag kiezen wat het wordt, want nergens in genoemde wet staat dat binnen het eerst halve jaar reparatie vóór vervanging gaat. Omdat vervanging de dealer ook veel geld kost, zou ik daarop inspelen en een flink deel van de RT3-kosten terugeisen. Laat je niet afschepen met een verwijzing naar navtech. Dat is zijn probleem en niet het jouwe. Hij moet zelf als verkoper zijn zaakjes maar afhandelen met zijn voorschakel. Daar sta jij (wettelijk) buiten. Dus: stuur een aangetekende brief met bericht van ontvangst naar de dealer waarin je hem in gebreke stelt en de RT3-kosten terugeist. Sukses, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2004 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank je wel Ton,

Ik ga de BELBUS EN MIJN ADVOCAAT INSCHAKELEN.

Groetjes, Martine50

ve
door verwijderd - Nov 12, 2004 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het navigatiesysteem in uw auto staat bekend als een rammelend systeem. Alleen de spraak alleen is al verschrikkelijk.

Ik zou eerst eens op google zoeken en de importeur aanschrijven.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2004 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe is het engin systeem ingebouwd in je peugot. Ik heb juist een engin systeem maar dat werkt absoluut niet in een peugot 307 omdat de gps ontvangst iedere keer instort.

Mijn vraag is dus waar zit je gps ontvanger in de auto en welke ontvanger heb jij.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2004 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hoeneveld. Omdat dit een nogal oud draadje is is de kans op een antwoord niet erg groot en is het misschien verstandiger hierover een aparte (algemene) vraag te stellen met meer kans op succes. Groeten - PML