ma
door martine50 Nov 12, 2004 om 17:31
Auto & vervoer

RT3 systeem van Peugeot

Ik heb nu 5 maanden een nieuwe Peugeot 307 Sw met af-fabriek navigatie, vanaf de eerste dag heeft het niet goed gewerkt, nu na een update werk het nog niet goed, de dealer(Peugeot Nefkens Apeldoorn) verschuilt zich nu achter navtech de maker van de kaarten.


Nu heb ik maar een Engin4 van de ANWB ernaast in de auto die is echter perfect.


Wat zijn mijn juridische mogelijkheden tegen de dealer,cq Peugeot Nederland??

2638 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2004 om 21:17
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag martine50,


De verkoper moet zorgen dat het produkt wat hij geleverd heeft werkt zoals dat behoort te werken. Dat heeft hij namelijk met het sluiten van de koopovereenkomst aan je toegezegd. Dat is in jouw geval na (begrijp ik) een x aantal pogingen niet gelukt. Onder de nieuwe consumentenwet van 1-5-2003 Koop en Garantie kun je dan de verkoper ingebreke stellen en schadevergoeding eisen. Als je dat binnen zes maanden na de koop doet dient de verkoper het produkt te kosteloos te repareren (lukt dus niet) of te vervangen. De koper mag kiezen wat het wordt, want nergens in genoemde wet staat dat binnen het eerst halve jaar reparatie vóór vervanging gaat. Omdat vervanging de dealer ook veel geld kost, zou ik daarop inspelen en een flink deel van de RT3-kosten terugeisen. Laat je niet afschepen met een verwijzing naar navtech. Dat is zijn probleem en niet het jouwe. Hij moet zelf als verkoper zijn zaakjes maar afhandelen met zijn voorschakel. Daar sta jij (wettelijk) buiten. Dus: stuur een aangetekende brief met bericht van ontvangst naar de dealer waarin je hem in gebreke stelt en de RT3-kosten terugeist. Sukses, groeten, Ton. 

ve
door verwijderd - Nov 12, 2004 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

dank je wel Ton,


Ik ga de BELBUS EN MIJN ADVOCAAT INSCHAKELEN.


Groetjes, Martine50

ve
door verwijderd - Nov 12, 2004 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het navigatiesysteem in uw auto staat bekend als een rammelend systeem. Alleen de spraak alleen is al verschrikkelijk.

Ik zou eerst eens op google zoeken en de importeur aanschrijven.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2004 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hoe is het engin systeem ingebouwd in je peugot. Ik heb juist een engin systeem maar dat werkt absoluut niet in een peugot 307 omdat de gps ontvangst iedere keer instort.


Mijn vraag is dus waar zit je gps ontvanger in de auto en welke ontvanger heb jij.

ve
door verwijderd - Dec 22, 2004 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Hoeneveld. Omdat dit een nogal oud draadje is is de kans op een antwoord niet erg groot en is het misschien verstandiger hierover een aparte (algemene) vraag te stellen met meer kans op succes. Groeten - PML

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer