Schriftelijk bewijs reparatie auto
Een jaar geleden heeft mijn autogarage/merkdealer geconstateerd dat de stuurpomp van mijn auto kapot was. Dit onderdeel is vervangen en ik heb hiervan netjes een specificatie gekregen van de uitgevoerde werkzaamheden. Minder dan een jaar later doet dezelfde klacht zich opnieuw voor. De garage constateert opnieuw dat de (nieuwe) stuurpomp kapot is en vervangt deze onder garantie. Ik krijg echter geen specificatie van de uitgevoerde werkzaamheden, ook niet als ik daarom vraag. Ik vind dit vervelend omdat ik ook graag mijn administratie op orde heb, en vastleg welke werkzaamheden aan de auto worden uitgevoerd. Is deze handelwijze gebruikelijk???
Je hebt een nieuwe stuurpomp gekregen, dan is het probleem toch opgelost. Als ze er nu korter over doen dan een jaar geleden, wil je dan geld terug?
En wat voor administratie? je kunt toch gewoon opschrijven dat de stuurpomp gratis vervangen is in het onderhoudsboekje van de auto als je dat bij wilt houden.
De garantieperiode van de eerste vervanging blijft van toepassing en wordt niet verlengt als het onderdeel nogmaals wordt vervangen.
Uw administratie is daarmee nog steeds kloppend en/of u kunt voor u zelf even een aantekening maken wanneer deze laatste reparatie heeft plaatgevonden.
@nsimons1, ik begrijp best dat u ook dit op papier wilt hebben. Heb ook altijd alle papierwerk van de auto's bewaard; goed als men de auto wil verkopen en je alle papieren, reparaties e.d. wil/kan overleggen. Als de dealer zich niet nader wil uitleggen: schrijft u op de laatst ontvangen rekening er toch bij: stuurpomp is onder garantie weer vervangen, plus de datum van wanneer het gemaakt is. Of de handelwijze gebruikelijk is, weet ik niet, wel ietwat vreemd. Iets onder garantie vervangen is uiteindelijk een plus en must punt van de dealer. Dus begrijp ik niet.
Aanvullend op de al gegeven antwoorden: u heeft in ieder geval recht op het krijgen van het vervangen onderdeel dus de defecte stuurpomp.
Dat is om na te kunnen gaan of dat onderdeel werkelijk is vervangen.
Nee, daar heeft hij dus geen recht op.
Als Ts had moeten betalen voor de vervanging dan had hij het vervangen onderdeel op kunnen vragen, bij een vervanging onder 'garantie' is dat niet het geval.
Hallo N. Simons,
Dit is niet normaal.
Bedoel je de stuurpomp van de stuurbekrachtiging ?
Hoe oud is de auto?
Om welk merk/model gaat het ?
Heb je de auto nieuw gekocht bij de garage?
Wat is de kilometerstand van de auto?
Eis van de garage,dat ze de reparatie op de reparatiebon zetten.
Zo niet,dreig dan met het melden bij de BOVAG.
Het lijkt op een structureel probleem van het model......
Wat een onzin,
U vraagt welke auto enz enz om dan te concluderen dat het een structureel probleem is.
Bent u helderziende?
Hallo Just Me Again,
Plaats geen woorden in mijn mond graag.
Mijn huidige auto is 15 jaar oud en mijn vorige 20 jaar : nog nooit problemen gehad met de stuurpomp.
Als TS een Jeep heeft, waarmee hij dagelijks het terrein in gaat,dan is de situatie anders.
Daarom vraag ik om meer informatie.
..en wat gaat u met die extra informatie doen dan? Niemand heeft een vraag gesteld over de auto. Alleen over de specifikatie van een ver angen onderdeel.
Een structureel probleem van auto’s misschien?:-((
Bij normaal gebruik gaat een stuurpomp niet zomaar stuk.
Ik ben erg benieuwd om welke auto het gaat.
Waarschijnlijk geen Mercedes.
Die oude barrel van Magnum zal wel geen stuurpomp hebben. Kan ie ook niet kapot.
Hallo Thijs,
Mijn oude “barrel” heeft standaard stuurbekrachtiging.....
Hij gaat nog steeds ieder jaar met gemak door de APK.
Ik was hem dagelijks met de hand.....
Soms zijn oude modellen mooier dan nieuwe....
Misschien wilt de autogarage/merkdealer niet op papier hebben dat de vervangen stuurpomp na een jaar al weer kapot is.
Lijkt me vrij logisch dat u geen specificatie van werkzaamheden krijgt omdat het een reparatie onder garantie betreft die de garantieperiode niet verlengt. Als u een specificatie zou krijgen dan zou u dat op kunnen vatten als zijnde een nieuwe garantietermijn voor de stuurpomp terwijl dat niet zo is. De defecte stuurpomp gaat u niet terug ontvangen omdat de dealer op zijn beurt die defecte stuurpomp retour leverancier stuurt omdat er een defecte stuurpomp geleverd is en de inkoopsprijs terug ontvangt.
kopieerd de eerste rekening en je weet wat er gedaan is, zet er wel even op onder garantie vervangen...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)
Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer