NS
door NSIMONS1 Jul 22, 2019 om 17:50
Auto & vervoer

Schriftelijk bewijs reparatie auto

Een jaar geleden heeft mijn autogarage/merkdealer geconstateerd dat de stuurpomp van mijn auto kapot was. Dit onderdeel is vervangen en ik heb hiervan netjes een specificatie gekregen van de uitgevoerde werkzaamheden. Minder dan een jaar later doet dezelfde klacht zich opnieuw voor. De garage constateert opnieuw dat de (nieuwe) stuurpomp kapot is en vervangt deze onder garantie. Ik krijg echter geen specificatie van de uitgevoerde werkzaamheden, ook niet als ik daarom vraag. Ik vind dit vervelend omdat ik ook graag mijn administratie op orde heb, en vastleg welke werkzaamheden aan de auto worden uitgevoerd. Is deze handelwijze gebruikelijk???

4975 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 22, 2019 om 17:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is toch simpel? Stuurpomp vervangen. Dat is het.

panter22
door panter22 - Jul 22, 2019 om 18:00
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt  een nieuwe stuurpomp gekregen, dan is het probleem toch opgelost.  Als ze er nu korter over doen dan een jaar geleden, wil je dan geld terug?
En wat voor administratie? je kunt toch gewoon opschrijven dat de stuurpomp gratis vervangen is in het onderhoudsboekje van de auto als je dat bij wilt houden.

aurora1
door aurora1 - Jul 22, 2019 om 18:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Schrijf dan maar op: stuurpomp (onder garantie) vervangen. Klaar.

me
door mein33 - Jul 22, 2019 om 18:08
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De garantieperiode van de eerste vervanging blijft van toepassing en wordt niet verlengt als het onderdeel nogmaals wordt vervangen.
Uw administratie is daarmee nog steeds kloppend en/of u kunt voor u zelf even een aantekening maken wanneer deze laatste reparatie heeft plaatgevonden.

tenormin
door tenormin - Jul 22, 2019 om 18:42
16845 Antwoorden / 108 Vragen

@nsimons1, ik begrijp best dat u ook dit op papier wilt hebben. Heb ook altijd alle papierwerk van de auto's bewaard; goed als men de auto wil verkopen en je alle papieren, reparaties e.d. wil/kan overleggen. Als de dealer zich niet nader wil uitleggen: schrijft u op de laatst ontvangen rekening er toch bij: stuurpomp is onder garantie weer vervangen, plus de datum van wanneer het gemaakt is. Of de handelwijze gebruikelijk is, weet ik niet, wel ietwat vreemd. Iets onder garantie vervangen is uiteindelijk een plus en must punt van de dealer. Dus begrijp ik niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 22, 2019 om 18:46
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op de al gegeven antwoorden: u heeft in ieder geval recht op het krijgen van het vervangen onderdeel dus de defecte stuurpomp.
Dat is om na te kunnen gaan of dat onderdeel werkelijk is vervangen.

tijger1
door tijger1 Jul 22, 2019 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, daar heeft hij dus geen recht op.

me
door mein33 Jul 22, 2019 om 19:38
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als Ts had moeten betalen voor de vervanging dan had hij het vervangen onderdeel op kunnen vragen, bij een vervanging onder 'garantie' is dat niet het geval.

Magnum007
door Magnum007 - Jul 22, 2019 om 18:53
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo N. Simons,

Dit is niet normaal.

Bedoel je de stuurpomp van de stuurbekrachtiging ?

Hoe oud is de auto?
Om welk merk/model gaat het ?
Heb je de auto nieuw gekocht bij de garage?
Wat is de kilometerstand van de auto?

Eis van de garage,dat ze de reparatie op de reparatiebon zetten.
Zo niet,dreig dan met het melden bij de BOVAG.

Het lijkt op een structureel probleem van het model......

justmeagain
door justmeagain Jul 23, 2019 om 00:13
623 Antwoorden / 8 Vragen

Wat een onzin,
U vraagt welke auto enz enz om dan te concluderen dat het een structureel probleem is.
Bent u helderziende?

Magnum007
door Magnum007 Jul 23, 2019 om 11:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Just Me Again,

Plaats geen woorden in mijn mond graag.

Mijn huidige auto is 15 jaar oud en mijn vorige 20 jaar : nog nooit problemen gehad met de stuurpomp.

Als TS een Jeep heeft, waarmee hij dagelijks het terrein in gaat,dan is de situatie anders.
Daarom vraag ik om meer informatie.

pe
door peentjes Jul 24, 2019 om 16:59
421 Antwoorden / 0 Vragen

..en wat gaat u met die extra informatie doen dan? Niemand heeft een vraag gesteld over de auto. Alleen over de specifikatie van een ver angen onderdeel.

tijger1
door tijger1 Jul 24, 2019 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een structureel probleem van auto’s misschien?:-((

Magnum007
door Magnum007 Jul 24, 2019 om 23:25
594 Antwoorden / 2 Vragen

Bij normaal gebruik gaat een stuurpomp niet zomaar stuk.

Ik ben erg benieuwd om welke auto het gaat.

Waarschijnlijk geen Mercedes.

Th
door Thijs124 Jul 24, 2019 om 23:45
289 Antwoorden / Vragen

Die oude barrel van Magnum zal wel geen stuurpomp hebben. Kan ie ook niet kapot.

Magnum007
door Magnum007 Jul 24, 2019 om 23:59
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Thijs,

Mijn oude “barrel” heeft standaard stuurbekrachtiging.....

Hij gaat nog steeds ieder jaar met gemak door de APK.

Ik was hem dagelijks met de hand.....

Soms zijn oude modellen mooier dan nieuwe....

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 22, 2019 om 19:00
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien wilt de autogarage/merkdealer niet op papier hebben dat de vervangen stuurpomp na een jaar al weer kapot is.

ro
door ron503 - Jul 22, 2019 om 19:06
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me vrij logisch dat u geen specificatie van werkzaamheden krijgt omdat het een reparatie onder garantie betreft die de garantieperiode niet verlengt. Als u een specificatie zou krijgen dan zou u dat op kunnen vatten als zijnde een nieuwe garantietermijn voor de stuurpomp terwijl dat niet zo is. De defecte stuurpomp gaat u niet terug ontvangen omdat de dealer op zijn beurt die defecte stuurpomp retour leverancier stuurt omdat er een defecte stuurpomp geleverd is en de inkoopsprijs terug ontvangt.

1paul
door 1paul - Jul 24, 2019 om 14:04
3168 Antwoorden / 0 Vragen

kopieerd de eerste rekening en je weet wat er gedaan is, zet er wel even op onder garantie vervangen...

mo
door mof - Jul 24, 2019 om 14:47
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee.

jhogaarts
door jhogaarts - Jul 25, 2019 om 10:53
101 Antwoorden / 1 Vragen

dit viel onder de garantie en dan wordt er nooit een bon geschreven voor de klanten.