pe
door peteb000 Nov 20, 2005 om 09:57
Auto & vervoer

Scooter stottert

Beste mensen,

Mijn scooter stottert sinds enige tijd. Bij het rijden gaat hij niet harder meer dan 20km p.u. Het is net alsof hij om de aantal seconden "ploft" Er zit een 50cc snel en een 17mm carb. op. Hij is voorzien van een snelle uitlaat. Bougie is oke. Wie o wie kan mij a.u.b. helpen. Ik heb de scooter nl. helemaal zelf opgeknapt en nu kan ik niet rijden.

34190 12 Rapporteer

scroogy
door scroogy - Nov 20, 2005 om 15:30
367 Antwoorden / 20 Vragen

Dit klinkt als een verstopte brandstofleiding (filter). Kijk eens of je die leiding kan vinden en blaas hem eens door. Als je er daarna (een tijdje) geen last van hebt weet je wat het is.

succes.

pe
door peteb000 - Nov 20, 2005 om 15:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Heel erg bedankt voor het reageren. Ik ga het meteen even uitproberen

(hoe ziet het filter eruit)?

jochemjofel
door jochemjofel - Nov 20, 2005 om 16:29
18 Antwoorden / 1 Vragen

Peteb,

Dan wordt het uitproberen een tikkeltje problematiisch.

Kijk maar goed in de leiding vanaf je tank naar de karabareteur(geintje). Zal wel een filtertje tussen zitten. Schoon blazen en hatsikidee, brompertje loopt weer als een zonnetje!

Greoet, Jochem Jofel

pe
door peteb000 - Nov 20, 2005 om 17:21
2 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb wel een cilindervormig ding gevonden waar van elke kant een benzine slang aan zit. het zit vol benzine is dit het filtertje dat jullie bedoelen?

(het cilindervormig ding kan ik niet uitelkaar halen) het is van kunstof en ik kan er niet doorheen kijken.) er staat de text op [ flow ]
en up met een pijl.

mo
door morrisnl - Nov 21, 2005 om 15:51
2 Antwoorden / 1 Vragen

OK, dus je hebt de filter in handen, nu blazen in tegenovergestelde
richting van de pijl, om het vuil weg te krijgen! liever met een een
fiets pomp of een compressor, 2 takt benzine is niet zo lekker.

Ook zou ik kijken naar de uitlaat vanuit de cylinder, daar zit er
meestal een ring met een smalle diameter gat, dat is je snelheid
beperker, en daar kan een verstopping opbouwen, in de vorm van roet
bezinksels.

Suerte!

Morris

hammond
door hammond - Nov 21, 2005 om 16:19
122 Antwoorden / 15 Vragen

Als het geen benzine probleem is,kan het ook je bobine zijn.Dat is het ding waar je bougiekabel uitkomt.Deze bobine's willen nog wel eens kapot gaan.    Richard.

he
door henegouwen - Nov 22, 2005 om 00:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt je scooter zelf opgeknapt.!Wellicht heb je toen het benzine filter verkeerd gemonteerd.Het is GOED gemonteerd als het pijltje in de richting van de carburateur wijst.   Succes en laat even weten wat het "mankement" was. Ook leerzaam voor de tipgevers.

lm
door lmgama - Nov 22, 2005 om 00:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

Heb zelf dit probleem ook gehad bij mijn scooter.

ER waren toen enkele problemen. Dit waren de uitlaat zat vol roet.

En het dradenblok was geoxideerd en moest daarom vervangen.

Nu dit alles verholpen is rijdt hij weer als vanouds.

ko
door koopman52 - Nov 22, 2005 om 09:38
5 Antwoorden / 3 Vragen

Wat ook nog wel eens voorkomt ,hebben we bij ons op de zaak ook nog wel eens mee te maken .

Is dat de massa draad niet goed meer zit tussen motor en het frame .

Dan krijg je die storing ook .

 en dat  is zoeken als je het niet  weet , maar mischien is je storing al verholpen

NatureTravel
door NatureTravel - Nov 26, 2005 om 17:07
646 Antwoorden / 8 Vragen

Als ik het zo lees dan denk ik dat je het ontstekingstijdstip ongewild gewijzigd hebt. Dit zul je dan opnieuw moeten afstellen dmv een voelermaatje.

Dam

ni
door nickpeelen - Mar 26, 2006 om 13:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan mogelijk zijn dat je bobine cdi
te veel toeren hebbe gehad door je 50cc snel
dan begeven ze het , zet even 2 nieuwe:)

ik denk dat het dan weg is

gr nick

se
door servosjes - Feb 11, 2007 om 19:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

dit heb ook gehad toen was het mijn uitlaat

die zat dicht dus kijk er even naar