gu
door gumani Mar 15, 2015 om 17:42
Auto & vervoer

Scootmobiel

B van plan een scootmobiel aan te schaffen, nu is mijn vraag]
Mag ik dan ook op het trottoir rijden? of alleen op de openbare weg en of het rijwielpad?

gr gumani

5473 52 Rapporteer

hutch
door hutch - Mar 15, 2015 om 17:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Gumani,

klikt u * * eens, daar staat alles beschreven.

Gr. Hutch

komsja
door komsja - Mar 15, 2015 om 17:49
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@gumani
Denk dat u alleen op het rijwielpad mag rijden.

komsja
door komsja - Mar 15, 2015 om 17:54
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@gumani
Zat er helemaal naast,op de site waar @hutch u naar verwijst staat precies waar u wel en niet mag rijden.

gu
door gumani - Mar 15, 2015 om 17:57
8 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt voor het snelle reageren, heb het advies van Hutch opgevolgd en weet nu wat me te doen staat, bedankt gumani.

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2015 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk mag u op de stoep rijden. U mag er zelfs een winkel mee in, of de metro.

diumenge
door diumenge - Mar 15, 2015 om 18:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En niet te snel op de stoep rijden s.v.p.

komsja
door komsja - Mar 15, 2015 om 18:15
1064 Antwoorden / 218 Vragen

U moet inderdaad niet te snel op de stoep rijden,want niet alleen wij moeten met u rekening houden maar u ook met anderen

br
door brui0929 - Mar 15, 2015 om 18:28
635 Antwoorden / 10 Vragen

Met een Canta heeft u meer voordelen dan een scootmobiel en brommobiel. U mag 6 tot 45 kilometer per uur rijden zit droog en hebt geen rijbewijs nodig. Wat niet is toegestaan is de autoweg of snel wegen oprijden. Meer informatie kijk eens op www.welzorg.nl of waaijenberg.com

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2015 om 18:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=brui0929 schreef op zondag 15 mrt 2015, 18:28]Met een Canta heeft u meer voordelen dan een scootmobiel en brommobiel. U mag 6 tot 45 kilometer per uur rijden zit droog en hebt geen rijbewijs nodig. Wat niet is toegestaan is de autoweg of snel wegen oprijden. Meer informatie kijk eens op www.welzorg.nl of waaijenberg.com

Moet je toch al snel €12.000 voor op tafel leggen, een nieuwe dan.

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2015 om 19:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook lastig in een winkel zo'n Canta.;-))

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2015 om 20:16
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 15 mrt 2015, 19:48]Ook lastig in een winkel zo'n Canta.;-))

Haha, dat is waar. Maar je kan er wel een opgevouwen rollator in kwijt. Hoewel, moet men wel kunnen lopen. Zou zo'n scootmobiel best wel willen hebben eerlijk gezegd, maar ja, de kosten, hé! Kan binnenkort misschien weer buiten lopen, rollator en boodschappen gaan niet echt samen, dus houd autootje toch maar aan. Scootmobiel rijders vind ik persoonlijk nogal "gluiperds, je hoort ze niet en ineens kan je van de sokken gereden worden. Ouderen, van mijn leeftijd en hoger , vind ik dan, vrij brutaal met de snelheid die ze aanhouden. Op de stoep, bedoel ik (en in de winkel).

mahadma
door mahadma - Mar 15, 2015 om 23:39
11547 Antwoorden / 51 Vragen

U bent op de stoep een "voetganger" en op de weg/rijwielpad een "bestuurder". Dat kàn gevolgen hebben voor uw verkeersgedrag.

door 1953 - Mar 16, 2015 om 03:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Met een scootmobiel mag u op het trottoir, met aangepaste snelheid, rijden. Dus niet in F1-formulestand sjezen over het trottoir, dat wordt door de medevoetgangers niet geapprecieerd.

ka
door kaartendraak - Mar 16, 2015 om 12:50
182 Antwoorden / 2 Vragen

Je MOET op het voetpad want je geldt nog steeds als voetganger maar je mag NIET harder dan stapvoets rijden. Vind ik ook asociaal van die mensen die met die dingen je van de sokken rijden, ik moet ook oppassen dat ik mensen met rollators niet omver loop als ik haast heb, dus hou aub ook eens rekening met voetgangers als je in zo'n scootmobiel zit. Als je toch ahrder wilt gaan, dan heel graag op het fietspad, maar volgens mij mag dat officieel helemaal niet. Een fietser is ook nog steeds een fioetser en die mag niet op de stoep fietsen. Pas als de fiets aan de hand meegevoerd wortd ben je weer voetganger, dan mag je ook op het zebrapad oversteken, krijg je weer voorrang ipv achter die haaietanden op je fietspad te blijven staan, vind ik altijd zo onzinnig, haaietanden voor fietsers naast een zebrapad..........LOL!!

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kaartendraak

Als u nu de link in de eerste reactie had aangeklikt en gelezen, dan had u geweten dat een scootmobiel overal mag rijden, behalve op autowegen en snelwegen.

hoemoemenoemoe
door hoemoemenoemoe - Mar 16, 2015 om 12:57
9 Antwoorden / 1 Vragen

Een scootmobiel en een brommobiel zijn twee heel verschillende voertuigen!

Cookies
door Cookies - Mar 16, 2015 om 13:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=hoemoemenoemoe schreef op maandag 16 mrt 2015, 12:57]Een scootmobiel en een brommobiel zijn twee heel verschillende voertuigen!

Ja, en?

hansje klein
door hansje klein - Mar 16, 2015 om 13:16
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Na een paar jaren in nederland te wonen vraag ik me bij deze vraagecht af wat het antwoord uitmaakt......Nederlanders zijn meester in wetjes maken en regeltjes bedenken, maar eenmaal afgedrukt houdt zich totaal niemand daaraan en handhaven....? Wie zou dat nu weer moeten doen?

Een theoretische, een retorische vraag dus! Doe waar je zin in hebt!

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 13:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hanschen

Buurmans gras is altijd groener.

hansje klein
door hansje klein - Mar 16, 2015 om 13:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 13:22]
@hanschen

Buurmans gras is altijd groener.

@tijger1
Over gras gesproken en niet het gras bij de buren.......

Een afrikaans gezegde: gras groeit niet door eraan te gaan trekken......

Wat er momenteel zo allemaal op de stoepen en fietspaden rondrijdt en ongelukken veroorzaakt wil je niet weten......dikke onderzoeksberichten met tonen al jarenlang aan, dat het probleem onder de aandacht is......intussen razen er opgefokte e-bikes, wielrenners (zonder bel), bakfietsen, rollskates. rikja's en zelfgemaakte vreemde vehicles over de fietspaden, vaak zelfs in twee richtingen.

Fundamenteel gaat hier iets totaal ontsporen in levensgevaarlijke toestanden en ik wilde aangeven, dat het probleem onder de grasmat zit, de bodem moet eerst verbeterd worden om gezond groen gras te krijgen. Anders wordt het NIKS!

Maar, bedankt voor je (altijd) opmerkelijke nuchtere opmerkingen!

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe komisch. Iemand wil een scootmobiel aanschaffen. En krijgt allerlei adviezen om zich niet als wegpiraat te gedragen.

@hanschen

Is het in Duitsland beter dan?

hansje klein
door hansje klein - Mar 16, 2015 om 14:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 14:29]Hoe komisch. Iemand wil een scootmobiel aanschaffen. En krijgt allerlei adviezen om zich niet als wegpiraat te gedragen.

@hanschen

Is het in Duitsland beter dan?

Mijn advies was (onderbouwd): "doe gewoon waar je zin in hebt...."

endemion
door endemion - Mar 16, 2015 om 16:47
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 12:56]@kaartendraak

Als u nu de link in de eerste reactie had aangeklikt en gelezen, dan had u geweten dat een scootmobiel overal mag rijden, behalve op autowegen en snelwegen.
Ook alleen als je art 5 vd WvW daar niet mee overtreed.

(die "first" poster activiteiten zijn irritant, enkel ff snel een linkje plaatsen zonder er ff een korte beschrijving bij te geven en daarmee de vraag te beantwoorden)

endemion
door endemion - Mar 16, 2015 om 16:50
237 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op maandag 16 mrt 2015, 13:46][quote=tijger1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 13:22]
@hanschen

Buurmans gras is altijd groener.

@tijger1
Over gras gesproken en niet het gras bij de buren.......

Een afrikaans gezegde: gras groeit niet door eraan te gaan trekken......

Wat er momenteel zo allemaal op de stoepen en fietspaden rondrijdt en ongelukken veroorzaakt wil je niet weten......dikke onderzoeksberichten met tonen al jarenlang aan, dat het probleem onder de aandacht is......intussen razen er opgefokte e-bikes, wielrenners (zonder bel), bakfietsen, rollskates. rikja's en zelfgemaakte vreemde vehicles over de fietspaden, vaak zelfs in twee richtingen.

Fundamenteel gaat hier iets totaal ontsporen in levensgevaarlijke toestanden en ik wilde aangeven, dat het probleem onder de grasmat zit, de bodem moet eerst verbeterd worden om gezond groen gras te krijgen. Anders wordt het NIKS!

Maar, bedankt voor je (altijd) opmerkelijke nuchtere opmerkingen!

Dat is toch meer een "randstad" probleem hoor. Vervelend hoe dat soort dingen altijd over het hele land geprojecteerd worden.

re
door red1 - Mar 16, 2015 om 16:52
329 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn nog steeds geen regels voor scootmobielen !!!!

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=red1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 16:52]Er zijn nog steeds geen regels voor scootmobielen !!!!

Ja hoor, die zijn er wel. Lees ook maar de link in de eerste teactie.

Cookies
door Cookies - Mar 16, 2015 om 17:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=red1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 16:52]Er zijn nog steeds geen regels voor scootmobielen !!!!

Jazeker wel! Dat veel scootmobielers zo hun eigen regels maken, is een heel ander verhaal.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 16, 2015 om 17:34
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Klopt nix van.
Je mag met een scootmobiel niet overal rijden.
Als er een fietspad is mag je niet op de rijbaan rijden.
En dan bedoel ik binnen de kom.
En voor de aanschaf zou ik maar eens op Marktplaats kijken.
Voor 400 euro heb je al een mooie.
+++++++++++++++++++++++++++++++=============

=tijger1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 12:56: @kaartendraak

Als u nu de link in de eerste reactie had aangeklikt en gelezen, dan had u geweten dat een scootmobiel overal mag rijden, behalve op autowegen en snelwegen.

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Misschien mag dat niet van u, maar wel van de overheid.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 16, 2015 om 18:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Bliksems !
u hebt gelijk.

===========================================

=tijger1 schreef op maandag 16 mrt 2015, 17:51: @wimmie20

Misschien mag dat niet van u, maar wel van de overheid.

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 18:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wommie20

Uiteraard.;-)))

komsja
door komsja - Mar 16, 2015 om 19:18
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Waar je wel of niet mag rijden met een scootmobiel staat duidelijk te lezen op de site die hutch in zijn of haar antwoord gaf
Maar er zijn inderdaad scootmobielers die zich af en toe gedragen als zijnde de Benidorm Basterds,
en van mening zijn dat altijd maar voorrang verleend moet worden,en als ze dat niet krijgen je tegen je hielen aanrijden of gewoon doodleuk het looppad in een winkel versperren,zo van:Ik ben een scootmobieler dus hou rekening met mij,ik hou rekening met zo iemand,maar als ze denken dat ze mij effe in de spreekwoordelijke wielen kunnen rijden dan heb ik net zoveel schijt aan hun als dat ze dat aan mij hebben.

hutch
door hutch - Mar 16, 2015 om 21:20
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=endemion schreef op maandag 16 mrt 2015, 16:47](die "first" poster activiteiten zijn irritant, enkel ff snel een linkje plaatsen zonder er ff een korte beschrijving bij te geven en daarmee de vraag te beantwoorden)
Als er een grote lap tekst te lezen is, doe ik dit meestal zo.
Juist om het geheel wat overzichtelijker te maken.

Daarnaast staat er in de spelregels o.a. het volgende:
"Bijdragen die lange, gekopieerde stukken tekst van andere websites bevatten, worden geweerd."

Maar wat is er mis met een duidelijke link naar een pagina die duidelijke uitleg geeft op een vraag, gesteld door een TS? En via die link krijgt men ook nog aanvullende info m.b.t. een scootmobiel.

Maar goed, hier dan een samenvatting m.b.t. de door TS gestelde vraag:
"Met een gemotoriseerd gehandicaptenvoertuig mag u gebruikmaken van de stoep, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad en de rijbaan. U mag geen gebruik maken van autowegen en autosnelwegen. Als deze wegonderdelen allemaal aanwezig zijn, mag u zelf bepalen welke weg u neemt. U moet zich houden aan de verkeersregels van die weg."

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 21:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@endemion

Denkt u dan dat de Ts niet op een link kan klikken en de daaronder vermelde toelichting kan lezen?

Wat is er irritant aan een link?

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2015 om 22:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@endemion heeft "ff" geen zin om op die link te klikken die overigens "ff" voor de vraagsteller bedoeld was en geheel to the point was.
Ook heeft @endemion geen tijd dan wel zin om vooraf "ff" de spelregels door te lezen, dan had hij dat geweten van lange stukken tekst kopiëren enz. Misschien is sms-taal op een gewoon forum gebruiken wel irritant?
@tijger1, ik dacht dat in Duitsland de boetes over het algemeen veel lager zijn dan hier en men vaker en strenger optreedt, ook tegen fietsers.....

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@aurora1

Geen idee van de regels in Duitsland, maar @hanschen klasgt voortdurend over Nederland, dus ik zou zeggen, ga emigreren.;-))

wimmi20
door wimmi20 - Mar 16, 2015 om 23:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vraagsteller Gumani,
uit uw vraag blijkt dat u van plan bent een scootmobiel aan te schaffen.
Bent u er van op de hoogte dat u deze in de meeste gevallen niet zelf hoeft te kopen ?
Een scootmobiel valt onder de WMO, de wet maatschappelijke ondersteuning.
Dan krijgt u er een in bruikleen van De Gemeente.
Daarvoor zijn wel spelregels, zoals meestal een keuring, of een verklaring van de huisarts.
Bron : Wimmipedia.
Niet zeuren s.v.p., ik weet dat het de vraag niet is.

tenormin
door tenormin - Mar 16, 2015 om 23:14
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 16 mrt 2015, 23:00]Vraagsteller Gumani,
uit uw vraag blijkt dat u van plan bent een scootmobiel aan te schaffen.
Bent u er van op de hoogte dat u deze in de meeste gevallen niet zelf hoeft te kopen ?
Een scootmobiel valt onder de WMO, de wet maatschappelijke ondersteuning.
Dan krijgt u er een in bruikleen van De Gemeente.
Daarvoor zijn wel spelregels, zoals meestal een keuring, of een verklaring van de huisarts.
Bron : Wimmipedia.
Niet zeuren s.v.p., ik weet dat het de vraag niet is.

Nee, is de vraag niet maar uw Wimmipedia vertelt er niet bij hoe lang zoiets kan duren voor je überhaupt in aanmerking komt. En vergeet vooral ook niet de eigen bijdrage per maand, die is ook niet klein te noemen. 't Zijn maar overwegingen, maar als men het geld er voor heeft zou ik zo'n ding kopen.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 16, 2015 om 23:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb voor iemand de aanvraag gedaan, dus weet precies wat de mogelijkheden zijn.
Van aanvraag tot de scootmobiel voor de deur werd afgeleverd duurde 7 weken.
Inclusief het aanleggen van een oplaadpunt.
En je hoeft maandelijks pas bij te dragen als je een bovenmodaal inkomen of pensioen hebt.
Dat bijbetalen is pas zeer recent ingegaan.
Is zo'n scootmobiel toegekend dan ligt de weg open om een gehandicapten parkeerplaats aan te vragen, indien je een auto bezit.
Ook dat heb ik voor iemand geregeld.
Dus ik weet de weg.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++================

quote=tenormin schreef op maandag 16 mrt 2015, 23:14

=wimmi20 schreef op maandag 16 mrt 2015, 23:00: Vraagsteller Gumani,
uit uw vraag blijkt dat u van plan bent een scootmobiel aan te schaffen.
Bent u er van op de hoogte dat u deze in de meeste gevallen niet zelf hoeft te kopen ?
Een scootmobiel valt onder de WMO, de wet maatschappelijke ondersteuning.
Dan krijgt u er een in bruikleen van De Gemeente.
Daarvoor zijn wel spelregels, zoals meestal een keuring, of een verklaring van de huisarts.
Bron : Wimmipedia.
Niet zeuren s.v.p., ik weet dat het de vraag niet is.

==================================================================
Nee, is de vraag niet maar uw Wimmipedia vertelt er niet bij hoe lang zoiets kan duren voor je überhaupt in aanmerking komt. En vergeet vooral ook niet de eigen bijdrage per maand, die is ook niet klein te noemen. 't Zijn maar overwegingen, maar als men het geld er voor heeft zou ik zo'n ding kopen.

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 23:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Die bijdrage is zeker niet gering en begint echt niet pas bij een boven modaal inkomen. Bij ern bejaard echtpasr met € 30.000 bedraagt de bijdrage al € 60,00 per maand.

En dat betalen loopt al sinds november 2013, dus ook niet echt recent.

En aftrekbaar is het ook niet meer sinds 2014.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 17, 2015 om 00:11
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tijger,
degene waarvoor ik de scoot heb aangevraagd heeft deze al een jaar, en betaalt niets.
Inkomen : alleen AOW.
Wat u stelt is niet juist.
De eigen bijdrage verschilt per gemeente.
Er zijn gemeenten die geen eigen bijdrage vragen, ongeacht het inkomen.
Door de bezuinigingen is daar sinds kort verandering in gekomen.
Bron: alweer Wimmipedia.

Cookies
door Cookies - Mar 17, 2015 om 00:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Bovendien krijg je van de gemeente de goedkoopste, meest gammele, instabiele scootmobiel. Als iemand het geld ervoor heeft, kun je dus veel beter zelf zo'n ding kopen.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 00:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Juist, alleen AOW en wellicht nog thuiszorg, waar misschien al een bidrage voor wordt berekend,

Maar dat is verre van bovenmodaal.

En uw bron is niet echt correct. Er wordt een bijdrage via de WMO gerekend. Er geeft geen een gemeente meer een gratis scootmobiel, als je hem al krijgt.

Het is inderdaad verstandiger zo'n ding desnoods tweedehands zelf aan te schaffen, in ieder geval als je al geen bijdrage betaalt voor andere hulp.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 17, 2015 om 00:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Carola,
wat schrijft u een trieste onzin !
Degene waarvoor ik een scoot heb geregeld ontving een model dat voor 4400 euro in de catalogus staat.
Ik weet van iemand die middels een PGB een scootmobiel mocht aanschaffen, en zelfs een vergoeding van 8400 euro kreeg.
U kletst maar wat !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++===============

=carola.83 schreef op dinsdag 17 mrt 2015, 00:14: Bovendien krijg je van de gemeente de goedkoopste, meest gammele, instabiele scootmobiel. Als iemand het geld ervoor heeft, kun je dus veel beter zelf zo'n ding kopen.

tijger1
door tijger1 - Mar 17, 2015 om 00:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vandaar dat die PGB's helemaal uit de klauw lopen.;-))

Cookies
door Cookies - Mar 17, 2015 om 00:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

........Degene waarvoor ik een scoot heb geregeld ontving een model dat voor 4400 euro in de catalogus staat..........

Precies! Waaibomen hout kwaliteit.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 17, 2015 om 00:36
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Carola,
uw antwoorden worden steeds triester.
U z++++ maar wat.

Cookies
door Cookies - Mar 17, 2015 om 00:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT@wimpie: goed hoor, je hebt gelijk: die 'gratis' scootmobiels van de gemeente zijn van superieure kwaliteit.

ma
door manwijf - Mar 17, 2015 om 10:57
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als u op het trottoir rijdt, a.u.b. niet tegen de stroom in rijden. In NL houden we bij voorkeur rechts, al zie ook regelmatig voetgangers dat doen. Ik bedoel dan vooral daar waar het druk is, bv op een markt. Super irritant als je steeds voor de voeten gelopen wordt.

ka
door kaartendraak - Mar 17, 2015 om 14:34
182 Antwoorden / 2 Vragen

>

Okee, ik had het mis, het is niet moet maar mag, ik heb het idee dat dit veranderd is in de loop der jaren. Je mag op het fietspaden en gewone rijbanen, maar.........die laatste zin he, daar zit'em de kneep. Je moet je houden aan de reges van die weg en dat doen die mensen in scootmobielen vrijwel allemaal niet, er zullen enkelen zijn die het wel weten, maar anderen echt niet, die denken dat ze dan voetganger zijn en overal maar voorrang krijgen. En als je ze aanrijdt ben je nog schuldig ook als ze niet eens voorrang hadden. Dus wat mij betreft mogen die regels wel weer terug naar je moet op het voetpad en mag alleen ernaast als de omstandigheden daarom vragen, bijv flink sneeuw op de voetpaden waardoor zelfs voetgangers er niet door komen en op de fietspaden gaan

labren
door labren - Mar 19, 2015 om 13:11
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik rij al jaren in een scootmobiel en ik rij er echt overal mee behalve op de autosnelweg !!!!!

wimmi20
door wimmi20 - Mar 19, 2015 om 13:24
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ben benieuwd naar het merk van uw scoot.
Want op een autoweg mag je uitsluitend rijden als het voertuig sneller dan 50 km/u kan rijden.
Even een opmerking : een autoweg is niet hetzelfde als een autosnelweg.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==================

=labren schreef op donderdag 19 mrt 2015, 13:11: ik rij al jaren in een scootmobiel en ik rij er echt overal mee behalve op de autosnelweg !!!!!