o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 13:13
Auto & vervoer

Slechte Hyundai navigatie (na update)?!

Beste lezers/ mede Hyundai rijders,

Graag vraag ik jullie aandacht voor een zaak waar ik met Hyundai in een jaar tijd niet uitkom. En die niet alleen op mij betrekking heeft, maar nadeel berokkent aan een grote groep Hyundai rijders.

Het betreft de navigatie functie, die door Hyundai (dealer) tijdens een onderhoudsbeurt een jaar gelden ongevraagd is geupdate naar een nieuwe versie en sindsdien praktisch onbruikbaar is.

Hyundai stelt dat het niet mogelijk is de oudere (goed werkende) versie te herinstalleren. Ook geven zij aan dat er veel meer klachten zijn binnengekomen  over de update. Niet alleen van mijn type Hyundai (Tucson zonder BlueLink)  maar ook van andere modellen in hun productlijn.

Er heeft inmiddels uitgebreide correspondentie plaatsgevonden met de nederlandse Hyundai organisatie (welke beschikbaar is, indien gewenst).
Ook heb ik engelstalige pogingen ondernomen de CEO van Hyundai Motors in Zuid-Korea via escalatie mails te betrekken.

Mijn voorstel om als alternatief met een commercieel inruilaanbod te komen heeft een lachwekkend en schandalig resultaat opgeleverd, waar ik niet op ingegaan ben.

Hyundai blijft zich in een jaar tijd verschuilen achter interne procedures, die geen enkel uitsluitsel geven over een eventuele oplossing en een tijdstermijn.

Wat resteert is dat de waarde van mijn vervoermiddel door toedoen van Hyundai en zonder overleg vooraf voor mij flink verminderd is.
Een update hoort een situatie te verbeteren en niet voor een achteruitgang te zorgen ( in de hoop van de leverancier dat de gebruiker sneller op een nieuw model overstapt..?).

Dit is voor mij onacceptabel.
Hyundai heb ik meerdere keren aangegeven de (social)media te benaderen als mijn probleem niet door hun binnen afzienbare tijd werd opgelost.
Dat is de reden dat ik nu Kassa benader met een verzoek om hier in te duiken.

Het issue is:
Heeft een autofabrikant het recht om navigatie functionaliteit zodanig te reduceren in een update, dat het een grote achteruitgang betekent voor de gebruiker?
Kan de gebruiker het recht claimen de oude versie te laten herinstalleren, met behoud van toekomstige kaartupdates?
Kan de gebruiker een commerciële inruil eisen als de fabrikant geen oude versie wil installeren?

[tekst hersteld-redactie]

5914 19 Rapporteer

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 18, 2023 om 14:45
2069 Antwoorden / Vragen

Hoe oud is de auto überhaupt? Na een jaar of drie valt er meestal niet zoveel meer te eisen en krijg je in het beste geval nog een percentage van de waarde van het navigatiesysteem terug en heeft rechten gewoon geen zin.

o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 15:29
5 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn auto dateert van 2019. Het probleem gaat over de navigatiesoftware maar niet over de kaarten. De gebruikersinterface, die in de vorige versie prima werkte, is vervangen door een nieuwe, die het vinden van een bestemming (bijna) onmogelijk maakt. Kortom een grote achteruitgang.

o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 15:35
5 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, het heeft niets met een aflopend abonnement te maken. Het bedieningsgemak is zodanig achteruit gegaan tov een vorige versie dat er niet meer mee te werken valt. Mijn auto heeft geen BlueLink ondersteuning gekrgen van Hyundai en daarom werkt de nieuwe navigatieinterface zeer slecht.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Sep 18, 2023 om 16:11
2069 Antwoorden / Vragen

U kunt natuurlijk alles vragen en eisen wat u wil maar vermoedelijk zal men daar niet in mee (kunnen) gaan en voor een schade van iets van tweehonderd euro ga je niet rechten. Toch de TomTom maar weer tevoorschijn halen of de smartphone ophangen, even aangenomen dat dit dan beter is dan wat er nu overblijft.

rj
door rjw Sep 19, 2023 om 00:55
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Dus je kunt geen enkele bestemming meer invoeren? (Je zegt dat er niet meer mee te werken valt). Ik weet niet of ee navigatie in alle Hyundais hetzelfde is, maar ik had een maand geleden een nieuwe Tucson als huurauto en daar werkte de navigatie prima.

o.
door o.n.tevreden Sep 19, 2023 om 15:24
5 Antwoorden / 4 Vragen

Waarschijnlijk heeft u een nieuwere versie Hyundai gehuurd, die (online) BlueLink faciliteiten had. Mijn Tucson is daar niet van voorzien, hoewel de dealer ten tijde van de aanschaf suggereerde dat mijn zuto daar later van voorzien zou worden. Niet dus.

Als ik nu ingeef als bestemming: "Parijs, Frankrijk" geeft het systeem totale onzin bestemmingen.

Topantwoord

rj
door rjw - Sep 18, 2023 om 14:50
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Wat is precies het probleem? Gereduceerde functionaliteit zegt niet zoveel. Dat zou ook kunnen komen door een abonnement dat slecht voor een bepaalde periode was inbegrepen.

o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 15:39
5 Antwoorden / 4 Vragen

Antwoord op uw reactie staat bij HENKDEZEVENDE. Sorry daarvoor!

Ja
door JannyBoe - Sep 18, 2023 om 15:47
520 Antwoorden / Vragen

Hallo, uiterst merkwaardig natuurlijk dat de functionaliteit van de navigatie door een update van de software achteruitgaat.
Heeft u het met de dealer gehad over garantie?
Tegenwoordig zit er op een Hyundai auto 5 jaar garantie begrijp ik behalve op de audio en navigatie waar 3 jaar garantie op gegeven wordt.
Maar afgezien daarvan lijkt me uw verzoek om het terugdraaien van de update heel begrijpelijk.
Zeker als er (veel) meer Hyundai bezitters hetzelfde probleem hebben.
Meestal komt een auto beter uit de garage dan ie erin ging ;)

Mischien is dit iets om uit te laten zoeken door de redactie van Tros Radar? Of eventueel via de redactie van Kassa van de Vara.
Succes.

o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 16:05
5 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor uw suggestie en support. Ben zeker benieuwd of de redacties van Radar of Kassa hier verder in willen duiken.

ro
door ronny530 - Sep 18, 2023 om 15:50
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Praktisch onbruikbaar is relatief, bedoelt u bediening van de navigatie of dat de gehele navigatie uitgevallen is na de update en dus helemaal niet meer werkt.
De klachten die ik kon vinden gingen meer over het veranderde gebruiksgemak en niet zozeer over de nauwkeurigheid van het navigatiesysteem.
Zo te lezen wil u op basis van die update van de auto af en het inruilaanbod viel u zwaar tegen en wijt dat aan die update van het navigatiesysteem.
Wat is eigenlijk uw doel een oplossing middels een software up of downgrade of een hogere inruilwaarde want blijkbaar bent u het merk Hyundai helemaal zat en wenst de hoofdprijs voor uw auto te ontvangen.

o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 16:23
5 Antwoorden / 4 Vragen

U heeft gelijk het gaat over het gebruiksgemak. Ik kan dat beoordelen met ca 10 jaar Apple bedrijfservaring...

De nieuwe versie is met name geënt op de situatie in de VS. Daar werkt men meestal met postcodes. Geeft men die in, dan werkt het systeem goed. Maar als je nu een stadsnaam ingeeft zonder verdere details (omdat je naar het centrum wil) geeft de software onzin suggesties.
Ik weet ook zeker dat deze versie niet is uitgetest bij Europese Hyundai rijders.

Ik heb bij Hyundai aangegeven dat ik als prioriteit terugwilde naar de vorige versie.
Toen dat onmogelijk bleek heb ik geeist dat zij maar met een commercieel bod moesten komen. Het bod van de dealer was een lachertje, waarvan duidelijk was dat Hyundai er geen enkele bijdrage aan had geleverd.

mahadma
door mahadma - Sep 18, 2023 om 16:04
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Zet via Google Play de gratis en perfect werkende WASE op je smartphone. problem solved. Altijd =up to date, zelfs als er auto op de vluchtstrook staat.

o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 16:31
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ken de alternatieven, maar ik heb een auto gekocht met bepaalde functionaliteit. Als de leverancier na de verkoop een deel van die funktionaliteit sterk vermindert, dan is dat toch reden tot klagen en misschien zelfs onwettig?

mahadma
door mahadma Sep 19, 2023 om 09:03
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Grote woorden, onwettig.

mo
door mof - Sep 18, 2023 om 16:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat moet u niet aan kassa vragen. Als het werkelijk zo'n grote groep mensen is moet u een advocaat zoeken die voor de groep wil procederen bij de rechter.

o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 16:36
5 Antwoorden / 4 Vragen

Dat zou kunnen, maar ik denk dat een mediacampagne effectiever is dan een langdurig gevecht achter de schermen.

ne
door neodutchio Oct 16, 2023 om 08:57
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Het mag dus niets kosten en anderen moeten het oplossen. Gaat zeker lukken.

ju
door juliomariner - Sep 18, 2023 om 16:32
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik neem aan dat het artikel van de volgende link van uw hand komt?

navigatie

Ik heb even gegoogled maar zie niet veel (recente) klachten over het navigatiesysteem van Hyundai.

Is het niet gewoon een kwestie van gewenning? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze een update doen die een totyaal slechte gebruikers ervaring opleveren. Waarom zouden ze dat doen, dfaar is toch geen enkele reden voor?
U kunt de dealer natuurlijk niet een bepaalde inruilprijs voor uw auto afdwingen.
Ik denk al met al dat u geen sterke zaak en heeft en het lijkt me sterk dat Kassa of Radar hier onderzoek naar gaat doen..

o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 16:43
5 Antwoorden / 4 Vragen

Dat komt omdat de meeste mensen dit niet in het openbaar rapporteren, maar dat neerleggen bij de dealer en/of Hyundai.
Hyundai NL heeft via email toegegeven dat er (veel) meer mensen hebben geklaagd over de navigatie update. Trouwens...werkt u voor Hyundai?

mahadma
door mahadma Sep 19, 2023 om 08:59
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Uw laatste regel kunnen alle vrijwilligers van dit forum u bevestigen, wij werken voor alle grote en kleine bedrijven, vooral waar de klacht over gaat. Weer eens zo'n fijne dooddoend antwoord van een vraagsteller.

ju
door juliomariner Sep 19, 2023 om 09:27
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had het laatste stukje van de reactie van TS niet gelezen.
Maar als ik dat soort reacties lees denk ik toch wel. st*k er lekker in.

JMA2
door JMA2 Sep 19, 2023 om 23:27
117 Antwoorden / 2 Vragen

Ts is duidelijk de weg kwijt!

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 18, 2023 om 16:44
7195 Antwoorden / 3 Vragen
o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 16:49
5 Antwoorden / 4 Vragen

Dank, maar de laatste navigatie versies die Hyundai via de sites aanbiedt is de problematische versie, die in mijn auto terecht is gekomen.

pe
door pebk - Sep 18, 2023 om 16:52
581 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kunt u kass zelf benaderen? Het forum is natuurlijk prima om wat reacties te genereren, maar als u de redactie kassa@bnnvara.nl of belbus@bnnvara.nl beter.

o.
door o.n.tevreden Sep 18, 2023 om 16:58
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ga ik zeker doen!

B2
door B22558 - Sep 18, 2023 om 17:58
17 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mijn 2 jaar oude Hyundai Kona Hybrid heb ik ook zo'n dingetje.
Nieuw alles werkte perfect,na 3 maanden trekhaak eronder en gelijk een update gehad.....snelheidslimit niet meer correct weergegeven in het head up display.......volgens de dealer zat het in de update.
Jaar beurt gehad met update het werkte weer.
Nu dit jaar weer een jaar beurt en weer het zelfde probleem......beetje zitten kijken in het menu en bij rij comfort SLW (Snelheidslimiet waarschuwing)  het vinkje weg gehaald en het werkt weer,staat standaard aan maar moet dat bij elke start uit gegezet worden indien ik het werkend wil hebben.
Dus na de update werkte het dus net andersom.
Nu maar hopen dat bij de volgende update het weer normaal werkt.

sw
door swat1500 - Sep 19, 2023 om 00:49
3789 Antwoorden / 0 Vragen

U koopt de auto. De software blijft echter eigendom van de fabrikant. Kennelijk werkt de software na de update voor het gros van de klanten naar behoren.
Daarnaast is een navigatiesysteem handig maar geen essentieel onderdeel van uw auto. Ook zonder navigatiesysteem zal uw auto prima functioneren.
Een navigatiesysteem is een accessoire en die dalen na aankoop zeer snel in waarde.

Bij veel van dit soort systemen is het terugzetten naar een oudere versie technisch niet mogelijk.
Mede gezien de leeftijd van uw auto lijkt mij de kans op een afdwingbare compensatie zoals u die wenst erg klein.

o.
door o.n.tevreden Oct 15, 2023 om 22:37
5 Antwoorden / 4 Vragen

Aan: swat1500, neodutchio, ronny530 Beste "experts", Dank voor jullie reactie. Hier moest ik echter erg om lachen. Als ik naar jullie profielen kijk, zie ik dat jullie je zo'n beetje op alle gebieden profileren als "experts". En vanuit die hoedanigheid commentaar geven. Maar dat commentaar lijkt één doel te hebben: het afpoeieren van de klager met onzinnige argumenten. Het lijkt er sterk op dat de "experts" een commercieel belang hebben om de beklaagde (Hyundai in dit geval) te verdedigen. Als ex-it'er met een langdurige Apple achtergrond op mgt niveau denk ik wat meer ervaring te hebben met bedieningsvriendelijke systemen dan de reagerende "experts". Ik weet voor 99,9% zeker dat de Hyundai navigatie software (update) niet op onwetende gebruikers is uitgetest. Deze troep is door techneuten ontwikkeld, niet uitgetest en door commercie gedreven snel op de markt gegooid. En ik mag daar geen klachten over hebben? Vergelijk het eens met Google Maps. Dag en nacht verschil qua bedieningsvriendelijkheid. En de "experts" vinden de software geen essentieel onderdeel van de autofunctionalieit? Het toont aan dat hun hele reactie met de grootste korrel zout moet worden bezien. Die in gedeclareerde vorm wellicht geld oplevert bij de beklaagde, maar niet in dit forum thuis hoort.

ne
door neodutchio Oct 16, 2023 om 08:07
5156 Antwoorden / 12 Vragen

In dat geval kunt u als ex ict'er met Apple achtergrond op mgt niveau (wat dat dan ook met het verhaal te maken mag hebben) gewoon Hyundai in gebreke stellen. U meent immers dat navigatie van essentieel onderdeel is om de auto goed te laten werken. Dat wat anderen mensen menen en niet in uw straatje past hoeft u niet te geloven, maar bedenk wel dat uw gedachtengang behoorlijk wat geld kan gaan kosten.

o.
door o.n.tevreden Oct 19, 2023 om 19:48
5 Antwoorden / 4 Vragen

Autofabrikanten in gebreke stellen via de rechter? Dat zou u als lobbyist voor de autobranche zeker graag willen.
Dat ik verzeild raak in een procedure a la Volkswagen met de diesel problematiek.
Dacht het niet.
Terechte klachten uiten via media werkt effectiever ( al moet Hyundai dat nog leren inzien)

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 20, 2023 om 16:10
2069 Antwoorden / Vragen

Ik denk het niet, zelfs Apple is na fabricagefouten zelden, en dan pas na een massale regen van klachten, schoorvoetend overgegaan tot het verlenen van de garanties waar mensen gewoon recht op hadden en dan vaak ook niet eens internationaal. Echt, vergeet u aub dat u in dit geval ooit iets gaat bereiken via de media en natuurlijk heeft een gang naar de rechter geen nut voor een paar honderd euro.
Dit wordt ouderwets "verwerken" en u heeft zo te zien een goed begin gemaakt met de boosheid fase maar blijf er niet te lang in hangen.

ne
door neodutchio - Sep 19, 2023 om 09:30
5156 Antwoorden / 12 Vragen

De auto doet nog steeds wat die moet doen. Er is dus niets onwettigs gebeurd, niemand is in gebreke en er kan dus niet ontbonden worden. U kunt dus ook geen onrealistisch hoog bod eisen bij inruil.
U gebruikt enorm veel woorden om eigenlijk te zeggen dat voor u de navigatie lastiger te gebruiken is omdat u niet altijd een postcode of adres wilt invoeren. U wilt naar een centrum van een stad rijden door alleen de stadsnaam in te toetsen. U kunt mij een hoop wijsmaken, maar niet dat u bewust die auto gekocht heeft omdat die juist een navigatie had die dat kon. De auto zal op andere wensen gekocht zijn.
Een navigatie is bedoeld om als hulpmiddeltje dienen om van a naar B te rijden. Dat er ook systemen zijn geweest waar je geen adres of postcode hoefde in te geven is leuk, maar dat is een standaard gebruik van een navigatie.

Als u naar een onbekende stad wil rijden, dan zal u ongetwijfeld dat met een reden doen. Kijk dan eerst vooraf waar u heen wilt qua adres of parkeerplaats en geef die in op de navigatie.

o.
door o.n.tevreden Oct 15, 2023 om 22:44
5 Antwoorden / 4 Vragen

Zie mijn bovenstaande reactie aan SWAT1500

ro
door ronny530 - Sep 19, 2023 om 13:46
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Uw antwoord op mijn gegeven reactie.

"De nieuwe versie is met name geënt op de situatie in de VS. Daar werkt men meestal met postcodes. Geeft men die in, dan werkt het systeem goed. Maar als je nu een stadsnaam ingeeft zonder verdere details (omdat je naar het centrum wil) geeft de software onzin suggesties."

Het lijkt mij meer dat er functionaliteiten aan het systeem zijn toegevoegd want als u nu een plaats intoetst krijgt u suggesties terwijl dat voor de update niet het geval was.
Als die suggesties plaats gerelateerd zijn bijvoorbeeld het centraal station of musea e.d. dan is dat voor veel gebruikers veel handiger dan het adres ingeven.
Als u specifiek naar een adres wil reizen is het handig om de postcode en huisnummer in te toetsen want aan de hand daarvan weet het navigatiesysteem het adres en woonplaats te bepalen en gaat veel sneller dan het adres, huisnummer en woonplaats in te toetsen.
Zelfs mijn IGO navigatie in een aftermarket multimedia systeem geeft bij intoetsen van de plaatsnaam suggesties weer en gebruikt ook de postcode huisnummer optie waarna direct het exacte adres wordt getoond dus daar is niets Amerikaans aan.
U bent gewend dat als u een plaats intoetst geen verdere suggesties krijgt en zodra u die plaats bereikt heeft de navigatie stopt de navigatie bij het bereiken van het centrum.
Super onhandig toch want als u in een taxi stapt en geeft als bestemming enkel de plaats op gaat de taxichauffeur ook vragen stellen want die heeft een exacte bestemming nodig die de chauffeur ook in het aanwezige navigatiesysteem intoetst.

o.
door o.n.tevreden Oct 15, 2023 om 22:45
5 Antwoorden / 4 Vragen

Zie mijn bovenstaande reactie aan SWAT1500

Pi
door Pietvan - Sep 19, 2023 om 14:44
3 Antwoorden / Vragen

Ik heb een Kia Venga die navigatie is ook zeer slecht geeft afslag aan als je voorbij bent of ziet sraten die er niet zijn of via een zandweg .
 zeer slecht ik gebruik een losse navigatie .

ro
door ronny530 Sep 19, 2023 om 15:28
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Uw probleem heeft veelal van doen met een slechte GPS antenne ontvangst waardoor de navigatie even de weg kwijt raakt.
Een goed navigatiesysteem staat en valt met een goede GPS antenne ontvangst want die bepaald uw positie aan de van de dichtsbijzijnde sateliet en als het systeem ooit wel goed heeft gewerkt dan is het zaak om die GPS antenne te laten vervangen want die heeft ook niet het eeuwige leven.

Kn
door Knarfje60 - Oct 15, 2023 om 11:38
2 Antwoorden / Vragen

Mij is het zelfde overkomen na een update bij een onderhoudsbeurt 03-10-2023. Hierbij is ook de navigatie geupdate. MIijn Hyundai Tucson PHEV Premium is nu 2 jaar oud. Als ik een route invoet laat hij mij nu over fietsbruggen en fietspaden rijden. De dealer gaf aan dit probleem niet te herkennen. Ik heb een poging gedaan om de öude"software er op te zetten maar dat lukt niet. Omdat ik dit pas heb ontdekt volgende week terug naar de dealer.
Wordt vervolgt.

rj
door rjw Oct 15, 2023 om 15:18
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Daar valt toch niet veel aan te geloven als je het gewoon kunt laten zien aan de dealer?

o.
door o.n.tevreden Oct 15, 2023 om 21:44
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ik wens u veel succes, maar verwacht er niet veel van. Hyundai en haar dealers sturen Hyundai rijders letterlijk de mist in met hun navigatie update beleid. De Nederlandse Hyundai organisatie verschuilt zich achter Hyundai Europa/ Z-Korea en laat niets meer van zich horen als u er over klaagt. De focus ligt op het uitbrengen van nieuwe modellen en niet op het tevreden stellen van bestaande klanten, die terechte klachten hebben over uiterst gebrekkige navigatie updates.

o.
door o.n.tevreden Oct 15, 2023 om 22:46
5 Antwoorden / 4 Vragen

Zie mijn bovenstaande reactie aan SWAT1500

ro
door ronny530 - Oct 16, 2023 om 13:06
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Voor de duidelijkheid de reactie waar vraagsteller op doelt.

"door o.n.tevreden Oct 15, 2023 om 22:37

5 Antwoorden / 4 Vragen

Aan: swat1500, neodutchio, ronny530 Beste "experts", Dank voor jullie reactie. Hier moest ik echter erg om lachen. Als ik naar jullie profielen kijk, zie ik dat jullie je zo'n beetje op alle gebieden profileren als "experts". En vanuit die hoedanigheid commentaar geven. Maar dat commentaar lijkt één doel te hebben: het afpoeieren van de klager met onzinnige argumenten. Het lijkt er sterk op dat de "experts" een commercieel belang hebben om de beklaagde (Hyundai in dit geval) te verdedigen. Als ex-it'er met een langdurige Apple achtergrond op mgt niveau denk ik wat meer ervaring te hebben met bedieningsvriendelijke systemen dan de reagerende "experts". Ik weet voor 99,9% zeker dat de Hyundai navigatie software (update) niet op onwetende gebruikers is uitgetest. Deze troep is door techneuten ontwikkeld, niet uitgetest en door commercie gedreven snel op de markt gegooid. En ik mag daar geen klachten over hebben? Vergelijk het eens met Google Maps. Dag en nacht verschil qua bedieningsvriendelijkheid. En de "experts" vinden de software geen essentieel onderdeel van de autofunctionalieit? Het toont aan dat hun hele reactie met de grootste korrel zout moet worden bezien. Die in gedeclareerde vorm wellicht geld oplevert bij de beklaagde, maar niet in dit forum thuis hoort.".

Zeer triest om dit te lezen want ik heb zeker geen commercieel belang en het is helemaal niet de bedoeling om vraagstellers af te poeieren.
In een andere reactie gaf u aan dat na de update de zoekfunctie 'zoeken op postcode' of is toegevoegd of als eerste optie verschijnt en u kunt daar blijkbaar niet aan wennen.
Voorts geeft u aan dat dat die zoekfunctie op postcode naar behoren werkt en maakt dat na ingeven van die postcode de bestemming al veel preciezer is en als u ook nog eens een huisnummer kunt toevoegen dan wordt u tot aan het adres begeleid.
In de openingsvraag stelt u ook dat de verandering van functionaliteit volgens u een reden is om de auto in ruilen want die zou in waarde verminderd zijn maar is dat wel zo want u kunt er niet aan wennen maar geldt dat ook voor de nieuwe eigenaar want die weet niet beter dan dat die postcode functie tot de standaard zoekfuncties behoort en het navigeren simpeler maakt.

o.
door o.n.tevreden Oct 16, 2023 om 13:25
5 Antwoorden / 4 Vragen

Succes met uw werkzaamheden bij Hyundai!

ti
door tilpend Oct 16, 2023 om 15:50
132 Antwoorden / 0 Vragen

@ O.N.TEVREDEN werkt u soms bij een concurrent van Hyundai dat u zulke opmerkingen maakt?

(misschien vind u dit een bespottelijk opmerking maar dat zijn uw reacties ook)

o.
door o.n.tevreden Oct 19, 2023 om 18:37
5 Antwoorden / 4 Vragen

@tilpend Leest u nog eens al mijn reacties door, dan kunt u daar uit opmaken  dat ik niet in de autosector werkzaam ben (geweest). U zeker wel?

ti
door tilpend Oct 20, 2023 om 14:06
132 Antwoorden / 0 Vragen

@ O.N.TEVREDEN nee hoor, net zomin als u en alle andere mensen die u, naar hun beste kunnen, een antwoord probeerden te geven. Maar ik ben in ieder geval niet zo'n zielig persoon als u om iedereen maar af te kraken en ervan te beschuldigen om voor Hyundai te werken. Het zal u wel niet bevallen maar niet op elk consumentenforum huilt iedereen mee bij elke klacht.

o.
door o.n.tevreden Oct 20, 2023 om 14:41
5 Antwoorden / 4 Vragen

Ik laat het aan neutrale lezers over om te beoordelen wie gelijk heeft. De zogenaamde "experts", die in iedere categorie pretenderen het gelijk aan hun zijde te hebben (en daarvoor waarschijnlijk betaald worden door de beklaagde...) of ondergetekende.

Voor mij sluit hiermee de discussie met de "experts".

ne
door neodutchio Oct 20, 2023 om 14:52
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als u zo graag de vraag door een echte expert beantwoord wilt hebben, wat doet u dan op een consumentenforum? Ga dan direct naar een jurist.
Tenzij u natuurlijk hoopt op meepraters, maar die gaat u bij een jurist en hier niet vinden. De auto is niet ineens non-conform omdat u niet met de navigatie om kan gaan en zaken verwacht die niet normaal zijn voor het gebruik van een navigatie.

ti
door tilpend Oct 20, 2023 om 15:36
132 Antwoorden / 0 Vragen

Daar gaat u weer met uw kinderachtige gedrag. Natuurlijk worden de forumleden hier niet betaald door Hyundai, doe eens volwassen.

ro
door ronny530 Oct 20, 2023 om 16:09
2784 Antwoorden / 41 Vragen

@ ontevreden als u uw gal wil blijven spuwen doe dat niet dan niet onder mijn gegeven reactie maar in het antwoord veld onder uw gestelde vraag want dan kan iedereen het lezen.