mgeld
door mgeld Nov 3, 2003 om 22:21
Auto & vervoer

Slechte ontvangst autoradio pioneer in opel corsa

Al een hele poos heb ik een slechte ontvangst, sinds kort een zeer slechte ontvangst, met mijn pioneerradio in mijn opel corsa. Laatst heb ik geinformeerd bij een pioneerzaak. Daar zeiden ze het wel vaker gehoord te hebben dat opel corsa's problemen hebben met de antenne en dus met de ontvangst. Mijn vraag is klopt dit wat zij beweren en waar ligt het probleem werkelijk aan.

6373 6 Rapporteer

po
door poelmanh - Apr 16, 2004 om 11:52
13 Antwoorden / 1 Vragen

Het komt vaker voor bij opels.het komt vaak doordat de antenne achter op de auto is bevestig boven op het dak. meestal zt er een breukje in de antenne kabel en is deze ook extreem lang.Wat je kunt doen is een plakantenne kopen en boven de binnenspiegel aan de binnenkant tegen de voorruit te plakken deze antennes kosten ongeveer euro 17.

sj
door sjam - Apr 16, 2004 om 11:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

als er op het dak een zogenaamde 16v antenne staat dan moet deze wel electrisch versterkt worden.kijk bij de antenne ,waar deze op het dak zit,of er een dun draadje meeloopt.op dit draadje moet 12v staan als de radio aan is.als er geen draadje meeloopt probeer dan een antenne versterker gelijk bij de radio.succes

meer484
door meer484 - Apr 16, 2004 om 11:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Dit probleem komt vaker voor. Bij ons thuis staat een Seat Arosa met hetzelfde probleem in combinatie met een Sony radio. We hebben van alles geprobeerd met de 16v antenne maar de ontvangst wordt er niet beterz van. Ik weet niet in welke regio u woont, maar het kan ook te maken hebben met de nieuwe indeling van de zender. Het aantal masten is daarbij ook verminderd waardkkr de ontvangst minder kan zijn.

mgeld
door mgeld - Apr 16, 2004 om 11:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

hoi, inmiddels heb ik een versterker gekocht (op aanraden van de verkoopster bij Halfords). Deze was 11 euro. De versterker is simpel aan te sluiten en de ontvangst is gelukkig weer prima.

be
door beryllium - Aug 18, 2004 om 19:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een vergelijkbaar probleem met een Sony autoradio in mijn
Opel Corsa. Weet iemand waar ik zo'n antenneversterker kan krijgen? Ik
kan hem alleen vinden op Conrad.nl maar om nou €14,- verzendkosten te
betalen voor een apparaatje van €8,- vind ik overdreven. Bij de
Mediamarkt hier in Almere hebben ze een heleboel accesoires voor
autoradio's maar geen antenneversterkers.

se
door servus - May 11, 2005 om 23:30
18 Antwoorden / 27 Vragen

Heb je al een versterker en zo ja werkt het? En geld dat ook voor buitenlandse zenders?

Misschien neem ik er dan ook een.

Groeten servus