Steenslag wordt niet gedekt?
Een jaar geleden werd ik door een jongeman aangesproken op de parkeerplaats bij Ikea in Haarlem om de steenslag ( sterren in mijn voorruit) ter plekke te laten repareren. Ik twijfelde, maar hij overtuigde mij dat het absoluut door de verzekering vergoed zou worden( ik ben in bezit van Aegon verzekerings hulpkaart en heb geen eigen risico ruitreparatie). Gisteren kreeg ik tot mijn stomme verbazing een rekening van
€ 49,95 die we binnen 7 dagen moeten betalen. Na die 7 dagen vervalt de korting ( die mij ook niet duidelijk is) en zeggen ons vooral te betalen anders moeten we ook nog incasso kosten betalen.
Ik heb sterk het idee dat ik erin geluisd ben, maar weet niet goed wat te doen?
De jongeman was verbonden aan Van veen eerste ster reparatie p/a Noorderzand 6/ 8321hx urk flevoland
Wie kan mij advies gegeven?
vriendelijke groet
Marga
bij steeds meer verzekeraars wordt ruitschade alleen nog (deels)vergoed als dit bij een van de bekende autoruitherstel bedrijven gebeurd.
reden is dat de snelle jongens die actief zijn op met name op parkeerplaatsen enorme bedragen declaren bij de autoverzekeraars voor ruitschade herstel.
er wordt dan ook nadrukkelijk geadviseerd om autoruit schade alleen bij de door de verzekeraars aangesloten ruitschade bedrijven de ruit te laten herstellen deze zijn te vinden op je groenekaart
wil je zelf bepalen wie je ruitschade herstelt of de ruit vervangt neem dan altijd eerst contact op met je verzekeraar, als deze toestemming geeft dan kom je niet voor financieele verrassingen te staan.
nog een aanvulling, na je verhaal te hebben gelezen.
neem contact op met de verzekering, en vraag of zij ook een rekening van dit bedrijf tenlaste van u verzekering hebben voldaan het afgelopen jaar
ik krijg de indruk dat zij 2X willen verdienen aan de zelfde schade.
Hoi,
Begrijp je verhaal absoluut niet. Als je ruitschade hebt opgelopen ga je toch niet in op de 1e de beste hersteller uitgerekend op de parkeerplaats van Ikea waar duizenden auto's staan. Als iemand steenslag heeft en sterretjes ziet in de voorruit bel je toch altijd in 1e instantie met de verzekeraar van je auto. Die heeft afspraken met bedrijven die je schade kostenloos herstellen. Nu zit je met de gebakken peren en moet je als een idioot snel betalen want anders dreigt de incasso met nog meer kosten.Typisch een vorm van oplichting.
Heb maar 1 zinvol advies. Doe aangifte en staat er iemand voor je deur om te incasseren bel 112. Betaal nooit. Meld deze acties aan deze partij en je zult zien dat elk dreigement als sneeuw voor de zon verdwijnd.
hoi mevr m
Ook ik heb het zelfde gehad als u ,
dat ik er in trapte om mijn voorruit te laten maken .
Ik kreeg de rekening terug die zij ontvangen hadden van de reparateur
met, u moet deze zelf betalen ,ook ik ben extra verzekerd voor glasschade.
U moet contact opnemen met die gene die ruit gemaakt hebben
en uitleggen kwestie verzekering .
(Dit moest ik doen ),
Een scan of copie maken en deze opsturen/mailen naar reparateur
dit valt onder eigen risico van het bedrijf .
ik heb er nooit meer iets over gehoord
vr groet geertje , ps hier boven mag wel wat vriendelijker worden gereageerd
@m.van ravels
"Ik heb sterk het idee dat ik erin geluisd ben". Kan best eens kloppen.
"€49,95 betalen binnen 7 dagen, anders vervalt de korting". Ze rekenen doorgaans het dubbele. €49,95 is een leuk actie-prijsje.
Als die van Veen eerste ster reparatie niet aangesloten is bij uw verzekeraar, en 't zal wel niet ... bent u het haasje, gevangen in de 'tentjesbedrijven' strik.
Verzekeraar opbellen ...
Ben een poosje terug op de parkeerplaats van een tuincentrum weer eens aangesproken. Heb een sterretje in de voorruit. Vier jaar terug laten repareren door aangesloten ruitschade bedrijf bij verzekeraar. 'T manneke ging er 'vakbekwaam' met zijn vingertje over ... 'moet je gauw ff laten repareren, gaat anders verder hoor'. Echte vakman! De verdere conversatie laat ik maar achterwege ....
nbw,
Heb maar 1 zinvol advies. Doe aangifte en staat er iemand voor je deur om te incasseren bel 112.
Aangifte doen waarvan? Opgelicht? Er is opdracht/toestemming gegeven om een sterretje in het ruit te laten repareren. Dat is gebeurd, dus er is een tegenprestatie geleverd voor het verschuldigde bedrag.
Waarschijnlijk is de parkeerplaatscowboy zo slim om te zeggen dat ruitschade bij een All Risk/casco of WA-plus/BAC verzekering is gedekt onder de verzekering. Dat wordt gedekt door de verzekering, ook bij Aegon. Daar is niets aan gelogen.
Wat hij niet heeft gezegd, is dat de verzekeringsmaatschappij hoogst waarschijnlijk niet de reparatie vergoedt als deze uitgevoerd wordt door een parkeerplaatscowboy. Maar die exacte vraag is niet gesteld.
Op de verzekeringshulpkaart staat ongetwijfeld aangegeven, waar ruitreparatie/vervanging moet plaatsvinden, zodat het onder de dekking van de polis valt.
Er is een reparatie-opdracht gegeven, er is gerepareerd, dus moet er betaald worden.
Vladja
Als je een kale WA hebt is het bij vele niet verzekerd, dus dit had U moeten weten.
Als zij beloven dat Uw maatschappij hun wel betaalde is het hun fout want zij moeten als ervaren herstellers weten welke wel en niet betalen.
Mijn eigen Univé had alleen bij WA+ of Volledig Casco deze dekking en nu is het ook beperkt tot enkele.
Als de man op straat nog niet weet dat mijn verzekeraar het niet vergoed is het zijn probleem.
Ik kan niet zien of deze tent op straat wel of niet is aangesloten, kan ik pas online thuis opzoeken dus zal niet betalen wegens misleiding.
Verder is mijn ervaring dat ook behandelde ramen nog wel eens verder scheuren dus 100% garantie krijg je op straat nooit en bij enkele andere door mijn verzekeraar aangesloten bedrijven wel, dus bij verder scheuren na ster reparatie geen eigen risico voor nieuwe raam!
invalide,
ravels schrijft:
ik ben in bezit van Aegon verzekerings hulpkaart en heb geen eigen risico ruitreparatie)
Jij schrijft:
Als je een kale WA hebt is het bij vele niet verzekerd, dus dit had U moeten weten.
Ruitschade is gedekt. Dus er is geen sprake van een kale WA-verzekering. Als je een kale WA-verzekering hebt, is ruit niet bij vele niet gedekt, nee: het is nooit gedekt.
WA staat voor Wettelijk Aansprakelijk. Een schade, waarvoor je - volgens de wet - aangesproken kan worden, is altijd schade aan een derde toegebracht; nooit eigen schade!
Verder is er een reparatie opdracht gegeven en het werkt is uitgevoerd. Dus moet er betaald. Dat je iemand op zijn mooie blauwe ogen gelooft, wil niet zeggen dat je niet zelf verantwoordelijk blijft.
Vladja
@ Vladja,
Ik vermoed dat je gelijk hebt maar er zijn altijd uitzonderingen bij verzekeraars, dus 100% zeker zeg ik het daarom niet.
Maar iemand die dagelijks sterren verwijderde moet toch een recente lijst hebben van verzekeraars die wel of niet betalen.
De medewerker die beloofde dat het gratis zou zijn heeft dus iets belooft wat hij niet waar kon maken dus laat die medewerker maar eens betalen.
Alleen zit je met het bewijs wat die persoon beloofde, en zorg dat je het bewijs bij hun stop, en als je weer die persoon ziet werken iemand anders laten vragen met getuige, dus geen familie en bij dezelfde fout, en navragen of deze verzekeraar werkelijk gratis is, en stiekem filmen is niet verboden om bewijs te verkrijgen.
Invalide,
Cursus begrijpend Nederlands lezen gaan volgen. Er is niet gezegd dat het gratis is. Dat staat nergens. Alleen dat ruitschade op de polis bij Aegon gedekt is.
Maar als je niet weet wat een WA verzekering inhoudt, kan je beter er geen uitspraken over doen of naar de kapper gaan en die nekharen laten afknippen.
Vladja
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer