Ni
door Niclies Apr 10, 2023 om 22:37
Auto & vervoer

Stellantis

Gaat Kassa nog verder stappen ondernemen,tegen Stellantis,want die woordvoerder,stapte maar lichtelijk over het probleem heen,met ontwijkende antwoorden

2151 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2023 om 22:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen
JMA2
door JMA2 - Apr 10, 2023 om 22:56
117 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vond hem duidelijk genoeg. Als het onderhoud volgens de fabrieks specificaties is uitgevoerd heb je recht op coulancd. Ga je bijv je onderhoud doen bij 60.325 km en het moest bij 60.000km dan heb je pech.
Ik vermoed ook niet dat Kassa genoeg druk uit kan oefenen om dit anders te krijgen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 10, 2023 om 23:25
1768 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Niclies,

Ik raad u aan om deze vraag te stellen aan de redactie van Kassa,klik op de volgende link :

https://www.bnnvara.nl/kassa/over-kassa

Analoog
door Analoog - Apr 11, 2023 om 08:39
137 Antwoorden / Vragen

Kassa kan er bv nog meer aandacht aan besteden en verder houdt het dan op, stappen ondernemen gaat een rechter over, trouwens die woordvoerder vond ik maar een slappeling, dit doet meer kwaad dan goed, want om nu zomaar een auto met 1.2 Pure Tech te gaan kopen....

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 11, 2023 om 13:15
1768 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Analoog,

Ik ben het vaak met u eens ,maar nu gedeeltelijk.

De auto's met de betreffende motor zijn nu niet veel meer waard.

De houding van die woordvoerder was inderdaad hondsbrutaal want hij gaf niet toe ,dat het een productie fout is.

Door nog meer aandacht van Kassa ,kan dit het einde van Peugeot,  Citroën en Opel betekenen ,als zij niet met een passende vergoeding komen voor de gedupeerden.

Echt zonde van zulke ooit mooie merken.....

ju
door juliomariner Apr 11, 2023 om 14:23
1329 Antwoorden / 2 Vragen

@GA u gaat nu toch echt niet beweren dat een of ander behoorlijk slecht bekeken Nederlands TV programma ervoor gaat zorgen dat zo'n enorm concern geen auto meer gaat verkopen?
Als zo'n programma zoveel invloed heeft waarom kopen nog horden consumenten bij dropshitters en schakelen ze malafide sleutelboeren en schoorsteenvegers in.

Analoog
door Analoog Apr 11, 2023 om 18:52
137 Antwoorden / Vragen

Geloof niet direct dat dit het einde van zo'n groot concern gaat betekenen, maar dat er iets niet klopt is een feit en dat mag je gewoon aan de kaak stellen vind ik, wat de gevolgen ook mogen zijn, want mensen betalen tienduizenden euro's voor hun auto, daar mag ook wel iets tegenover staan, die passende vergoeding, zoals je zegt lijkt me meer dan redelijk als je in ogenschouw neemt hoeveel je voor een auto betaald.

ju
door juliomariner Apr 11, 2023 om 19:14
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Het zal best wel dat er iets niet klopt echter daar gaat de media echt weinig aan veranderen. De media gaat snel en telkens moeten er nieuwe onderwerpen gevonden worden. Over een paar weken is iedereen dit onderwerp vergeten. Dit weet dit concern ook. Als je geschoren wordt moet je stilzitten maar daarna kun je weer bewegen.

Analoog
door Analoog Apr 12, 2023 om 12:35
137 Antwoorden / Vragen

Ja, maar dan hoef je nooit weer ergens aandacht aan te besteden, het gaat toch om de bescherming van de consument of moet je dit grote concern gewoon laten lopen en de kleine wel onder de aandacht brengen, vind het meer dan terecht, hier worden veel mensen gedupeerd.

ju
door juliomariner Apr 12, 2023 om 18:25
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Wat ik bedoel is dat u de invloed van zo'n programma zwaar overschat. Vroeger keek iederenn op zondagavond naar Ook dat nog, tegenwoordig kijken er steeds minder mensen naar liniaire tv

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 12, 2023 om 19:51
1768 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Juliomariner,

U onderschat hoe invloedrijk het televisieprogramma Kassa is in Nederland omdat u in Duitsland woont......

Amber praat nu zelfs met ministers en de premier en dit was vroeger niet zo.

ju
door juliomariner Apr 13, 2023 om 10:34
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn woonplaats heeft hier helemaal niets mee te maken.
De slagkracht van een consumentenprogramma is gewoon enorm gedaald.
Vroeger wrongen bedrijven nog in  allerlei bochten om maar niet in zo'n programma te komen.
Nu kan ze het weinig meer schelen aangezien de storm toch snel overwaaid.
Weet u hoeveel jongeren onder de 30 nog naar liniaire TV kijkt, u zult schrikken hoe weinig dit er nog zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 11, 2023 om 13:04
2069 Antwoorden / Vragen

Onwaarschijnlijk, het item is gemaakt de aandacht is gevestigd en de kijkcijfers zijn binnen. Wat is er voor een omroep verder te winnen? De ANWB lijkt meer de aangewezen organisatie om acties te coördineren.

Analoog
door Analoog Apr 11, 2023 om 18:54
137 Antwoorden / Vragen

Als je nu een tv koopt of een auto, je bent beide keren consument en daar komt Kassa voor op en terecht.....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 12, 2023 om 11:15
2069 Antwoorden / Vragen

Daar komen ze voor op als het hun uitkomt en het kijkers oplevert. Niets mis mee maar er kunnen geen rechten aan ontleend worden. Ik zie ze geen actie naar Stellantis organiseren maar jij blijkbaar wel. Kom over twee maanden nog eens vertellen hoe het verder is gegaan.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 12, 2023 om 19:52
1768 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Henk,

Het kan zijn ,dat er een advocaat opstaat,die deze kwestie wilt oppakken.....

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Apr 13, 2023 om 15:43
2069 Antwoorden / Vragen

Je komt niet aan een advocaat om die toevallig opstaat. Je komt aan een advocaat door er een in te huren.

ro
door ronny530 - Apr 11, 2023 om 14:22
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Ik heb het item bekeken en wat die woordvoerder vertelde was zeer helder geformuleerd. Bij aanschaf wordt de koper er al van op de hoogte gesteld dat dit model zoals elke auto regelmatig onderhoud nodig heeft. Hij haalt nog net niet de garantievoorwaarden aan en daar speelt Amber handig op in want wie leest die garantievoorwaarden bijna niemand. Bij elke nieuwe auto wordt een onderhoudsboekje verstrekt waarin de service intervallen vermeld staan en een reeks onderhoudskolommen die door een garage die het periodieke onderhoud pleegt in dat boekje de gedane werkzaamheden op datum en km stand afstempeld. Sec gezien, al zou men de garantievoorwaarden niet lezen weet elke autokoper dat elke auto onderhoud nodig heeft en juist dat onderhoudsboekje zeer belangrijk is voor de eerste jaren garantie en latere verkoop van de auto. Van de gedupeerden die getroffen worden is niet vast te stellen of dat onderhoud ook daadwerkelijk is uitgevoerd en beroepen zich op een ontwerpfout omdat de verwachting was dat de distributieriem nog niet aan vervanging toe was. De woordvoerder adviseerde die gedupeerde kopers om alsnog naar de dealergarage te gaan die op zijn beurt weer contact met Stellantis op kan nemen om tot een oplossing te komen. Met andere woorden de deur is niet definitief gesloten maar gaat pas open als een gedupeerde zich bij een een dealergarage meldt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 12, 2023 om 19:54
1768 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ronny530,

Herinnert u zich nog die sjoemeldiesels van VAG ?

Deze kwestie is vergelijkbaar......

ro
door ronny530 Apr 13, 2023 om 18:15
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Echt niet want dat had niets met onderhoud van doen. Toen het aan het licht kwam wilden kopers financieël gecompenseerd worden want de auto's bleken de opgeven uitstootnorm niet te halen. De auto's die het betrof konden van nieuwe software voorzien worden maar dan ook geen compensatie daar trapten de kopers uiteraard niet in en lieten later door een bedrijfje die een kloon van de sjoemelsoftware had gemaakt weer terug zetten. Niemand die er achter komt en in mijn optiek rijden er nog veel van die diesels met de toenmalige software rond.

Janzegt
door Janzegt - Apr 12, 2023 om 12:50
127 Antwoorden / Vragen

Stellantis levert/verkoopt de motoren aan de autofabrikant, de autofabrikant levert/verkoopt aan de nederlandse importeur en vandaar wordt verkocht aan de dealer.

Leuk dat kassa stellantis uitnodigt, maar je kan op je vingers natellen dat er geen enkele toezegging gedaan komt

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 12, 2023 om 19:56
1768 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Jan,

Stellantis is het "moederbedrijf" .

Klik op de volgende link:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stellantis

Janzegt
door Janzegt Apr 13, 2023 om 11:32
127 Antwoorden / Vragen

Beste GA,

Je hebt gelijk. Dank voor je correctie

jewee
door jewee - Apr 12, 2023 om 13:08
61 Antwoorden / Vragen

Waar gaat dit over??

ep
door eppos - Apr 12, 2023 om 13:23
23 Antwoorden / 0 Vragen

vraagt niemand zich af wat ik denk?
stel je gaat naar de dealer en de riem is versleten en moet vervangen worden en vervolgens krijg je een rekening van ca.1000 euro.
je weet niet dat er een terugroepactie loopt en de dealer vertelt je niets.
je betaald netjes en vervolgens claimt de dealer de reparatie bij stellantis en vang zo de coulance alsnog.

ik zou als gedupeerde bij stellantus navraag doen of zij iets vergoed hebben aan de dealer.
vertrouwen is mooi, zeker weten is beter.
het gaat oom een fors bedrag immers!

fo
door foutjebedankt - Apr 12, 2023 om 13:41
16 Antwoorden / 3 Vragen

Er wordt steeds gepraat over nieuw gekocht en bij een dealer en onderhoud bij een dealer.
Maar velen zullen een auto met dat motorblok gekocht hebben als occassion bij een bovag garage en ook daar het onderhoud laten doen.
Die vallen dus buiten de boot als de fabrikant zich zo opstelt.
Ikzelf heb in het buitenland gewoond en daar een nieuwe peugeot gekocht. Een jaar later terug naar nederland en auto ingevoerd, probleem met de lak. Peugeot nederland scheepte me af met het verhaal dat ingevoerde auto niet onder de fabrieksgarantie viel, dus ook de distributieriem zal dus niet onder de terugroepregeling vallen. Afschuiven afschuiven, is alles wat ze goed kunnen...