Sc
door Schaap2021 Sep 21, 2021 om 14:53
Auto & vervoer

Terubetaling vindt niet plaats

Op 5 sep heb ik een fiets besteld online bij een fietsenzaak in het noorden van het land. Ik kreeg ook betalingsbevestiging. Na een aantal dagen contact gezocht, via mail op 8 sep, wanneer de fiets geleverd zou worden. Fiets bleek niet meer op voorraad en het geld zou binnen 1 a 3 werkdagen teruggestort worden. Daarna is het heel stil gebleven. Geld is nog niet gestort, diverse mails verstuurd, tig x gebeld er wordt niet opgenomen, via contactformulier vraag gesteld, op facebook om reactie gevraagd. Kortom ik krijg geen contact met deze firma. Wat kan ik nog doen, behalve 2 uur rijden om de winkel te bezoeken? Kan ik ze in gebreke stellen of is daar een termijn voor?
Ik hoor het graag! 



4131 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

marita5
door marita5 - Sep 21, 2021 om 15:02
11553 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo Schaap2021 , 

Kan ik ze in gebreke stellen of is daar een termijn voor?

Welke fietsenzaak is dit ? Zijn ze nergens bij aangesloten . 
De ondernemer heeft 14 dagen de tijd om het geld terug te storten .

Zie ook deze voorbeeldbrief , moet u een beetje aanpassen , klik op de rode regel . 

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Sep 21, 2021 om 15:14
16869 Antwoorden / 108 Vragen
11

Hoop niet dat u bij Amslod een fiets heeft gekocht? Mocht het u lukken om de koop te ontbinden: ga naar een fietsenwinkel in uw naaste omgeving: gegarandeerd wel service etc.

Amslod
door Amslod Sep 23, 2021 om 13:04
7 Antwoorden / Vragen

Beste Tenormin,

Vervelend om te lezen. Helaas kunnen wij u op basis van uw naam niet vinden in ons klantsysteem. Om u verder te kunnen helpen ontvangen wij graag uw NAW-gegevens via webcare@amslod.nl.

Mocht u vragen hebben. onze service desk is bereikbaar via 038 20 20 808 (otie 3).

Met vriendelijke groet,
Mirjam van Amslod

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 24, 2021 om 10:34
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Leuk,  Schaap koopt en  Amslod leest maar half.

mo
door mof - Sep 22, 2021 om 12:23
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Als ze u hebben gezegd dat u het geld krijgt teruggestort en het is nog niet gebeurd: aangetekende brief met betalingsherinngering en betalingstermijn van 14 dagen en consequenties noemen van niet betalen, dus incassokosten etc. Daarna ingebrekestelling en geld vorderen via de rechter of zo.

panter22
door panter22 - Sep 22, 2021 om 13:32
6599 Antwoorden / Vragen
0

Misschien had je wat minder moeten bellen of mailen etc.
Als het een goede fietsenzaak is, dan krijg je echt wel je geld terug binnen een redelijke termijn.
Welke fietsenzaak is het? Heb je al gekeken in de algemene voorwaarden?


1paul
door 1paul - Sep 23, 2021 om 09:36
3201 Antwoorden / 0 Vragen
1

u kunt hen een brief/mail sturen met daarin een termijn van 15 dagen dat u uw geld terug wilt en als ze hieraan geen gehoor geven dat u de vordering uit handen geeft aan een deurwaarder....

Iv
door Ivan007 - Sep 23, 2021 om 11:22
47 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wat mankeert er aan Amslot?  Wij hebben hier hele goede ervaringen mee.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 23, 2021 om 16:58
16888 Antwoorden / 202 Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Sep 24, 2021 om 10:35
1389 Antwoorden / 10 Vragen

De Amslot van enkele jaren terug waren inderdaad  bekende in de werkplaats.

 

Nieuwe gezien en die zijn heel veel beter geworden.

Mijn buren hebben ze nu  7 maanden!

Amslod
door Amslod Sep 24, 2021 om 11:02
7 Antwoorden / Vragen

Beste Heremietkreeft,Wij vinden het vervelend om te lezen dat u dit bericht plaatst. Uiteraard doen wij onze uiterste best onze klanten zo goed en snel mogelijk te helpen. We zijn constant bezig met het verbeteren van onze dienstverlening. Naast de luxe reparatieservice aan huis, kunnen klanten bij onze servicepunten door het hele land terecht voor onderhoud en reparatie.Vanzelfsprekend bent u vrij om te kiezen waar u een e-bike aanschaft. Wij wensen u heel veel succes met de zoektocht naar een passende e-bike.Met vriendelijke groet,
Mirjam van Amslod

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2021 om 13:32
16869 Antwoorden / 108 Vragen
1

@Amslod, uiteraard kunt u mij niet vinden in uw klantensysteem. U beantwoord ook de verkeerde, de vraagsteller, Schaap2021. Die heeft problemen met u. En zo te lezen: veel meer mensen hebben klachten. Advies is: zoek in uw klantensysteem of u iemand kan vinden met de naam Schaap. (Ik hoop niet dat dit hier een nickname is). Anders moet de vraagsteller maar weer met u proberen contact te zoeken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 23, 2021 om 16:54
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0
ge
door gewicht - Sep 25, 2021 om 19:34
170 Antwoorden / 1 Vragen
0

Alles goed en wel , maar Schaap had het over een fietsenzaak in het noorden van het land. Hij noemde toch geen naam ?  Waarschijnlijk zijn er meer fietsenzaken in het Noorden waar je fietsen kan bestellen. Naar mening is het gewoon een aanname, die nog aangewakkerd wordt door niet al te snuggere reacties van Amslod.

tenormin
door tenormin Sep 25, 2021 om 21:53
16869 Antwoorden / 108 Vragen

@gewicht, helemaal gelijk. @schaap noemde geen naam. Maar mijn eerste antwoord, waarin ik suggereerde: "Ik hoop niet dat het Amslod, moet bijna wel", anders had @schaap me geen topantwoord gegeven. Niet dat mijn bijdrage nu top was, maar goed. Zo vertaal ik het tenminste.

Ka
door Katindezak - Sep 26, 2021 om 09:28
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hier ben ik heel hard in. 

ik weet niet hoe je met vervoer zit... ik zou op het drukst van de dag de winkel binnen vallen en het verhaal heel hard door de winkel vertellen wat er gebeurt is en waar je geld blijft.. let maar op hoe snel je het krijgt. 

dit is niet hoe je met mensen omgaat. Zij hebben rechten en plichten maar ook als consument hebben we die. Wij hoeven echt niet alles met een smoes te pikken 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ekiem
ekiem - Jun 14, 2024 om 21:25
Vakantie & reizen

Annuleren vacantie

Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler ... Lees meer

het rooie draakje
het rooie draakje - Jun 14, 2024 om 14:52
Geldzaken & recht

Aflossing lening bij Vesting Finance van NN

Onlangs hebben wij een aflosnota bij Vesting Finance opgevraagd om onze lening ( die ze ovegekocht hebben van Nationale Nederlanden ) vervroegd te kunnen aflossen.
Deze is netjes opgestuurd en door ons betaald. We hebben hier verder geen bewijs van gekregen.
Na gebeld te hebben was hun antwoord : Kijk maar op BKR... ( en daar staat hij een maand na inlossen nog steeds op "lopend")
... Lees meer

mathijs_b
mathijs_b - Jun 14, 2024 om 14:47
Geldzaken & recht
Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor bezorgmoment verandert PostNL het tijdstip naar 'zelf afhalen'.

Vlak voor afgesproken bezorgmoment verandert postNL van bezorgtijd 14:10-16:10 naar 'zelf afhalen' bij afhaalpunt. Bij het afhaalpunt vertelden ze dat dit héél veel gebeurt. PostNL doet er niets aan.   Mogelijk is het luceratief voor de bezorger die alles op afhaalpunt dumpt en zo dubbel zoveel pakjes kan "afhandelen".   De verzender kan er niets aan doen en voor post NL wil er n.m.m. nie ... Lees meer