Wi
door Willempie45 May 25, 2021 om 14:25
Auto & vervoer

Ik voel mij opgelicht door Amslod (E-bikes)

Ik kocht bij Amslod twee fietsen met middenmotor en leverde mijn oude e-bikes in voor een korting van € 1400,-. Echter de fietsen voldeden niet in het Limburgse heuvelland, temeer omdat ik hart- en Copd patient ben. Duidelijk aangegeven bij de aankoop. Echter motoren van deze fietsen waren voorzien van een sensor dit reageert op trapkracht, iets wat ik dus veel minder heb. Na overleg werden deze fietsen omgeruild voor fietsen met voorwielaandrijving en deze voldeden beter. Deze waren wel € 500,- per stuk duurder. Ik reageerde daar op en men stelde bij Amslod dat zij ook extra kosten hadden gemaakt en ik dat geld kwijt was. Klacht ingediend bij Klacht.nl. Antwoord van Amslod was dat er geen kosten in rekening werden gebracht voor de ruil maar kreeg toch niets terug. Hierop weer geprotesteerd en gevolg was dat Amslod eenzijdig de overeenkomst opzegde waarop ik stelde dat ik het aankoop bedrag van € 4735,- terug kreeg en mijn oude fietsen of per oude ingeleverde fiets een tegemoetkoming van € 500,- Vervolgens werden de fietsen door Amslod opgehaald en moest ik met de ophaler een formulier van overdracht waarop vermeld stond dat € 5735 zou worden overgemaakt op mijn rekening. Enkele dagen later kreeg ik € 4735,- op mijn rekening en toen ik hierop reageerde kreeg ik te horen dat het bedrag op het overdrachtformulier een typefoutje was. Weer een klacht ingediend echter die werd ook als opgelost gemeld via Klacht.nl. Hierna nogmaals getracht verhaal te halen waarop werd medegedeeld dat mij aankoop bedrag €4035 was geweest en ik dus € 350,- per ingeleverde fiets als compensatie had ontvangen. Hierop de aankoopfactuur opgezonden maar geen antwoord meer gekregen. Slecht zakendoen met Amslod dus. Ik voel mij opgelicht door deze firma of er zit iemand bij hun service-desk die het geld in eigen zak steekt. In ieder geval spreekt deze Thijs van de service-desk niet de waarheid. Hoe kan ik hier verder mee?

7374 3 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 25, 2021 om 14:34
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Willempie45 ,

Hoe kan ik hier verder mee?

Deze vraag heeft u ook gesteld op 10 - 5 - 2021 , lees hier de gegeven antwoorden , klik op de rode regel .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/auto-vervoer/ik-heb-een-vordering-op-amslod-van-eur-1000-maar-krijg-mij-geld-en-gelijk-niet?id=603170

gerbera
door gerbera - May 25, 2021 om 15:31
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Blijkbaar de eerdere antwoorden niet gelezen maar het omruilen is niet bepaald handig geweest. Juist in heuvelachtig gebied is een middenmotor prettiger dan een voorwielmotor. U doet moeilijk over de trapkracht echter ook bij een voormotor moet u kracht zetten.
Het voordeel van trapkracht is dat deze direct reageerd op de druk op de pedalen en de (trek)kracht van de motor daar automatisch op aanpast binnen de gekozen stand. Probleem is echter dat sommige mensen er niet mee overweg kunnen omdat ze maar 2 electrische standen kennen en dat is alles of niets. Neem daarbij dat dit ook met de versnelling gedaan wordt en dan klopt het dat je je het laze...s trapt om tegen een helling op te komen.

Maar dat terzijde lees de reacties op uw eerdere vraag, u ruilt nml gebruikte fietsen in.

Donuts
door Donuts May 25, 2021 om 15:33
1203 Antwoorden / 2 Vragen

En deze antwoorden worden ook niet gelezen. Gokje wagen?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum May 25, 2021 om 18:55
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Oke,  Fles wijn die zwaar over datum is.....

john devries
door john devries - May 26, 2021 om 15:23
219 Antwoorden / Vragen

Waarom je twee fietsen omruild is me een raadsel een fiets lijkt me voeldoende.De reden waarom je ze inruild is ook onzin,want in principe is een fiets met een middenmotor krachtiger en directer.Beide motoren worden aangestuurd door trapkracht en een sensor ,dus er is geen reden voor de verkoper van Amslod om deze fietsen af te raden in tegendeel de fietsen zijn geschikter .De omgeruilde fietsen zijn in principe tweedehands dus is het logisch dat je niet de nieuwprijs terug krijgt ,want ze zijn niet meer als nieuw te verkopen.Mijn inziens doet Amslod niets verkeerd met deze niet kosteloze coulance regeling