Terugroepactie C3
Hallo,
Enkele maanden geleden is mijn C3 nav de terugroepactie bij de Citroen dealer geweest waar er twee schotels zijn geplaatst. Afgelopen weekend brak de rechter voorveer spontaan toen ik de auto instapte. Deze voorveer moet uiteraard vervangen worden. Nu vraag ik mij af of deze reparatie op Citroen valt te verhalen/dan wel onder garantie valt. Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
Alleen C3's uit het bouwjaar 2002 en 2003 kunnen hiermee kampen......
Als het zo is, MOET Citroën de reparatie uitvoeren. Is deze dus al uitgevoerd, en breek opnieuw de ver, moet de garage onder de garantie weer opnieuw de ver vervangen. Als redelijkheide wordt aangegeven dat zo een materiaal "levenslang" , dus niet voor een paar maanden moet uithouden!!!
Bron: mijn eigen Citroën dealer.
m.v.g. Robert
Dank je wel Robert! Goed om te weten dat redelijkerwijs voorveren "levenslang" zouden moeten meegaan. Zit nog even te denken hoe ik dit hard kan maken allemaal, vooralsnog heb ik van mijn garage te horen gekregen dat Citroen niet voor de kosten wil opdraaien!?
Volgens de wet hebben garages een 'resultaatsverplichting'. Dat betekent dat ze verplicht zijn om voor een goed eindresultaat te zorgen. Ze moeten dus een auto goed repareren. Als u niet tevreden bent over de reparatie, dan mag u de garage hier op aanspreken.
Bron: consument Wijzer.....
Vreemd is het dat sommige garage hun eigen regels hanteren!... maar zo functioneer het wel! Ik ben zelfs Citroën rijder al meer dan 30 jaren, en ik denkt niet dat mijn dealer zoiets met mij zou doen!. De zelfde mening heeft mijn zwager met zijn VW garage!. Klanten binding door goede service is goud waard!
m.v.g. Robert
Hebben ze alleen maar de schotels vervangen of ook de voorveren?
Het probleem zit hem geloof ik in de coating zodat er roestwerking optreedt.
Met als gevolg dat de veren zomaar kunnen breken.
Waarschijnlijk was de rechterveer al zover heen dat deze op elk moment kon breken.
Door alleen maar schotels te plaatsen zal dan ook niet meer helpen, die veer wordt daar heus niet sterker door.
Ze hadden bij u gewoon allebeide veren moeten vervangen onder garantie!
Groet, Dirck
Alhoewel een pluimpje van mij Dirk, was ik van mening dat men niet éen ver wisselt, maar 2 tegelijk. (men doet niet een nieuwe band voor bij een versleten, schokbrekers liefst 2 wisselen, en dito bij veren!)
Zou het niet het geval zijn, heeft hij nog steeds aanspraak op vervanging!
m.v.g. Robert
Dag yrboots,
Door peventief schotels te plaatsen heeft de fabrikant juridisch gezien, toegegeven dat er bij de veren sprake is van een konstructie-danwel een materiaal fout. De reparatie dient dus kosteloos te gebeuren en met kosteloos bedoel ik: inclusief arbeidsuren.
Met vriendelijke groet, ReadAC.
De schotels dienen alleen om te voorkomen dat bij een gebroken veer de carroserie op de banden komt (modificatie). Begin dit jaar brak bij mij een veer en binnen een week werden beide veren vervangen. Later kreeg ik ook nog een oproep voor de modificatie en die heb ik toen ook nog laten uitvoeren.
Citroën heeft na een hooghartig zwijgen en ontkennen, door de actie van Kassa de zaken alsnog voortvarend aangepakt,
de modificatie slaat op de schotels zodat de banden niet meer door de voorveer geraakt kunnen worden
noogmaals wat ik eerder al schreef, voor veren en achterveren hebben echt niet het eeuwig leven. van geen een merk.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer