yr
door yrboots Nov 16, 2009 om 10:22
Auto & vervoer

Terugroepactie C3

Hallo,

Enkele maanden geleden is mijn C3 nav de terugroepactie bij de Citroen dealer geweest waar er twee schotels zijn geplaatst. Afgelopen weekend brak de rechter voorveer spontaan toen ik de auto instapte. Deze voorveer moet uiteraard vervangen worden. Nu vraag ik mij af of deze reparatie op Citroen valt te verhalen/dan wel onder garantie valt. Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

4700 19 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Alleen C3's uit het bouwjaar 2002 en 2003 kunnen hiermee kampen......
Als het zo is, MOET Citroën de reparatie uitvoeren. Is deze dus al uitgevoerd, en breek opnieuw de ver, moet de garage onder de garantie weer opnieuw de ver vervangen. Als redelijkheide wordt aangegeven dat zo een materiaal "levenslang" , dus niet voor een paar maanden moet uithouden!!!
Bron: mijn eigen Citroën dealer.

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dank je wel Robert! Goed om te weten dat redelijkerwijs voorveren "levenslang" zouden moeten meegaan. Zit nog even te denken hoe ik dit hard kan maken allemaal, vooralsnog heb ik van mijn garage te horen gekregen dat Citroen niet voor de kosten wil opdraaien!?

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Volgens de wet hebben garages een 'resultaatsverplichting'. Dat betekent dat ze verplicht zijn om voor een goed eindresultaat te zorgen. Ze moeten dus een auto goed repareren. Als u niet tevreden bent over de reparatie, dan mag u de garage hier op aanspreken.
Bron: consument Wijzer.....

Vreemd is het dat sommige garage hun eigen regels hanteren!... maar zo functioneer het wel! Ik ben zelfs Citroën rijder al meer dan 30 jaren, en ik denkt niet dat mijn dealer zoiets met mij zou doen!. De zelfde mening heeft mijn zwager met zijn VW garage!. Klanten binding door goede service is goud waard!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hebben ze alleen maar de schotels vervangen of ook de voorveren?
Het probleem zit hem geloof ik in de coating zodat er roestwerking optreedt.
Met als gevolg dat de veren zomaar kunnen breken.

Waarschijnlijk was de rechterveer al zover heen dat deze op elk moment kon breken.
Door alleen maar schotels te plaatsen zal dan ook niet meer helpen, die veer wordt daar heus niet sterker door.
Ze hadden bij u gewoon allebeide veren moeten vervangen onder garantie!

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Alhoewel een pluimpje van mij Dirk, was ik van mening dat men niet éen ver wisselt, maar 2 tegelijk. (men doet niet een nieuwe band voor bij een versleten, schokbrekers liefst 2 wisselen, en dito bij veren!)
Zou het niet het geval zijn, heeft hij nog steeds aanspraak op vervanging!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag yrboots,

Door peventief schotels te plaatsen heeft de fabrikant juridisch gezien, toegegeven dat er bij de veren sprake is van een konstructie-danwel een materiaal fout. De reparatie dient dus kosteloos te gebeuren en met kosteloos bedoel ik: inclusief arbeidsuren.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@

Ik schreef: Door peventief schotels.....

dat moet zijn:

Door preventief schotels.......

ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De schotels dienen alleen om te voorkomen dat bij een gebroken veer de carroserie op de banden komt (modificatie). Begin dit jaar brak bij mij een veer en binnen een week werden beide veren vervangen. Later kreeg ik ook nog een oproep voor de modificatie en die heb ik toen ook nog laten uitvoeren.
Citroën heeft na een hooghartig zwijgen en ontkennen, door de actie van Kassa de zaken alsnog voortvarend aangepakt,

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

de modificatie slaat op de schotels zodat de banden niet meer door de voorveer geraakt kunnen worden

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

noogmaals wat ik eerder al schreef, voor veren en achterveren hebben echt niet het eeuwig leven. van geen een merk.

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

noog is noch sorry

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het zou leuk zijn als yrboots vertel hoe het verder afgelopen is. Voor iedereen die raad geeft en toekomstige Citroën C3 met hetzelfde heuvel.

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Verwacht niet te veel van citroen verkopen ja, service nee.
Heb slechte ervaaring met citroen ook met de klanten sevice.
Had probleem met de C8 ze wilde nergens van weten.
BB

ve
door verwijderd - Nov 16, 2009 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Update: De garage heeft contact opgenomen met Citroen NL, naar blijkt gaat zoiets via het internet...en reageert Citroen NL dan binnen 24 uur. Deze zijn nog niet verstreken. Citroen NL zelf gebeld: het zou "waarschijnlijk" vergoed worden, eerst contact hebben met de garage. De dealer zou een vergoeding krijgen van Citroen NL via een zgn. " zonemanager"....het eind is dus nog niet inzicht. Trouwens ook contact opgenomen met de consumentenbond, nog geen reactie.
Wil in ieder geval laten weten dat er veel bruikbare tips bij zitten voor het voeren van de noodzakelijke gesprekken met garage en Citroen NL...voel je jezelf toch stuk steviger in je schoenen staan! Het is nog even afwachten...

ve
door verwijderd - Nov 17, 2009 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Update 2: Citroen wil alleen de materiaalkosten op zich nemen, niet arbeidsuren! Hier rekent de garage paar honderd euro voor! (ik heb het nagetrokken, voor het vervangen van 1 veer staat 1.40 (in honderste uur) dus 1u en 24 minuten.
Kans natuurlijk groot dat ik binnenkort met een tweede gebroken veer kom te staan! Ben op het moment behoorlijk pissed kan ik je vertellen. Tel daar de kosten van de huurauto nog bij op! Ik geef me zeker nog niet gewonnen!

ve
door verwijderd - Nov 17, 2009 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dus wel licht aan de horizon yrboots! Wij zijn benieuwd. Het is vervelend als zoiets gebeurd met serieauto's zoals de C3. Zolang het wordt gerepareerd door Citroën NL en gratis, is niks aan de hand hoop ik.
Succes met de auto.
Een C4 coupe VTR+ rijder....
m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 17, 2009 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dus wel licht aan de horizon yrboots! Wij zijn benieuwd. Het is vervelend als zoiets gebeurd met serieauto's zoals de C3. Zolang het wordt gerepareerd door Citroën NL en gratis, is niks aan de hand hoop ik.
Succes met de auto.
Een C4 coupe VTR+ rijder....
m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 15:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Update: Zowel materiaal als arbeidskosten zijn door Citroen NL vergoed!!! Hele opluchting!! Gisteravond de auto weer kunnen halen.....met twee nieuwe voorveren. Hoera!

ve
door verwijderd - Nov 21, 2009 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Proficiat yrboots!
Bedank voor de reactie en succes verder met de C3.

m.v.g. Robert

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer