ma
door marcoo Aug 31, 2011 om 13:13
Auto & vervoer

Uit de trein gezet door conducteur met geldig vervoersbewijs!

Met een GVB 3ster abonnement (zone5700) mag je rondom tussen de Amsterdamse ns stations reizen met de trein. Dat was een van de redenen om dit 1136 euro kostende abonnement aan te schaffen.

Gisteren op de trein van 17.48 van Duivendrecht (=Amsterdam) naar Uitgeest gestapt. Ik moest zoals gewoonlijk in het gangpad gaan staan omdat er geen plaats was. Even na we gaan rijden komt de hoofdconducteur langs. Hij vraagt om vervoersbewijzen en ik laat mijn GVB abonnement zien. Het was geen geldig vervoersbewijs, daarmee mocht ik niet meer met de trein reizen. Om een lang verhaal kort te maken heeft deze man mij behoorlijk voor schut gezet in de coupe en mij er op Amsterdam Amstel uitgezet! Er was niet te redeneren met hem. Hij wilde niet eens de informatie checken.

Ik heb daarop met klantenservice van GVB en NS gebeld en beide vonden het een belachelijke zaak. Mijn GVB abonnement is gewoon geldig. Er ligt nu een dikke brief naar de NS in de brievenbus.

1450 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 13:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mocht dit niet klantvriendelijk opgelost worden, dan kunt u bij de ombudsman voor openbaar vervoer een klacht ingediend worden.
OVloket

Zeer klantonvriendelijke + onprofessionele behandeling gehad door deze werknemer.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad niet zo professioneel, maar iedereen kan wel eens fout zitten toch? 't Zou de NS wel sieren als ze dit ronduit toegeven, en zich niet verschuilen achter slappe smoesjes...

Heb me eerlijk gezegd wel altijd afgevraagd of Duivendrecht nou ook officieel bij de "Amsterdam-stations" hoort. Persoonlijk maakte ik met m'n 3-sterren gvb-abonnement slechts incidenteel gebruik van de mogelijkheid om te trein-reizen van Amsterdam Amstel naar Duivendrecht, en heb nooit een conducteur gezien, maar altijd voelde ik me wel een beetje 'grijs-rijder', omdat ik nergens kon vinden of Duivendrecht ook onder het GVB viel.... Maar nu weet ik het eindelijk ;-).

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 16:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad niet zo professioneel, maar iedereen kan wel eens fout zitten toch?
Klopt. We maken allemaal fouten. Maar als je de machtspositie hebt om iemand niet op de bestemming uit de trein te zetten dan hoor je even na te gaan of je geen fout maakt.

In dit geval wordt iemand de trein uitgezet zonder na te gaan of een fout gemaakt wordt.
Dat vind ik behoorlijk arrogant en misbruik maken van de machtspositie.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op woensdag 31 aug 2011, 16:56:
In dit geval wordt iemand de trein uitgezet zonder na te gaan of een fout gemaakt wordt.
Dat vind ik behoorlijk arrogant en misbruik maken van de machtspositie.

Inderdaad, van mijn kant geen weerwoord hoor. Hopelijk leest desbetreffende conducteur dit forum ook, en schaamt ie zich nu rot ;-).

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

gijssie81 schreef op woensdag 31 aug 2011, 16:41: ... 't Zou de NS wel sieren als ze dit ronduit toegeven, en zich niet verschuilen achter slappe smoesjes... ...
Welke slappe smoesjes?
marcoo schreef op woensdag 31 aug 2011, 13:13: ... Ik heb daarop met klantenservice van GVB en NS gebeld en beide vonden het een belachelijke zaak. Mijn GVB abonnement is gewoon geldig. ...
NS klantenservice is het gewoon met vraagsteller eens.

Ik ben verder niet bekend met alle haltes rondom Amsterdam, maar hier staat waar de kaart geldig is.
Stadsvervoergebied Amsterdam

Tussen Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Centraal en Diemen / Amsterdam Bijlmer ArenA en tussen Amsterdam Zuid, Duivendrecht en Diemen Zuid.

In de stadsregio Amsterdam is de strippenkaart niet meer toegestaan. Wel geaccepteerd wordt:
* Sterabonnement: minimaal 3 sterren, gestempeld met zone 5700.
* Net-Sterabonnement.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2011 om 23:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben verder niet bekend met alle haltes rondom Amsterdam, maar hier staat waar de kaart geldig is.

Stadsvervoergebied Amsterdam

Tussen Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Centraal en Diemen / Amsterdam Bijlmer ArenA en tussen Amsterdam Zuid, Duivendrecht en Diemen Zuid.

In de stadsregio Amsterdam is de strippenkaart niet meer toegestaan. Wel geaccepteerd wordt:
* Sterabonnement: minimaal 3 sterren, gestempeld met zone 5700.
* Net-Sterabonnement.

Diumenge Super!!
Dit zocht ik !! ik kon het nergens vinden.

Het blijkt hard nodig te zijn, want vandaag kwam er weer een conducteur die dacht dat mijn abonnement niet geldig was. Alleen ging hij het navragen bij zijn collega's verderop en ze gingen normaal met mij ingesprek, gingen er zelfs even bij zitten. Kijk.. zo kan het ook.

Maar ik ga het meteen uitprinten!

ve
door verwijderd - Feb 5, 2012 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat bedoel ik dus met conducteurs die dikwijls niet weten hoe ze met de diverse OV-chipkaarten om moeten gaan. Wat een vertoon van zwakte dan om zo'n reiziger dan maar uit de trein te zetten.