snah
door snah Jan 31, 2012 om 19:18
Auto & vervoer

United consumers

Hallo ,

Ik ben al 10 jaar lid van united consumers voor korting op tanken .

Vanaf 2002 tot 2010 was de korting per tankbeurt gemiddeld zo;n 2,40 euro . Na 2010 werd deze korting minder en zeg maar afgelopen 12 maanden lag de korting per tankbeurt tussen de 30 en 50 eurocent . En nooit meer boven de euro !

Nu komt de shell met airmiles ( bonus want ik tank 2 keer per week ) En de pompprijs van shell ligt hier in de randstad altijd lager dan de andere pompen

Waar tank ik nou bij bemande pompen het voordeligst ?

Mvg.
Hans

21692 35 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 31, 2012 om 19:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo snah,

Aangezien de meeste pompen al onder de adviesprijs zitten, krijg je dus vaak maar de gegarandeerde 1 cent korting per liter:

* Gegarandeerde korting
Als deelnemer ontvangt u voor elke getankte liter altijd minimaal 6 eurocent korting per liter. Indien echter het tankstation waar u tankt reeds 6 eurocent of meer korting aan de pomp geeft, ontvangt u de gehele UnitedConsumers korting reeds aan de pomp. In dergelijke situaties krijgt u, bovenop de 6 eurocent reeds ontvangen korting, wel altijd 1 eurocent korting omdat u met UnitedConsumers geen aanspraak maakt op de bestaande spaar- en loyaltysystemen. Zo tankt u, ongeacht de lokale prijssituatie, altijd voordeliger dan andere klanten.

Tanken bij pompen die met een lagere prijs werken is vaak goedkoper (Tango, etc.)

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2012 om 21:47
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom wil je perse bij bemande pompen tanken? Ik zou ze in mijn buurt niet eens weten, behalve "onze" witte pomp, die is en bemand en 8 cent per liter goedkoper; uiteraard geen airmiles.

mo
door monienke - Feb 1, 2012 om 14:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
Ik tank altijd bij Avia Marees en deze pompen in de buurt van Hoorn,
geven altijd 10 cent korting op de advies prijs.
Het zijn pompen met creditkaart of betaalpas.
Tel uit je winst.

cabai
door cabai - Feb 1, 2012 om 14:10
16 Antwoorden / 4 Vragen

Zowel UnitedConsumers als de ANWB (leden) krijgen korting op de benzine €0,05 tot €0,07 per liter dit is een spaarpotje op je rekening, meer zit er voorlopig niet in maar het is wel mooi meegenomen.

sa
door sakespakman - Feb 1, 2012 om 14:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom bemand tanken?
Ik zie dat je graag Shell wilt.
In Zwolle en in Maarssen altijd 12 ct korting bij de onbemande Shell.
Echt goedkoper dan tanken met airmails.

1bernadette
door 1bernadette - Feb 1, 2012 om 14:21
13 Antwoorden / 12 Vragen

Wij tanken bij Tango, weliswaar onbemand. Dit ook omdat ik er bijna langsrijd. Heb ooit informatie ingewonnen bij United Consumers, maar dan moet je nogal wat benzine tanken voor het de moeite waard is om er naar toe te rijden. En dat gaat bij ons niet op omdat wij zoveel mogelijk fietsen en het OV gebruiken.
Bij de Shel tank ik uit principe niet vanwege hun praktijken in landen als Nigeria.

Las laatst weer eens dat rustig optrekken, de voor- en achterruitverwarming niet te lang aandoen bij koud weer en nog een aantal tips als banden goed op spanning, je heel wat benzine kan sparen.

Succes met de vergelijking en het goedkoopste tanken!

jokesk
door jokesk - Feb 1, 2012 om 14:33
50 Antwoorden / 9 Vragen

Zelf heb ik me als een van de eerste bij via UnitedConsumers aangemeld. In het handschoenvaktje van de auto heb ik een overzicht van pompen liggen, aan de grote weg, die zich bij UnitedConsumers hebben aangesloten. (Grote weg en landelijkoverzicht vind je op de site van UnitedConsumers)
Toch blijft het een goed iets als je goed om je heen blijft kijken want er zijn aardig wat pompen met 10 cent korting. Scheelt toch al snel 4cent per liter.
Wij tanken vaar bij de Makro waar je snel 10 cent of iets meer aan korting kunt krijgen.
Zelf heb ik ook al opgemerkt dat in de randstad vaak de pompen goedkoper zijn dan bij ons in Noord Brabant.
Waarom??? Raar toch?

gompy2
door gompy2 - Feb 1, 2012 om 14:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Hier een handige site voor het zoeken van de goedkoopste brandstof bij je in de buurt.

Klik hier

door 10nussie - Feb 1, 2012 om 14:43
8 Antwoorden / 2 Vragen

Bij Firezone krijg je altijd 10 tot 12 cent per liter goedkoper...ik tank daar altijd.

ja
door jank - Feb 1, 2012 om 15:05
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=1bernadette schreef op woensdag 1 feb 2012, 14:21]Wij tanken bij Tango, weliswaar onbemand. Dit ook omdat ik er bijna langsrijd.
Bij de Shel tank ik uit principe niet vanwege hun praktijken in landen als Nigeria.

Uit principe niet bij Shell tanken, maar mogelijk wel restant Shell uit de Tango-pomp halen. Ja, als het om de prijs gaat tellen pricipes niet meer zo zwaar.
In het oosten van het land tank ik altijd onbemand bij Shell, als het zo uitkomt op zaterdag bij een prijsvechter, geeft dan extra weekend-korting. Het omrijden loont, al is het minimaal. Maar soms gniffel ik om mensen, die elders goedkoper tanken, maar de winst verrijden, omdat de pomp niet helemaal op de route ligt.

frederikjp
door frederikjp - Feb 1, 2012 om 15:07
47 Antwoorden / 6 Vragen

Altijd Tango.
Is meestal 5 cent goedkoper dan de rest. Dus laat ik die zegels, airmiles maar links liggen.

er
door ernst39 - Feb 1, 2012 om 15:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik betaal €1,467 maar moet wel 10 minuten rijden om in duitsland te tanken.

lo
door loonenb - Feb 1, 2012 om 15:12
11 Antwoorden / 2 Vragen

ik kijk altijd op de site van tinq en tango want die twee houden elkaars prijzen in de gaten , en verder is de shell onbemand ook vaak goedkoop . maar vandaag alle drie op 1.659 vreemd !

Maar net nog in duitsland getankt 1.539 maar ja dat kan natuurlijk niet iedereen .

lo
door loonenb - Feb 1, 2012 om 15:14
11 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=ernst39 schreef op woensdag 1 feb 2012, 15:10]ik betaal €1,467 maar moet wel 10 minuten rijden om in duitsland te tanken.

Waar als ik vragen mag ? en welke tank ?

jo
door jorisw - Feb 1, 2012 om 15:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=1bernadette schreef op woensdag 1 feb 2012, 14:21]
Bij de Shel tank ik uit principe niet vanwege hun praktijken in landen als Nigeria.

Maar je hebt geen moeite met de arbeidsomstandigheden van de mensen die de onderdelen voor de PC waar je nu op werkt maken?

bu
door bulletje12 - Feb 1, 2012 om 15:31
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ik tank altijd bij Shell in Hattem op dit moment € 1,63,9 dit is een bemande pomp alles krijg je erbij zegeltjes, airmails alles wat je wilt. Deze pomp is gemiddeld altijd 11 cent goedkoper dan de adviesprijs

ta
door tar - Feb 1, 2012 om 15:38
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jank schreef op woensdag 1 feb 2012, 15:05][quote=1bernadette schreef op woensdag 1 feb 2012, 14:21]Wij tanken bij Tango, weliswaar onbemand. Dit ook omdat ik er bijna langsrijd.
Bij de Shel tank ik uit principe niet vanwege hun praktijken in landen als Nigeria.

Uit principe niet bij Shell tanken, maar mogelijk wel restant Shell uit de Tango-pomp halen. Ja, als het om de prijs gaat tellen pricipes niet meer zo zwaar.
In het oosten van het land tank ik altijd onbemand bij Shell, als het zo uitkomt op zaterdag bij een prijsvechter, geeft dan extra weekend-korting. Het omrijden loont, al is het minimaal. Maar soms gniffel ik om mensen, die elders goedkoper tanken, maar de winst verrijden, omdat de pomp niet helemaal op de route ligt.
Beste Jank,

Kuwait Petroleum levert alle brandstof aan Tango en heeft zelf raffinaderijen.

Shell heeft wereldwijd vele tentakels en is 1 van de allersmerigste oliemaatschappij, tevens is Shell meestal duurder, (uitzonderingen zijn er wel maar die zie ik nauwelijks in de Randstad) dan de Tango; uiteraard is het nooit te voorkomen dat soms olieproducten worden aangekocht van een andere oliemaatschappij.

Maar waarom zou je bij Shell tanken als die meestal duurder is dan b.v. Tango?

Wat Gompy 2 al zei: Hier vind je snel de allergoedkoopste brandstof en daar staat Shell vaak niet bij als 1 van de grootste oliemaatschappij in Nederland.

Actieve link: Brandstof-zoeker.nl

Inactieve link:

http://www.brandstof-zoeker.nl/

ja
door jank - Feb 1, 2012 om 15:39
168 Antwoorden / 8 Vragen

Eigenlijk is deze vraag in alle redelijkheid niet te beantwoorden. Wat heeft de vragensteller eraan, te weten, wat een liter benzine in het oosten kost, als hij zelf in het westen woont. Prijzen zijn regionaal zo sterk bepaald. In het algemeen kun je stellen, dat de pomp aan de snelweg duurder is, dan die er een eindje vanaf ligt. En dan moet je net je adressen weten, als het om de lokale pomp gaat.

ta
door tar - Feb 1, 2012 om 15:49
522 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 1 feb 2012, 15:19][quote=1bernadette schreef op woensdag 1 feb 2012, 14:21]
Bij de Shel tank ik uit principe niet vanwege hun praktijken in landen als Nigeria.

Maar je hebt geen moeite met de arbeidsomstandigheden van de mensen die de onderdelen voor de PC waar je nu op werkt maken?

Beste Joris,

Je kunt gewoon opvragen welke computerfabrikant de beste arbeidsomstandigheden hebben en de minst milieubelastende computeronderdelen maken, zie b.v. deze link:

Minst en meest slechte computerfabrikanten

ja
door jank - Feb 1, 2012 om 15:51
168 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=tar schreef op woensdag 1 feb 2012, 15:38][quote=jank schreef op woensdag 1 feb 2012, 15:05][quote=1bernadette schreef op woensdag 1 feb 2012, 14:21]Wij tanken bij Tango, weliswaar onbemand. Dit ook omdat ik er bijna langsrijd.
Bij de Shel tank ik uit principe niet vanwege hun praktijken in landen als Nigeria.

Uit principe niet bij Shell tanken, maar mogelijk wel restant Shell uit de Tango-pomp halen. Ja, als het om de prijs gaat tellen pricipes niet meer zo zwaar.
In het oosten van het land tank ik altijd onbemand bij Shell, als het zo uitkomt op zaterdag bij een prijsvechter, geeft dan extra weekend-korting. Het omrijden loont, al is het minimaal. Maar soms gniffel ik om mensen, die elders goedkoper tanken, maar de winst verrijden, omdat de pomp niet helemaal op de route ligt.
Beste Jank,

Maar waarom zou je bij Shell tanken als die meestal duurder is dan b.v. Tango?

Omdat de Shell onbemand hier doorgaans gelijkgeprijsd is aan Tango. En Tango niet op mijn route ligt. Shell en Tinq liggen voor mij op een steenworpafstand. En Tinq is op zaterdag een cent goedkoper dan Shell.

ri
door ricardo27 - Feb 1, 2012 om 16:09
4 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de Amsterdam regio:
Shell pomp voor Ikea.
Makro (geen pas nodig), contant/pin, 24 uur per dag alleen pin.
Tango
Tankstation Morsch in Badhoevedorp.

Voor Zaandan regio:
Kok
Shell voor de Den Uyl Brug.

le
door lecram66 - Feb 1, 2012 om 17:37
7 Antwoorden / 0 Vragen

de voordeligste bemande pomp is nog altijd de fietspomp

ko
door kor.gron - Feb 1, 2012 om 17:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op athloncarlease.com voer je postcode in en je vind de prijzen van de pompen in jou buurt.

snah
door snah - Feb 1, 2012 om 18:24
654 Antwoorden / 61 Vragen

Dank voor de zinnige reacties .

En geen dank voor de onzinnige reacties

Als ik dus kijk op de site athloncarlease.com ( 29-01 ) is shell de goedkoopste in den haag . Goedkoper dan de onbemande pompen .
En aangezien ik veel tank krijg ik daar in airmilespunten 2 cent per liter . United consumers geeft de laatste tijd maar 1 cent en vaak ook niets want dan is de korting aan de pomp al verrekend ( terwijl die pomp dan toch duurder is dan de shell )

Kreten zoals hier altijd 10 cent korting per liter , slaan nergens op , is gewoon reclame , vergelijk de literprijzen maar .

Gezien het millieu denk ik dat shell het schoonst is , er is wel eens wat fout gegaan in nigeria maar dat wordt dan door shell ( onder druk ) opgeruimd .
Vergeet niet dat de olieleidingen door de nigerianen gesabotteerd worden , niet uit protest maar om illegaal aan olie te komen , en zij geven dan shell de schuld voor de door hun gemaakte vervuiling . De andere olieboeren zijn veel vieser .
Ik herinner mij de ramp met de exon valdes bij alaska = esso
Het gezonken boorplatform in de golf van mexico = bp
En is de olie uit syrie , irak en iran dan "wel " schoon ?

Hans

edrick3
door edrick3 - Feb 1, 2012 om 19:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@snah,

.....United consumers geeft de laatste tijd maar 1 cent en vaak ook niets want dan is de korting aan de pomp al verrekend .....

Je krijgt dus ALTIJD 1 cent!! Zie het eerste antwoord.

Met vr.gr.

snah
door snah - Feb 1, 2012 om 19:37
654 Antwoorden / 61 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 1 feb 2012, 19:12]@snah,

.....United consumers geeft de laatste tijd maar 1 cent en vaak ook niets want dan is de korting aan de pomp al verrekend .....

Je krijgt dus ALTIJD 1 cent!! Zie het eerste antwoord.

Met vr.gr.

Je heb gelijk , is niet terug te vinden in mijn overzicht , dus waarschijnlijk een frauderende pompbediende .

blorong
door blorong - Feb 1, 2012 om 21:37
6 Antwoorden / 0 Vragen

In ons dorp euro 95 € 1,639 ... net over de grens vanochtend € 1,569
Prijzen in Duitsland variëren per dag (soms vaker per dag)
http://www.clever-tanken.de naslaan kan lonen

Nog een vraag:
Gisterenmorgen > gistermiddag + 3 cent
Vanmorgen > vanmiddag - 2 cent
Hoe kan dat ... prijs in het dorp is alweer een aantal dagen stabiel?

br
door brandstofzoeker - Feb 1, 2012 om 21:43
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tar schreef op woensdag 1 feb 2012, 15:38][..] tevens is Shell meestal duurder, (uitzonderingen zijn er wel maar die zie ik nauwelijks in de Randstad) dan de Tango

Wel is het zo dat Shell gemiddeld genomen de goedkoopste is van de 5 grote oliemaatschappijen (Shell, Esso, BP, Texaco en Total).

br
door brandstofzoeker - Feb 1, 2012 om 21:46
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=snah schreef op woensdag 1 feb 2012, 19:37]Je heb gelijk , is niet terug te vinden in mijn overzicht , dus waarschijnlijk een frauderende pompbediende .

Neem even contact op met UnitedConsumers, want dat kan natuurlijk echt niet...

unitedconsumers
door unitedconsumers - Feb 2, 2012 om 11:18
7 Antwoorden / 0 Vragen

Beste heer/mevrouw,

De korting die wordt gegeven is 6 cent op de gemiddelde landelijke advies prijs maar aangezien veel tankstations al een korting geven op deze adviesprijs geeft UnitedConsumers nog altijd 1 cent per liter korting. Dit noemen wij kortingsgarantie van UnitedConsumers.

Nu lezen wij dat u soms maar 1 cent krijgt of helemaal geen korting en dit vinden wij natuurlijk erg vervelend. Wij zouden dan ook graag van u het een en ander vernemen.

Wij verzoeken u vriendelijk een e-mail te sturen naar tanken@UnitedConsumers.com met daarin uw gegevens, het tankstations waar u getankt heeft en wanneer dit is geweest. Wanneer u nog een bon heeft van de tankbeurt mag u deze eventueel mee sturen zodat wij aan de hand van die bon de korting als nog kunnen toevoegen.

Uw bericht wachten wij even af zodat wij voor u het probleem kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
UnitedConsumers

bi
door billbull - Feb 2, 2012 om 11:30
10 Antwoorden / 4 Vragen

voor Almere e.o. raad ik Autoradam aan. Altijd 0,10 - 0,15 voordeliger en lekker snel.

ck
door cko2730 - Feb 2, 2012 om 14:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Goed rondkijken in uw eigen omgeving kan de moeite lonen.Vooral onbemande pompen geven vaak een veel hogere korting dan United Consumers. Ik tankte vandaag bij Esso in Ouderkerk aan de Amstel (niet ver van de Arena) en ik betaalde 164,9, dus 11 cent per liter korting. En zo zijn er zeker meer te vinden.

ma
door marscholl - Feb 3, 2012 om 15:15
90 Antwoorden / 14 Vragen

Maes20, Wuustwezel. Zelfs voor Belgie lage prijzen.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Feb 4, 2012 om 00:41
86 Antwoorden / 6 Vragen

Al vele jaren ben ik ook bij united consumers .

Tanken doe ik omdat het vlakbij is bij BP,helaas doet BP niets aan united consumers !

Als ik kijk/zoek naar specifiek die stations die met united consumers werken ,die alléén Buiten mijn woonplaats zitten,.

Als ik daar gebruik van wil maken en er naar toe rijdt en na tanken weer naar huis ben ik het zg. tankvoordeel alweer kwijt en zelfs nog iets meer dus heeft het voor mij géén nut/zin om daar dan te tanken en heb ik dus NIETS aan mijn kaartje van/met united consumers ! !

st
door stier42 - Feb 6, 2012 om 11:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

goedkoper tanken/ wat dacht U ervan om de regering te dwingen de belasting op de benzine te verlagen! We betalen ruim 1 euro p.ltr,tegenover onze oosterburen 0,50 cent p.ltr... Europese lijnen??,, dan hier ook mee !
Welk een gigantisch melkkoe is die auto . en ,de accijns op genotsmiddelen niet te vergeten,,,,waar blijft dat vele geld toch? Bonussen ?, riante afvloeiregelingen?/na een paar jaar (0ng. 4 jaar o.i.d.)werken in het parlement,,,,levenlange riante uitkering,(femke e.d.) en ook al hebben ze werk ,,,dat geld blijft binnen stromen,.bezuinigen????? laat me niet lachen...Ja wij ,maar deze heren en dames niet ,Echt niet! Soory even een uitwijking op het onderwerp ,:'' waar goedkoper tanken:""