mf
door mfronczek Dec 22, 2015 om 17:19
Auto & vervoer

Valse mail van de NS kost veel geld.

Begin december een mail van de NS gekregen, die er bedriegelijk echt uitzag, voor 2 gratis treinkaarten.Na het beantwoorden van een paar vragen omtrent vertraging, werd gevraagd je 06 nr door te geven om daar de code van de 2 kaarten naar toe te sturen. Helaas heb ik dit gedaan en nu blijkt dat het me iedere keer € 3.-- per sms kost, die ze me regelmatig sturen via de naam 7090-Netsize-300. Geregeld gekeken bij My t-mobile om te kijken of er kosten waren gemaakt. Tot gisteren niet, maar vandaag zag ik tot mijn schrik dat er € 39.-- aan kosten voor deze diensten waren berekend. Gelijk via Mij t-mobile laten blokkeren, maar hoe krijg ik die € 39.-- terug????

16686 13 Rapporteer

hutch
door hutch - Dec 22, 2015 om 17:50
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het zijn internetcriminelen en daar is vaak weinig aan te doen, niet anders dan héél goed opletten wat u doet. Maar u bent niet de enige hoor, ga maar eens googelen.

Klik * hier * ook eens en mogelijk is er wel wat aan te doen.
U kunt ook een papieren verzoek (jaja, dat bestaat nog...) indienen bij T-Mobile, klik daar voor * hier *.

Cookies
door Cookies - Dec 22, 2015 om 18:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat geld ben je kwijt. Voortaan niet meer zo naïef zijn als je het woord gratis ziet staan.

pi
door pieterwolters - Dec 22, 2015 om 19:01
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou de NS jou 2 gratis treinkaarten aanbieden? Als iemand jou op straat zomaar uit het niets iets aanbiedt, vertrouw je die persoon dan ook op z'n blauwe ogen?

re
door red1 - Dec 23, 2015 om 10:23
329 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit reageren op GRATIS !! Niets is gratis !!

killroy
door killroy - Dec 23, 2015 om 10:29
87 Antwoorden / 10 Vragen

Die € 39. krijgt u doodleuk niet meer terug, tenzij u honderden € ros aan advocaatkosten wil maken.

ni
door niceprice - Dec 23, 2015 om 10:56
14 Antwoorden / 1 Vragen

Als dagelijkse treinreiziger was me deze mail ook opgevallen. Echter het ging hier niet om de valide website spoordeelwinkel(.nl) van de NS maar om spoordeel-winkel(.nl), een door de oplichters aangemaakte website met heel bedrieglijk het logo van de NS.
Deze mail is vergelijkbaar met de e-mails die we ontvangen uit naam van bekende supermarktketens of webwinkels die ons cadeaubonnen beloven.  Ook deze e-mail's zijn afkomstig van oplichters.

Omdat ik me mateloos erger aan dit soort mail en als IT-er net even iets meer getraint ben in het spotten van dit soort oplichting, heb ik contact opgenomen met het webhosting bedrijf mkbwebhoster(.com) dat de oplichterssite hoste. Dezelfde zaterdagavond 5 december ben ik gebeld door de eigenaar van mkbwebhoster(.com) die niet geassocieerd wilde worden met oplichting en contact heeft opgenomen met de indirecte klant (lees oplichter) Dr Mailing (o.a. dealsgiftcard(.com)) die ver weg gestopt zit in Willemstad, Curaçao maar ook een adres in Nederland heeft. Deze reageerde niet na 24 uur en daarna is de site door mkbwebhoster(.com) offline gehaald. Echter nieuwe mail lezers werden na het volgen van de link naar een andere website geleid (dynamisch) die identiek was aan de andere oplichtingssite. De naam van de website was echter minder voor de hand liggend.

Ook heb ik de NS en de spoordeel winkel ingelicht maar die reageerde pas veel later met alleen "bedankt voor het melden". Ook mkbwebhoster(.com) heeft met de NS contact gehad en kreeg te horen dat ze er niets tegen kunnen doen.

NS reageert naar mijn mening veel te traag en laconiek op misbruik van hun naam waardoor veel mensen zoals u de dupe zijn geworden.

vr1944
door vr1944 - Dec 23, 2015 om 12:21
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Valt jammer genoeg weinig meer aan te doen.
Als tip : Download de " opgelicht " app  voor dagelijkse
waarschuwingen voor deze oplichterspraktijken

koekeloer
door koekeloer - Dec 23, 2015 om 13:06
562 Antwoorden / 18 Vragen

hoezo, terugkrijgen? Je hebt je toch zelf aangemeld ?

ge
door gerrit.dia - Dec 23, 2015 om 13:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mij is hetzelfde overkomen met een nepactie van AH. Mijn provider heeft dat keurig opgelost:
sms STOP (hoofdletters!) naar 7090. Je krijgt dan een bericht terug, dat ze je nummer verwijderen. Dan bel je je provider om betaal-sms te laten blokkeren.
Als de provider net zo klantgericht is als de mijne, krijg je ook nog je geld terug.
Succes,
Dia Berends

Cookies
door Cookies Dec 23, 2015 om 13:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit topic gaat over een ontvangen MAIL, da's wat anders dan een SMS.

Topantwoord

rufus194600
door rufus194600 - Dec 23, 2015 om 13:22
7 Antwoorden / 10 Vragen

Er is een heel oud gezegde: Niemand geeft iets voor niets!!!!! Een van de eerste lessen die wij van onze ouders meekregen!

gerbera
door gerbera - Dec 23, 2015 om 14:05
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Maar ja het was weer "gratis" en dan kijk je niet verder.

J. Schipper
door J. Schipper - Dec 23, 2015 om 15:56
64 Antwoorden / 30 Vragen

Alle mails die ik zogenaamd van de NS of van  Batavus of van  Ikea of van veel meer bedrieglijk echt lijkende firma's ontvang zijn nep. Nep nep nep. Ik ben heel vaak de uitverkorende die een prijs gewonnen heeft! Echter: dat is nep nep nep. Het zijn allemaal phishing berichten,zonder uitzondering, oftewel bedrieglijk echt lijkende lokkertjes.
Als je zo'n neppert binnenkrijgt, kijk dan eens bij het zogenaamde e-mailadres van de afzender, zie je links bovenaan.  Bij zo'n neppert die ik zogenaamd van Jumbo ontving was de afzender: let op:       jumbo@mx2.jocelyne.net.      Deze afzender verstuurt heel veel van die nepperts. Maar ik ontvang ze ook van heel veel andere afzenders.
Met andere woorden: NOOIT OP INGAAN, NIET OPENEN, DIRECT VERWIJDEREN.
Geef dit door, geef dit door.

no
door noidea - Dec 23, 2015 om 18:29
7 Antwoorden / 3 Vragen

Stomstom, maar mij is hetzelfde overkomen met de NS-mail. Tot nu toe vond ik de sms-jes lastig, maar zie nu dat ik ca. € 26,- kwijt ben geraakt. Allemaal bedankt voor de melding en de adviezen, ik hoop er nu vanaf te zijn.