Ce
door Cel1 Mar 28, 2018 om 22:13
Auto & vervoer

Vergoeding door verzekeraar??

Autoverzekering vergoedt niet mijn schade aan auto door tegenpartij. Omdat ik eigen risico heb van 500 euro nu is mijn vraag klopt dit mag dit ik ben de gedupeerde.
Mijn auto heb ik wel laten maken ad 363 euro. Maar helaas wordt niet vergoedt. Had ik mn auto maar nooit laten maken ik kan dit geld moeilijk missen.

2618 9 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2018 om 22:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt blijkbaar een aanrijding gehad waarbij de tegenpartij de schuldige is? Hebt u die tegenpartij aansprakelijk gesteld? En is de aansprakelijkheid door diens verzekeraar erkend?

Dan zal die verzekeraar, als u de nota opstuurt, maak voor uzelf een kopie, de schade vergoeden.

Waarom zou uw eigen verzekeraar iets uitkeren, als het schadebedrag onder het eigen risico blijft?

ne
door neodutchio - Mar 28, 2018 om 22:19
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Als u een eigen risico heeft van €500,-, moet u tot dat bedrag voorschieten. Deze kosten moet u namelijk zelf verhalen op de tegenpartij.
Uw schade is minder dan € 500,-, dus krijgt u van uw verzekeraar geen geld. Dat is de afspraak die u zelf met uw verzekeraar gemaakt hebt. Dus ja, dat mag.

aurora1
door aurora1 - Mar 28, 2018 om 22:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft laat die dan de tegenpartij aansprakelijk stellen en e.e.a. regelen (let op eigen risico als die dan geldt).

Ce
door Cel1 - Mar 28, 2018 om 22:47
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb rechstandsverxekering ingeschakeld en heeft de zaak doorgestuurd naar 112 schade  en die heeft de zaak afgewezen omdat ik wa plus casco verzekerd ben. Deze zaak speelt al vanaf januari en ik word van kastje naar de muur gestuurd en ik weet nu echt niet meer waar ik zijn moet.
Tegenpartij had schuld erkend.

emcede
door emcede - Mar 28, 2018 om 23:05
960 Antwoorden / 4 Vragen

Even bellen met de verzekeraar van de tegenpartij, zaak uitleggen en dan lost het zich vanzelf op. En een klacht indienen over je rechtsbijstandverzekering, want die hadden dit gewoon voor je moeten verhalen.

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2018 om 23:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Of de tegenpartij schuld erkend heeft is niet van belang, het gaat er om wie aansprakelijk is.

Speel eens op uw poot tegen uw eigen rechtsbijstandverzekeraar, zij moeten die schade verhalen, als de tegenpartij aansprakelijk is. Dat u .WA Casco verzekerd bent is helemaal niet van belang.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2018 om 10:41
16869 Antwoorden / 202 Vragen

(Ook) M.i. blijft uw rechtsbijstandsverzekeraar hier in gebreke. U heeft schade veroorzaakt door een ander en die ander behoort dat te vergoeden. Eigen risico voor u geldt uitsluitend als de schade door u zou zijn veroorzaakt.

Evenwel in eerste instantie lijkt het mij dat ook uwautoverzekeraar zich er van af maakt dus is het mogelijk ook zinvol een klacht in te dienen bij KiFiD

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2018 om 11:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uw rechtsbijstandsverzekering moet actie nemen en u niet doorsturen naar 112.  Dat is een andere organisatie.
Dus uw verzekering achter de vodden zitten.
Ik zou vervolgens overwegen om, als dit afgehandeld is, over te stappen naar een andere - onafhankelijke - rechtsbijstandsverzekering zodra dat zonder kosten kan. Er was eerder een vraagsteller waarbij de rechtsbijstand ook doorstuurde naar 112. Die is toen ook zijn rechtsbijstand achter de vodden gaan zitten. Die 112 is bijv. voor mensen die geen rechtsbijstandsverzekering hebben.

sv
door svdende - Apr 4, 2018 om 16:47
11 Antwoorden / Vragen

Hebben ze al aansprakelijkheid toegegeven? (de tegenpartij) Dan kunt u gewoon bij de verzekeraar van de tegenpartij de claim indienen. Deze zullen gewoon uitbetalen. Als ze dit niet doen een klacht bij het Kifid neerleggen en anders uw rechtsbijstand motorverkeer inschakelen.