sandrie
door sandrie Sep 22, 2012 om 11:28
Auto & vervoer

Vergoeding openbaarvervoer

Mijn kinderen werken beide in de binnenvaart, daarvoor reizen zij op de aflosdagen met de trein van of naar hun schip. Het geld van de trein krijgen zij terug, als ze hun treinkaartje inleveren. Maar wat voor bewijs kan je straks (eind 2013) nog overleggen, als het papieren treinkaartje verdwenen is?
Kan je met zo'n ov kaart überhaupt ergens een 'bonnetje' tevoorschijn toveren?

821 7 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 22, 2012 om 11:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, je kan via een oplaad automaat ook een bonnetje van de laatste transacties printen.

Veel simpeler is natuurlijk een account aan te maken op ov-chipkaart.nl, dan kan je ten alle tijden de transacties/reizen inzien en een overzicht uitdraaien (direct printen, pdf of bestand dat je in excel kan inlezen).

sandrie
door sandrie - Sep 22, 2012 om 16:00
28 Antwoorden / 6 Vragen

Dank je wel diumenge.

We hebben wel 2 anonieme ov kaarten liggen, worden maar weinig gebruikt, maar straks heb je dus echt geen keus.
Ik wist niet dat je bij een oplaad apparaat een bonnetje kon halen, heel fijn dat dat kan, zolang de kaarten nog goed zijn moeten ze dat dan maar op die manier doen, maar als de anonieme ov kaarten verlopen zijn, dan kopen we wel persoonlijke ov kaarten, want via internet uitprinten en alles kunnen bekijken, is natuurlijk nog veel handiger.

Groeten, Sandra

bk
door bkkjourney - Sep 22, 2012 om 17:19
44 Antwoorden / 9 Vragen

let op. Alleen ov chipkaarttransactieoverzichten met zichtbare in-& uitchecklocaties zijn toegestaan

sandrie
door sandrie - Sep 22, 2012 om 18:00
28 Antwoorden / 6 Vragen

bkkjourney, wat bedoelt u met zichtbare in- & uitchecklocaties?

di
door diemenees - Sep 23, 2012 om 15:09
196 Antwoorden / 15 Vragen

allereerst is het NIET zo dat de kaartjes worden afgeschaft-dat is een wijdverbreid misverstand. Ook op elke bus+tram kun je nog-al kost dat soms wel heel wat€€€- een kaartje kopen. Dat zal zeker voor NS ook zo blijven. Kosten declareren doen mensen al zolang die er zijn- zoals boven uitgelegd.
Wat vermoedelijk zal veranderen is, dat de kaarjes die je dan nog kan kopen als los, ook chipkaarten zijn (dat is al lang zo bij metro van GVB en RET), dus met een eenmalig te gebruiken chip erin. Omhuld door gewoon papier.
Als je toch wat vaker (moet) reizen en wil declareren, dan is zoals boven chipkaart kopen (momenteel actie van NS-met korting in de daluren voor 1 jaar maar 25€) en acount aanmaken de beste en voordeligste methode.

diumenge
door diumenge - Sep 23, 2012 om 16:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, het papieren kaartje wordt een wegwerpchipkaart volgens dit bericht. Dus de aanschaf van dat kaartje kan natuurlijk ook gedeclareerd worden.

sandrie
door sandrie - Sep 23, 2012 om 19:37
28 Antwoorden / 6 Vragen

Dank jullie wel voor alle informatie!
Waar ik woon rijdt geen tram of bus, ik had geen idee dat je nog gewoon kaartjes los kan kopen, al zijn die dus blijkbaar duurder dan met de ov kaart zelf.
Een daluren kaart is geen optie, want die is alleen maar geldig tussen 9 uur en 16:00 uur en na 18.30.
Bovendien moeten ze eerst met Veolia en volgens mij geldt zo'n kaart dan niet eens.

Maar nogmaals bedankt!