Vergoeding
Hallo, Ik heb een draaistoel gekocht en deze voldoet niet. Beschadigd en maakt lawaai. Nu hebben ze geen dezefde of vervangende stoel. Willen geen geld terug geven maar een tegoedbon. Deze bon wil ik niet omdat het kopen vanmeubels geen dagelijkse zaak is. Dit kan nog jaren duren en dan worden meubels duurder en waardebon minder waard. Wat moet ik nu doen?
[quote=astra42 schreef op vrijdag 22 feb 2013, 09:56]Hallo, Ik heb een draaistoel gekocht en deze voldoet niet. Beschadigd en maakt lawaai. Nu hebben ze geen dezefde of vervangende stoel. Willen geen geld terug geven maar een tegoedbon. Deze bon wil ik niet omdat het kopen vanmeubels geen dagelijkse zaak is. Dit kan nog jaren duren en dan worden meubels duurder en waardebon minder waard. Wat moet ik nu doen?
U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon, u heeft volgens de wet recht op geld terug.
Ik ga er daabij vanuit dat de stoel kortgeleden is gekocht en buiten uw schuld deze mankementen vertoont.
U kunt de winkel een aangetekende brief sturen. Hier heeft u een voorbeeldbrief
klik HIER
Laat u de zin 'Op korte termijn zal ik het product retourneren.' nog maar weg, eerst de zaak volledig opgelost hebben voordat de stoel teruggaat.
Over welke winkel heeft u het en hoeveel heeft u voor de stoel betaald?
Als u op het forum wilt reageren, naar onderen scrollen in het lichtblauwe vak uw verhaal vertellen en dan op reageer klikken.
Banksteldirect is onderdeel van Lisdy's meubelen en aangesloten bij het CBW. Vermeld in uw brief dan ook dat u, mocht u er met Banksteldirect niet uitkomen, u een klacht bij het CBW zult indienen.
300 euro is wel de moeite waard om flink uw best voor te doen. Als u een rechtsbijstandsverzekering hebt, dan zou u kunnen overwegen die in te schakelen, ook dat kunt u dan in uw brief vermelden.
Begin met een aangetekende brief. U zou het tevens per mail kunnen doen, maar nooit de aangetekende brief overslaan.
Laat op het forum maar weten hoe het afloopt. Misschien komen ze bij Banksteldirect nog 'tot inkeer'.
Een winkel moet u een produkt leveren in nieuwstaat als u hem nieuw heeft gekocht, bij schade moeten ze iets volledig kosteloss herstellen, doen ze dat niet, dan heeft u recht op een nieuwe.
Dag allen,
U heeft mij prima geholpen. Ik heb de stoel ingeleverd en mijn geld teruggekregen.
Hartelijk dank voor uw medewerking
[quote=astra42 schreef op zondag 24 feb 2013, 20:48]Dag allen,
U heeft mij prima geholpen. Ik heb de stoel ingeleverd en mijn geld teruggekregen.
Hartelijk dank voor uw medewerking
Dat is een mooi bericht! Fijn dat u uw geld terug heeft gekregen.
Bedankt voor het terugmelden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer