rv
door rvdh Jun 18, 2007 om 19:04
Auto & vervoer

Verkeerd rijden

Ik ben van plan om een route navigatiesysteem te kopen. Nu wil ik graag weten of mensen wel eens met een navigatiesysteem verkeerd zijn gereden en/of het navigatiesysteem erg veel moeite had met het opnieuw berekenen van een nieuwe route?

773 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer het kaartmateriaal niet up to date is, zijn fouten vaak voorkomend.
Verder moet je altijd op blijven letten met een navigatiesysteem, want borden kunnen zo wijzigen en dan zijn straten doodlopend of eenrichting.
Ook kom je regelmatig ineens een rotonde tegen die niet is aangegeven.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

met verkeerd rijden kan eigenlijk niet , de kaart die erin zit die is belangrijk voor de navigatieuitvoering. Als die te oud is dan doet hij wel zijn werk. U moet ervoor zorgen dat er een updat is waarmee het aparaat kan werken en u naar de eindbestemming leid.

Het opnieuw berekenen van de nieuwe route hebben alle navigatiesystemen wel of geen problemen mee. Het beste is even stil te gaan staan op een plek waar dat mag en daar de navigatie in te stellen. Daarna pas weer wegrijden als deze goed is berekend.

goedkoop is meestal durkoop met de navigatiesystemen.

labswans

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

verkeerd rijden kan wel degelijk. Zo overkwam het mij eens dat ik bij iemand in de auto zat die vertrouwde op zijn navigatiesysteem. Ik zei op gegeven moment: waar we heen moeten is nu links en weer links (ik was er eerder geweest. Het bijgewerkte navsys gaf aan rechtuit en toen rechts??) En ik hoor wel meer voorbeelde zoals met name als er een wegomlegging is etc.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rvdh,

Niet lang geleden is iemand in het Gooi op een drassig weiland met schapen uitgekomen en moest door een tracker uit de modder worden getrokken (aldus de landelijke pers).

Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verkeerd rijden, of de aanwijzingen van het navigatiesysteem bewust negeren is een prima manier om een systeem te testen.
Mijn navigatiesysteem (medion van de aldi) berekent meteen een nieuwe route, Dit komt er op neer dat je eerst de vraag krijgt om te keren, dan via links,links,links en rechts terug naar de oorspronkelijk berekende route en zodra dat echt korter is een totaal nieuwe route.
In het centrum van Kleve in Duitsland kwam hij er ook goed uit. Daar is heel recent de binnenstad overhoop gegooid en de wijzigingen zitten nog niet in welk navigatiesysteem dan ook.
We waren aan het testen vlak bij de grens met Duitsland om te kijken wat hij bij kleine grensovergangen doet. Over de resultaten waren wij ook heel tevreden.

ve
door verwijderd - Jun 18, 2007 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb ruim een jaar een medion navigatie systeem met compleet alle wegen ook de kleine in frankrijk-belgie - nederland-duitsland.
het werkt perfect.je kan instellen op hoofdwegen of hoofdwegen mogelijk of geen hoofdwegen,zo ook met veren en tolwegen.Hij brengt je ook feiloos naar huis.Je kan ook tussen plaatsen invoegen,als je een leuke rit wil maken.Als extra kan je bij medion een tussenapparaatje aanschaffen waardoor je file meldingen krijgt.
Omdat ieder dorp rontondes aanlegt gebeurd het wel eens  dat deze niet op kaart staan,maar dat wijst zich vanzelf.Medion geeft ook regelmatig updates uit ,wel tegen betaling,Verder is de service van Medion nederland geweldig.Je moet ook nooit bij aldi zijn voor vragen.aldi verkoopt ze alleen .een prima navigatie systeem en niet duur.Nooit verkeerd gereden.maar wel goed instellen.
paul

ve
door verwijderd - Jul 18, 2007 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

met een nieuw navigatiesysteem gaat het goed, maar als je ermee gaat rommelen op je computer (programma's erbij zetten, mp3 erop enz.), krijgen veel mensen problemen. Ga er voor, het is ideaal!

ve
door verwijderd - Jul 18, 2007 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb eeb al wat oudere VDO Dayton MS4100 (met eenvoudig scherm)
Wanneer ik al dan niet moedwillig verkeerd rij, dan wordt onmiddellijk een nieuwe route berekend. Afhankelijk van de alternatieven laat "Truus", want zo heet ze ons omkeren of via en andere weg rijden. Dit werkt uitstekend. Wanneer de kaart niet up to date is, kan dat soms wat problemen opleveren. Soms rijden we volgens Truus niet op de weg (nieuwe weg aangelegd naast de oude weg of weg verschoven). Twee keer heeft Truus ons rondjes laten rijden, 1x in Vlissingen en 1x in Barcelona. De truc is om dan weg te rijden van het gebied waarin je zit. Truus pakt dan vanzelf de draad weer op vanf de positie buiten de cirkel en dat ging in ieder geval die twee keer goed