je
door jeanson Oct 5, 2012 om 17:49
Auto & vervoer

Verzekeringen

Is het niet beter om b.v. een verzekering af te sluiten in het buitenland voor de auto i.v.m. btw verhoging. B.v. belgie

736 5 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Oct 5, 2012 om 17:54
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Op autoverzekering wordt geen BTW geheven maar assurantie belasting. Deze wordt inderdaad verhoogd van 9,7 % nnar 21 %. In Belgie is de BTW allang 21%, dus ook daarvoor hoef je dit niet te doen.

Jantje

valerius-2
door valerius-2 - Oct 5, 2012 om 19:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik denk dat je daar niet wijzer van wordt. Dan nog de vraag heeft u een belgie's kenteken.

je
door jeanson - Oct 5, 2012 om 21:27
5 Antwoorden / 5 Vragen

Bij mijn weten doet het er niet toe of je een buitenlands autonummer hebt of zelf buitenlander bent.
Het gaat er omdat je verzekerd bent. Waar staat in de wet dat je,je moet verzekeren in het land waar je woonachtend bent. Groene kaart is bijna in heel europa geldig. Gr w.j.j.

je
door jeanson - Oct 5, 2012 om 21:29
5 Antwoorden / 5 Vragen

Ja jantje je hebt gelijk . Het is assurantiebelasting die omhoog gaat. Gr.w.j.j.

jo
door jorisw - Oct 5, 2012 om 22:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Stel dat het al zou kunnen en we dat met z'n allen massaal gaan doen, dan schieten we er uiteindelijk niets mee op. Er moet dan immers een andere bezuiniging worden gevonden om de begroting enigszins kloppend te krijgen.