Voornaam wijzigen op vliegticket transavia
Door een fout mijnerzijds moet de voornaam van mij gewijzigd worden op het vliegticket van een vlucht op 23 januari 2012,geboekt bij DERTOUR(DLD)
De kosten zijn 135€. Ik vind dit schandalig duur en dit zal dan ook de laatse keer zijn dat ik met transavia vlieg cq boek via deze reisorganisatie.
Als je niet wenst te betalen voor fouten uwer zijds, dan blijf je vanaf nu dus aan de grond. Er is namelijk geen vliegmaatschappij die dit gratis doet (de meeste maatschappijen hanteren een dergelijk tarief als Transavia).
Hallo fmmachiels,
Er wordt altijd voor gewaarschuwd dat de naam op het ticket overeen moet komen met de naam op het paspoort. Dat het zoveel geld kost om deze 'fout' te herstellen is niet anders. Overigens, bij alle andere maatschappijen betaal je ook dat soort tarieven, dus Transavia is daar echt niet uniek in. Kortom, 'boos' zijn op Transavia is niet terecht. Eigenlijk kun je maar op één persoon boos zijn en dat is de persoon die het ticket geboekt heeft....
In ieder geval wel een dure les.
m.vr.gr. Freya
Het maakt niet uit met welke maatschappij u vliegt, van KLM tot Corendon, Martinair, Easy jet, Ryanair; allen hanteren dezelfde voorwaarden. Heb heel vaak stampvoetende mensen op t.v. gezien in serie met Easy jet o.a. en je kunt op je kop gaan staan; bijbetalen moet je.
Hallo fmmachiels,
.....door een fout mijnerzijds.....
dus NIET de fout van Transavia!
.....Ik vind dit schandalig duur.....
Ik ook, maar is helaas niet anders.
Maar zou tóch even informeren of er wel de juiste kosten zijn berekend (of heb je een 'eentje' teveel getypt?). Volgens de Algemene Vervoersvoorwaarden is dit
€ 35.
Lees hier:
Naamswijzigingen Naamswijzigingen kunnen tegen betaling van een vergoeding (zie hierna onder kosten voor wijzigingen) uitsluitend via het transavia.com call centre worden gewijzigd tot 1 uur voor de originele vertrektijd van de vlucht. Het betreft de volgende wijzigingen:
• een andere persoon dan vermeld in de boeking wil reizen. Deze naamswijziging is uitsluitend mogelijk voor een los geboekte enkele reis (een enkele heenreis en een enkele terugreis samen geboekt en in een keer betaald worden niet aangemerkt als twee enkele reizen) of voor de heen- en terugreis indien de persoon zowel de heen- als terugreis overneemt. Het is dus niet mogelijk om voor een deel van de boeking (heen- of terugreis) een naamswijziging door te geven. Als u derhalve zelf gebruikmaakt of zal maken van de heen- of terugvlucht, kunt u de resterende vlucht niet overdragen aan een ander.
• er is bijvoorbeeld sprake van een spellingsfout, maar de persoon blijft hetzelfde.
Let op: Een vluchtwijziging is alleen mogelijk indien de gewenste vlucht op dat moment daadwerkelijk wordt aangeboden. De vluchten van transavia.com worden per seizoen in de systemen gezet. Kosten voor wijzigingen Voor wijzigingen brengen wij u het volgende tarief in rekening:
• Voor wijzigingen via internet geldt het speciale internettarief van 35 euro per enkele reis per persoon;
• Voor wijzigingen via het transavia.com call centre betaalt u het normale tarief van 40 euro per enkele reis per persoon.
• Indien het geldende tarief op het moment van wijzigen hoger is dan het door u in eerste instantie betaalde tarief, betaalt u eveneens het verschil tussen beide tarieven. Het verschil in tarief is niet verschuldigd voor een wijziging van de naam van een passagier wanneer dezelfde passagier deelneemt aan de geboekte vlucht. U ontvangt geen geld terug als het nieuwe tarief lager is dan het oorspronkelijke tarief.
Met vr.gr.
Beste mensen. Bedankt voor uw antwoorden. Nu een update;
Ik heb geboekt bij een duits reisburo n.l, DERTOUR. zij hebben dus een charter van transavia.
op 13 oktober kostte wijzigen 99€ Ik zeg doen!
op14 oktober kostte het 132€
eveneens op 14 oktober plotseling 218€ Ik zeg bekijk het maar.Transavia staat hier dus buiten en kunnen ook niets voor me doen.
Wel kontakt gehad met hun callcenter waar een vriendelijke mijnheer het met mij eens was dat dit absurde bedragen zijn.
De situatie uitgelegd en hij zij mij dat het geen probleem zou opleveren bij inschecken. De roepnaam is voldoende.
Ik hoop dat anderen er hun voordeel mee kunnen doen in soortgelijke gevallen.
Nogmaals hartelijk dank voor uw reakties.
fmmachiels,
...waar een vriendelijke meneer het met mij eens was dat dit absurde bedragen zijn. De situatie uitgelegden hij zei mij dat het geen probleem zou opleveren bij inchecken, de roepnaam is voldoende[/i......
En toch hoop ik van harte dat u op 23 januari 2012 niet voor een onaangename verrassing komt te staan, omdat die vriendelijke meneer het mondeling met u eens was. Of heeft u het zwart op wit?
die 100EUR extra kunnen dus heel goed komen omdat die lage prijs niet meer beschikbaar was ten tijde van herboeking/correctie-LEES die voorwaarden precies! En het reisburo zal er ook wel wat aan commissie op toeleggen als het niet in 1e instantie hun fout was.
Het verschilt WEL hoe airlines met kleine fouten omspringen-die hele lage prijzen van RYAn en EASY mieten ze toch ergens vandaan halen. Ook kan bij sommige airlines een goed reisburo nog wel wat bereiken. Verder is het natuurlijk wel raar om als NLer bij een DUits reisburo een NL airline te boeken.
laatste update;
Enig juiste antwoord is van Edrick3.
Via het callcentrum van Transavia.com 80 € betaald voor 2 wijzingen (heen- en terugreis.
Je krijgt het nieuwe e-ticket (e-mail ) binnen 10 min. toegestuurd.
Wat die duitsers vroegen is absurt
Bedankt Edrick3
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer