de
door dede0 Oct 6, 2016 om 19:27
Auto & vervoer

Vrijwaringsbewijs onvindbaar. Kan ik mijn auto nu niet aan de dealer verkopen?

Hoe en waar ik ook zoek, het vrijwaringsbewijs voor mijn OpelCorsa kan ik niet vinden. Kan ik de auto - ik ben 87 en te onzeker geworden - nu niet verkopen?

1657 7 Rapporteer

getty
door getty - Oct 6, 2016 om 19:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U krijgt toch pas  een vrijwaringsbewijs als u de auto verkoopt?

tenormin
door tenormin Oct 6, 2016 om 19:36
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat @dedeo deel III bedoelt, ik wel tenminste.

tenormin
door tenormin - Oct 6, 2016 om 19:34
16850 Antwoorden / 108 Vragen

blog.geld.nl/autoverzekering/vrijwaringsbewijs-kwijt

Misschien dat dit u enige opheldering kan geven? Hoop het wel. (Heb ook geen idee waar ik het heb). ;-)

Kan er weer iemand zo lief zijn om de link leesbaar te maken? Lukt alweer niet. ☻

vd
door vdlieuw - Oct 6, 2016 om 19:35
211 Antwoorden / 6 Vragen

Als u de kentekenpapieren gewoon heeft kunt u de wagen toch normaal verkopen ?
Vrijwaringsbewijs krijgt u dan van koper, particulier als deze auto op naam wordt gezet
en bij een garage als de auto in de handelsvooraad wordt opgenomen.
Het vrijwaringsbewijs (het woord zegt het al) vrijwaart u na de overdracht voor schades, boetes enz. diie mogelijk
na de overdracht nog met de auto begaan worden.

emcede
door emcede - Oct 6, 2016 om 19:38
960 Antwoorden / 4 Vragen

Als u de eigenaar bent van de auto, heeft u geen vrijwaringsbewijs! Deze krijgt u juist pas als u de auto verkocht heeft. U krijgt deze van de garage aan wie u de auto verkoopt of, wanneer u aan een particulier verkoopt, als de auto op de naam van de koper wordt overgeschreven. Het vrijwaringsbewijs is het bewijs dat u NIET meer de eigenaar bent; het 'vrijwaart' u van alle aansprakelijkheid rondom de auto. Vergeet na de verkoop niet een kopietje naar uw verzekeraar te sturen en de verzekering stop te zetten.

Cookies
door Cookies - Oct 6, 2016 om 19:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het klopt helemaal dat u het vrijwaringsbewijs niet kunt vinden, want die heeft u niet. Die krijgt u van de dealer die uw auto koopt.

Hoe en waar ik ook zoek, het vrijwaringsbewijs voor mijn OpelCorsa kan ik niet vinden

tenormin
door tenormin Oct 6, 2016 om 19:59
16850 Antwoorden / 108 Vragen

oh, wat een geluk....

aurora1
door aurora1 - Oct 6, 2016 om 20:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u deel III bedoelt dat u nodig hebt om een auto over te laten schrijven, dan kunt u een nieuwe versie aanvragen bij de RDW
Lees hier e.e.a. eens door hoe dat te doen (rode regel aanklikken): https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Online-nieuwe-tenaamstellingscode-aanvragen.aspx
Lees eventueel ook nog e.e.a. dat in de linkerkolom op die pagina staat.

ro
door ronny530 - Oct 6, 2016 om 20:31
2796 Antwoorden / 41 Vragen

Als u de kopie deel 3 van uw auto niet meer kan vinden dan hoeft dat geen probleem te zijn want de dealer kan u er mee helpen om met uw toestemming een nieuwe aan te vragen. Een vrijwaringsbewijs kunt u niet hebben omdat u die pas krijgt als u de auto verkocht heeft zodat u niet meer aansprakelijk bent voor de auto.