fa
door fangio Jun 6, 2016 om 22:24
Auto & vervoer

Waar kunnen we in Europa onze auto verzekeren tegen een normaal tarief?

Nu we weer voor een vette bonus moeten opdraaien voor de graaiers vraag ik mij toch af of het mogelijk is om de auto te verzekeren elders in Europa. Wellicht dat Kassa of de Consumentenbond dat eens zou kunnen uitzoeken. Hebben wij als gewone man ook eens wat aan Europa net zoals de z.g. politici in Brussel. Ik zit niet te wachten op een energiezuinige stofzuiger!

1584 9 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Jun 6, 2016 om 22:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Dat kan ook gewoon in Nederland zelf; 'De Nederlanden van Nu'. Als extra bonus ze versturen helemaal geen post :-).

hutch
door hutch - Jun 6, 2016 om 22:42
4521 Antwoorden / 29 Vragen

De Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen verplicht een bezitter van een motorrijtuig, welke in Nederland in het kentekenregister staat ingeschreven, daarop een verzekering af te sluiten en wel bij een schadeverzekeraar die ingevolge de Wet op het financieel toezicht in Nederland zijn bedrijf in de branche Aansprakelijkheid motorrijtuigen mag uitoefenen.

Dus u kunt niet zomaar in het buitenland bij een onbekende maatschappij een verplichte verzekering afsluiten.

akkerdistel
door akkerdistel Jun 6, 2016 om 23:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Ja maar wat hebben we dan eigenlijk aan één Europa, oh wacht eens eventjes..

Gerry1969
door Gerry1969 - Jun 6, 2016 om 23:18
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat vindt u een normaal tarief?  Type auto, aantal kilometers,  woonplaats, aantal schadevrije jaren, uw rij-verleden.
Al deze zaken zijn van invloed op uw premie.
Diewilik

hansje klein
door hansje klein - Jun 7, 2016 om 00:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Terwijl u deze vraag stelt, krijgen de autoverzekeraars druk van De Nederlandse Bank, dat de autoverzekeringen te goedkoop aangeboden worden en niet meer kostendekkend zijn........de polis mòet duurder om niet nog meer verlies te maken.

Verhuis en verzeker uw auto in het land van uw goedkopere dromen.....en wacht vooral niet op de voordelen van een Europa. De eerste verzekeraars zijn al overgenomene of in de aanbieding en die investeerders zijn ècht de enigen die iets kunnen verdienen met verzekeringen in een ander land.

Dus hier verzekeren en tegelijkertijd een aandeeltje verzekeraar kopen is de enige kostensparende oplossing.

holstein
door holstein - Jun 7, 2016 om 08:27
922 Antwoorden / 16 Vragen

Verzekeringmaatschappijen zijn er net zo goed als ieder ander bedrijf om winst te maken en als hun jaarrekening niet klopt gaat voor iedereen gewoon de prijs omhoog en dan kunnen we hoog of laag springen, maar we hebben er mee van doen.
Supermarkten verhogen bijna wekelijks de prijzen, alleen gaat wat geleidelijker met kleine bedragen, maar het verhaal is hetzelfde, we moeten het gezamelijk ophoesten.

costnix
door costnix - Jun 7, 2016 om 18:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt ook de GEEN auto kopen, die hoeft niet verzekerd te worden.

me
door mein33 - Jun 7, 2016 om 18:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@fangio,

U doet net voorkomen of de graaiers alleen in Nederland aktief zijn.
Voorbeelden te over waarbij het er in het buitenland nog veel erger aan toe gaat en niet alleen bij de verzekeraars.
Overigens, de grootste graaiers zijn de politici die namens het Nederlandse volk in de Europese comissie/parlement zitten.
Als u daar eens op Googeld gaat er misschien wel een beerput voor u open, maar het is wel allemaal legaal.

jo
door jorisw - Jun 7, 2016 om 19:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gaan we nu een beetje creatief shoppen uit de EU? We willen toch zo graag zelfstandig blijven zonder bemoeienis van "Brussel", maar als dat even niet uitkomt moet het Europees geregeld worden....

Maar dit zou prima opgelost kunnen worden in Europees verband door nu eindelijke eens echt voor een Europese eenwording te gaan. Perfect voor de concurrentie (verwacht er in dit geval overigens niet al te veel van, want in veel landen zijn autoverzekeringen duurder dan hier).

Ma
door Mat Matheij - Jun 8, 2016 om 12:02
986 Antwoorden / 3 Vragen

Er is genoeg over te doen geweest. De autoverzekering gaat omhoog. De reden is niet het aantal schademeldingen alsook de 'blikschade' maar het feit dat er meer een beroep wordt gedaan op letselschade welke klaarblijkelijk thans de grootste onkostenpost vormt voor de verzekeraars. Voor het overige kunt U terecht op diverse vergelijkingssites.