dj
door djurovski Jul 15, 2005 om 23:45
Auto & vervoer

Waaraan kan ik zien of het een snor of een brommer is?

waaraan kan ik zien of het een snor of een brommer is?

Ik heb een 2ehands snorscooter gekocht maar ik twijfel of het ook een snor is. Weet iemand ook of je het ergens anders dan aan het oranje plaatje kan zien of dat ook zo is.

Bvd Pascal

7235 13 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Jul 22, 2005 om 12:59
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Pascal,

De kleur van het verzekeringsplaatje verraadt of het een snorfiets (oranje) of een bromfiets (geel) is. Maar buiten de verzekringsplaatjes is het verschil soms niet goed te zien inderdaad.

Aan de cylinderinhoud kun je ook niet veel aflezen. Wettelijk mag de cylinderinhoud echter in beide gevallen maximaal 50 cc zijn. Voor snorfietsen is de inhoud in de praktijk minder dan de bromfiets, maar dat hoeft niet per se.

De snorfiets kan/mag (in oorspronkelijke staat) niet harder gaan dan 25 km/h, terwijl een bromfiets een maximum mag/kan hebben van 45 km/h. Dat maakt uiteindelijk het verschil.

Brynnar

hutch
door hutch - Aug 1, 2005 om 09:39
4521 Antwoorden / 29 Vragen

@ Brynnar, je bedoelt vast en zeker het kunstof plaatje (of een sticker) op het voorspatbord en niet het verzekeringsplaatje (achterop)....

Hutch

brynnar
door brynnar - Aug 1, 2005 om 09:49
1782 Antwoorden / 27 Vragen

@ Hutch, je hebt gelijk, ik bedoel de kunststof plaatjes voorop. Soms worden deze echter ook verzekringsplaatjes genoemd in tegenstelling tot het kenteken achterop.

Brynnar

boldymann
door boldymann - Aug 1, 2005 om 09:50
49 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi

je kunt het beste als er geen plaatje opzit 9dat zal wel nie) het even navragen bij een verzekering voor brommer, of bij een goede brommerdealer!! Die kunnen dat nakijken via het nr. op het frame!!!

S6 en De Groente Dave

willemo_1
door willemo_1 - Aug 1, 2005 om 10:24
167 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens naar een politiebureau en zij kunnen je waarschijnlijk wel vertelllen of het een snorfiets of een bromfiets is.

M.vr.gr.
Willem

be
door berkenblad - Aug 1, 2005 om 17:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een snorfiets kan echt niet sneller dan ong. 25 km per uur.

 Bij een ouderwets type moet je starten door aan een touwtje te trekken.

Succes er mee,

Een oude snorfietser.

door 22franj57 - Aug 1, 2005 om 17:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn al veel antwoorden gegeven maar het goede zit  er  net bij.

Iedere in Nederland  gekeurde bromf-snorfiets krijgt  een nummer. Dit  nummer  begint  met  een letter van A tot Z.

Er is  een afspraak gemaakt dat sommige  letters zijn bestemd voor bromfietsen en andere  letters voor  snorfietsen.

Dit is het  enige waaraan men in een oogopslag  kan zien of het een originele bromfiets of snorfiets is.

Deze Letters kan men opvragen bij de vakhandel of bij ieder politie bureau  in Nederland.

hell-rider
door hell-rider - Aug 1, 2005 om 18:22
573 Antwoorden / 0 Vragen

Pascal, misschien hieraan?

.

Maar via het chassisnummer moet het lukken om het te achterhalen.

Succes verder, WillemG

de
door demy19 - Aug 1, 2005 om 18:43
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is eigenlijk heel simpel. Elke brom- of snorfiets die in Nederland op de weg mag rijden moet zijn voorzien van een zogenaamd "goedkeurnummer". Dit goedkeurnummer wordt voor elk type brom- of snorfiets verstrekt door het RDW.

Een bromfiets is te herkennen als het goedkeurnummer begint met de letter B, A, L, K of P

Een snorfiets begint met de letter R, U, S, V, of W.

Brom- of snorfietsen die nu nieuw in de winkel verkocht worden kunnen zijn voorzien van en zogenaamd "europees goedkeurnummer". Dit nummer begint met E3/ . . . . . . . . .

Helaas is aan dit europeese goedkeurnummer niet te zien of het een snor- of bromfiets is. Je zult dan met je brom- cq snorfiets of goedkeurnummer naar een politiebureau gaan,zodat de politie in hun database, genaamd Bromtotaal, kan zien wat het is, of neem contact op met de RDW in Veendam.

Veel succes.

orgelmuts
door orgelmuts - Aug 2, 2005 om 13:30
632 Antwoorden / 58 Vragen

Je kan inderdaad aan het oranje plaatje zien of het een snorfiets betreft, en anders merk je het wel aan de snelheid.

Bij twijfel zou ik altijd navraag doen, óf bij de politie, óf bij een erkende fietsenzaak.

Vriendelijke groeten, Wilma.

ro
door rockangel - Aug 5, 2005 om 22:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi demi

wat bedoel je met het goedkeurnummer ? en waar kan ik die vinden, ik heb alleen een frame nummer in mijn brommer staan.

de
door demy19 - Aug 6, 2005 om 07:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

In de buurt van het framenummer staat als het goed is het goedkeurnummer. Dit begint met een rondje met daarin de letters NL gevolgd door een letter en 4 cijfers ( in het geval het een wat ouder voertuig is) Is het een gloednieuwe dan kan het ook een europees goedkeurnummer zijn en dan begint het meestal met E4/.

Kun je het goedkeurnummer niet vinden dan zul je even langs moeten bij een bromfietszaak of politiebureau. Zij kunnen je zeker verder helpen. Succes.

do
door dolcevita_1 - Oct 30, 2005 om 21:31
6 Antwoorden / 0 Vragen

waar het chassis nummer opstaat, fabrikant, en jaar van productie is het wettelijk verplicht om daar ook een melding van brom,snor fiets te maken want die geel oranje bordjes koop je voor 5 euro