di
door dijk1344 Jul 16, 2005 om 12:19
Auto & vervoer

Weer een Koga Myata aanschaffen?

k was jaren een zeer tevreden Koga Myata rijder. Waarom? Omdat het een plezier is/was om op een Koga Myata  te fietsen. Ik ruil de fiets iedere twee jaar in omdat ik graag op een goede fiets rijd en dat ik grote afstanden kan rijden met een minimale kans op malheur. Fietsen is mijn hobby, niet repareren. Mijn voorlaatste Koga Myata  stond regelmatig bij de fietsenmaker met kleine mankementen bij mijn dealer.  Deze heb ik na twee jaar ingeruild met het idee dat dit een zgn. ‘op maandagochtend gemaakte’ fiets was. Mij huidige Koga Myata (model Adventure) staat ook regelmatig met mankementen bij mijn dealer. Dezelfde problemen als met mijn vorige Koga maar dan veel frequenter: zoals gebroken spaken, niet goed werkende versnelling en –volgens mij veel te snel versleten kettingbladen. Eergisteren weer naar de dealer met een gebroken spaak. De fiets opgehaald en na 1 km fietsen begaf het mijn achteras, dus weer terug naar de dealer. Weer KASSA!!! Als de garantietermijn van de fiets is afgelopen lopen de kosten erg in de papieren. Dit is erg vervelend, maar het meest vervelende is dat ik mijn vertrouwen in dit merk kwijt ben. Ik vind de hoge aanschafprijs niet meer in verhouding staan met de kwaliteit

Mijn dealer zegt dat dit komt dat ik veel fiets (zo’n 10.000 km per jaar) en dat door gebruik van steeds lichtere materialen  daardoor deze gebruikte materialen eerder versleten zijn.

De tijd breekt weer aan om deze fiets in te ruilen en eigenlijk nu niet meer weet wat ik moet doen. Toch maar weer ’n Koga of overstappen op een ander merk. Betaal ik alleen maar erg veel voor de reputatie van Koga en niet meer voor de huidige kwaliteit. Wie kan mij adviseren?

Met vriendelijke Groet,

Martin

39540 8 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Jul 16, 2005 om 13:25
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Martin,

Je vraagt een advies aan een ander maar je geeft zelf al het antwoord; Wordt het niet tijd voor een ander merk! Al dat geneuzel de laatste jaren met KOGA, ja een hele mooie Website hebben ze  Koga en hele mooie fietsen en het belangrijkste hele mooie grote prijzen. Als je weer zoiets aanschaft wat moet ik dan zeggen, kijk beter uit je doppen? Er zijn meer fietsfabrikanten en als je toch om de twee jaar inruilt probeer dan eens iets anders.

Een echt advies is het niet maar ga bij jezelf te rade, Succes WillemG

pavala
door pavala - Jul 17, 2005 om 11:26
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eens een keer voor een fiets van TREK.

komen iedere keer beter uit de test als koga

Mijn mening is dat koga veel te duur is voor het spul wat je krijgt.

Veel mensen willen een koga zodat ze kunnen zeggen dat ze een koga hebben (statussymbool)

www.trekbikes.com of vraag bij een TREK dealer naar de NAVIGATOR folder.

is
door isidor - Jul 17, 2005 om 11:41
42 Antwoorden / 7 Vragen

Zelf ben ik (zijn wij) zéér tevreden over de fietsen van het merk RIH.
Na bijna 3 jaar en zeer intensief gebruik nagenoeg nog geen sporen van slijtage.
Vr.groet toro

je
door jeroenjonker - Aug 3, 2005 om 23:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Martin,

Vervelend voor je om met een kwaliteitsfiets zoveel ellende te hebben. Ik kan me voorstellen dat je twijfelt. Zelf heb ik een Koga Miyata Distance. Ik heb er inmiddels 3500 km meegefietst en nog nooit geen problemen mee gehad. Fiets toch dagelijks een groot deel onverhard en ben vrij zwaar, ruim 110 kilo. Misschien heb ik geluk en heb jij pech. Ik ben juist hartstikke tevreden over de fiets en denk dat een Koga toch meer kwaliteit biedt dan andere merken. Ik heb bij de aanschaf van deze fiets me door verschillende dealers laten voorlichten. Voor mij is toen tocj Koga er als de beste uitgekomen in vergelijking met Cannondale-Trek en Multi Cycle. Ik denk dat je goede afspraken moet maken met je dealer en ik zou nogmaals een Koga te proberen. Ik denk niet dat je betaald voor reputatie maar voor een degelijk stuk kwaliteit.

met vriendelijke groet,

Jeroen Jonker

pi
door pietjans - Aug 5, 2005 om 21:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Martin,

Hier mijn reactie op de koga. De koga's, Roadrunner-s, van ons zijn 4 jaar oud, ik heb nog bij geen één fiets in het verleden, ongeacht het merk, zoveel gereedschap mee moeten nemen als bij de koga. Het zijn in één woord waardeloze fietsen, de service en garantie zijn onder nul, de fabrikant en dealer zeggen dat de toeleverings bedrijven geen goede kwaliteit leveren en zij daar afhankelijk van zijn. Velgen-remmen-versneling-vering-km teller-banden-tandwielen-verlichting-kettingkast-zadel-stuur-handvaten-spatborden al deze onderdelen zijn binnen de kortste keren dekct. En vervangen peper duur. Bij ons nooit meer een koga in huis.

Piet en Jans.

jc
door jcaspers - Aug 25, 2005 om 09:43
74 Antwoorden / 100 Vragen

Misschien heb ik geluk, mijn Koga uit '91 is nog top.

Misschien een tweedehands kopen???? Ik vind Koga qua fietsen echt erbovenuit steken

Als de kwaliteit nu achteruit zou gaan is dat erg spijtig; ik zou zelf dit overleggen met dealer en koga zelf. 10.000 per jaar is ook wel erg veel...veel fietsen redden dat in hun 20 jarig bestaan nog niet eens

he
door henryverhage - Sep 27, 2005 om 11:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Martin,

De onderdelen waarvan je aangeeft dat ze 't begeven zul je ook op andere merken fietsen terugvinden. Je zou een fiets kunnen proberen met een ander merk afmontage (dus geen Shimano), maar dat wordt een moeilijke, omdat Shimano de markt domieert in dit segment. Kan ook overwegen iets meer uit te geven en dus voor een kwalitatief betere afmontage kiezen. Kijk ook eens naar het aantal spaken per wiel (32 of 36) en de spaakdikte. Men bouwt tegenwoordig wel erg licht en de gemiddelde mens wordt toch wat zwaarder (dus een tegengestelde beweging).

Hoewel ook ik 3 KOGA's heb, vind ik KOGA niet zaligmakend. Er zijn inmiddels meer merken die qua afmontage en bouwkwaliteit in de buurt van KOGA komen.

Wel eens overwogen een fiets te laten bouwen? Kost iets meer, maar heb je ook meer invloed op de kwaliteit van de afmontage.

ge
door gerard777 - Oct 18, 2013 om 16:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ooit de fout gemaakt om 2 koga's te kopen. 1 voor in de winter (dichte kettingkast) en 1 voor in de zomer (open kettingkast).
ik ben sinds die aanschaf veel te vaak bij de fietsenmaker geweest.
Ik heb al jaren spijt van mijn aankoop van destijds.
Koga? Je betaalt inderdaad voor de naam. Het bedrijf heeft een goede marketing, maar een (echt) goede kwaliteit fietsen, dat zou beter zijn.
Ik stap over op een ander merk.