mh
door mh0000198 Jun 9, 2005 om 13:23
Auto & vervoer

Welk middel?

Hallo,

De conditie van de laklaag van mijn auto is slecht. Vooral de liggende delen zijn erg dof geworden. Nu ben ik naar de winkel geweest maar hier werd me verteld dat het erg moeilijk is om een rode auto (waar het hier om gaat) zelf mooi op te poetsen. Is dit waar?

De volgende vraag:

Welk middel is geschikt om een rode opel astra mooi blinkend te krijgen. De laaglaag is dof, kleine krasjes enzovoort.

Alvast bedankt!

7161 12 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Jun 9, 2005 om 14:11
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Mh01234192350123,

Rode en gele auto's hebben inderdaad het snelste last van dofheid. Dat
komt door bepaalde minerale pigmebnten in de rode en gele lak, die
o.i.v. zonlicht sneller dof worden.

Het zelf oppoetsen is een heidens karwei, maar wellicht kun je wat met
de informatie op de volgende website (een lang verhaal van een
fanatiekeling op het gebied):

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?f=1&i=175756&t=175756

Succes,

Brynnar

hell-rider
door hell-rider - Jun 9, 2005 om 15:31
573 Antwoorden / 0 Vragen

Werken. Gewoon met het handje. En al jaar en dag is het merk Diadeem het beste. Eerst cleanen dan in de was, oohh dan gaat ie glimmen.

Poetse WillemG

pi
door pimkeizer - Jun 10, 2005 om 16:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als je gebruik maakt van Commandant krijg je de oude kleur weer terug. Ik heb het ook gebruikt bij mijn rode auto, het werkt heel goed en kost relatief weinig moeite. (ik was maar een dag aan het poetsen). Hierna moet je hem nog wel in de was zetten.

Mvg,

Pim

ju
door juliette2701 - Jun 10, 2005 om 18:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan je maar een goede raad geven ga naar een erkend poetsbedrijf.

Ik heb zelf al jarenlang een vuurrode auto die ik ieder jaar een keer naar de poets breng en zelfs als die dan al 14 jaar oud is ziet hij er na de poets uit alsof hij uit de showroom komt, verder hoef je er dan het hele jaar niet naar om te kijken als alleen maar af en toe met een emmertje lauw water en spons het vuil er af te spoelen en hij ziet er weer uit als nieuw.

Bij de erkende poetsbedrijven hoef je niet de hele auto te laten poetsen je kunt ook allen de buitenkant laten doen, voor mijn Volvo ben ik dan ongeveer EUR 55,= kwijt en daar kan geen mens tegenop poetsen.

co
door cois - Jun 10, 2005 om 19:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ,

er bestaat gekleurde poliermiddelen deze werken voortreffelijk Heb het toegepast op een R5 van 1990 wit en hij blinkt als een spiegel.

Heb het ook op mijn mercedes toegepast donkerblauw zelfs de kleine krassen verdwijnen.Wel polieren met een machientje kost niet veel en zoveel handiger.

cois

co
door corton - Jun 10, 2005 om 20:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ook ik heb altijd Commandant gebruikt. Je poetst je een slag in de
rondte, maar het resultaat mag er wezen. Ook lichte beschadigingen
poets (polijst!!) je weg. he helpt goed en is goedkoop. Dus als je het
zelf wilt doen kun je dit best gebruiken. Zoals eerder gemeld: wel
daarna in de was zetten.

er
door erik4takt - Jun 10, 2005 om 21:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf een roden Opel Astra uit 1993 gehad en bij mij en een kennis (Rode Opel Astra uit 1994) werkte MER carpollish zeer goed bij mij was de lak hier en daar zelfs wit-achtig geworden MER zet de auto ook meteen in de was de eerste keer is het flink poetsen en daarna 2 keer per jaar doen en hij blijft netjes ik heb het zelf gekoncht bij Opel dealer Cremers in Schagen. Het is een blauw flesje met goud-kleurige dop. Succes

ab
door abopdehuet - Jun 10, 2005 om 21:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,

Ik mag wel zeggen als ervaringsdeskundige,was 35 jaar werkzaam in de autoschade branche,is er voor mij maar 1 middel en dat is Commandant nr 4.Het mooie van dit polijstmidde is dat je alles mee kunt nemen dus lak,chroom,kunststof en ook de ruiten als ze smerig zijn.Als je het lakwerk hebt behandeld met comm. nr 4 behandel je het na met een zachte polisch en daarna met was.Het merk Z1 heeft een heel fijne polisch in combinatie met was.De comm.nr4 heeft een gele kleur er is ook een ander nr en dat is rood maar dat is in de meeste gevallen te grof voor de lak.

                                           Met Vr GR AB DE VRIES

grindweg
door grindweg - Jun 10, 2005 om 22:10
2308 Antwoorden / 28 Vragen

rode en blauwe auto s verkrijten dus pigment verdwijnt daarom helpt cleaneren maar tijdelijk helaas gebeurt dit bij oudere auto s  tegen woordig zit er blankelak op of violet in de blankelak. succes

bm
door bms - Jun 12, 2005 om 08:49
1 Antwoorden / 4 Vragen

commandant is inderdaad een heel goed polijst middel.als je naderhand de auto in de was zet met turtlewas of mer zal je zien dat het resultaat echt goed is .

als je naderhand je opel wast even na spoelen met vlekvrij water in de wasserette en hij blijft glimmen,dit is mijn ervaring na ca 5 rode opels te hebben gehad in 15 jaar

bert

grindweg
door grindweg - Jun 12, 2005 om 20:12
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als de auto verkrijt is dan helpt poetsen echt maar tijdelijk maar bij ongeloof probeermaar maar ons poets bedrijf dus wij beginnen er niet aan of laten de klant tekenen voor eigen risico en geen garantie.succes

lynx
door lynx - Jun 14, 2005 om 10:50
16 Antwoorden / 0 Vragen

Ik rijd al zo'n 35 jaar auto en heb al vele kleuren gehad.

Haal altijd bij de dealer een flacon "Super Polish". Na het poetsen ziet hij er weer als nieuw uit.

Astrid